Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 gru 2012, 22:36

andrzejsz23 pisze:U mnie też jest na 10mm i śrubę mam na klucz 17. Ale najważniejsza jest średnica otworu w tulei-nie patrz na to czy na klucz 17 czy 18. Jeżeli masz otwór na 10 mm to takie będą pasować.
raczej chodzi o to jak sprawdzić bez większego wysiłku,kanału i pod chmurką :-P bo co to za filozofia wejść do kanału lub wziąć podnośnik,ściągnąć kolo i okręcić jedną śrubkę. Następnie suwmiarka i 100% pewność ;-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 04 gru 2012, 22:23

już po. po jeździe próbnej cisza jak makiem zasiał. mam jeszcze pytanko

jaka jest różnica między tymi tulejami ( chodzi mi głównie o ich budowę)?:
https://audi80.pl/download.htm?id=9393

http://www.redcarautoczesci.pl/media/pr ... WBYAcP.jpg
te są z literką B na końcu i takie miałem założone stare. Nowe są takie jak z pierwszego zdjęcia


i drugie pytanko, ile u Was biorą za wymianę tuleji na sankach i wachaczach oraz ile za zbieżność i geometrie?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 gru 2012, 22:52

Te pierwsze są słabsze bo mniej gumy ale za to bardziej komfortowe większa ich praca tłumiąca drgania.

U mnie na warsztacie 30zł od sztuki na wahaczu i 40zł szt sanek.

Zbieżność wraz z geometrią 140-160zł

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 gru 2012, 19:12

u mnie mechanik za wymianę tulejek na wahaczach woła 40 zł za stronę, a za wymianę tulejek na sankach 130 zł za komplet, wymianę gum stabilizatora 30 zł za obie, wymiana łącznika stabilizatora 30 zł/szt. za wymianę tulejek tylnej belki 80 zł/strona. za zbieżność z kolei 70 zł.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 05 gru 2012, 21:17

Za wymianę tulei u mnie w okolicy to nie wiem ile biorą-bo staram się sam to robić. Ale za geometrię biorą 70 zł

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 06 gru 2012, 21:44

W tym tygodniu u mnie za zbieżność płaciłem 50 zł.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 gru 2012, 17:36

ja w wawie placilem zawsze ok 100 zł tylko ustawienie to sama nazwa profesjonalny sprzet ale chyba mało jest tych co potrafia ustawic perfekt dlatego smigam na koniec wawy place prawie drugie tyle ale juz auto jedzie jak nalezy

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 07 gru 2012, 20:53

tomek1982 pisze:ja w wawie placilem zawsze ok 100 zł tylko ustawienie to sama nazwa profesjonalny sprzet ale chyba mało jest tych co potrafia ustawic perfekt dlatego smigam na koniec wawy place prawie drugie tyle ale juz auto jedzie jak nalezy
Też na wyposażenie tego zakładu nie mogę narzekać istnieją już długi czas, mają też sprzęt potrzebny do takich zabiegów i auto też smiga jak należy. Odnośnie ceny to bardziej bym odniósł się do usytułowania miejsca wykonywanych czynności.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 07 gru 2012, 21:01

dziś dzwoniłem do zakładu i umówiłem się na poniedziałek. zbieżność plus geometria 80 zł. No chyba, że jakieś problemy wynikną, bo to stare auto... Tak usłyszałem. Myślałem, że wyjdę z siebie...

Mieliście jakieś problemy ze śrubami? Których wogóle używają do ustawienia zbieżności i geometrii?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 07 gru 2012, 21:44

Lenio21 pisze:Mieliście jakieś problemy ze śrubami? Których wogóle używają do ustawienia zbieżności i geometrii?
Śruby rzymskie, oni wszystkich nimi straszą, nie daj się naciągnąć.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2012, 21:45

Z rzymskimi to są zawsze problemy jak dawno nie ruszane.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 gru 2012, 22:01

podaje cenę i się podejmuje :-/ jak ja nienawidzę pieprzenia że śruby że zardzewiałe i więcej roboty. Warsztat to nie stodoła i narzędzia mają być aby odkręcić każdą śrubę

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 08 gru 2012, 17:51

Z tym straszeniem to chyba standard w tych warsztatach. Bo w dwóch których się umawiałem na geometrię to mówili że w 80-ce jest ciężko ruszyć śruby rzymskie i że mogą być problemy. Ale co do czego przyszło to dobrze poszło. To chyba jest taki warsztatowy mit.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 gru 2012, 18:33

andrzejsz23 pisze:To chyba jest taki warsztatowy mit.
Warsztatowy chwyt marketingowy :-P bo cenę dam taniej ale jak będą problemy to podniosę za to ze ciężko <ok> bo ktoś robi to za 100 niezależnie od powikłań a ktoś za 50 z takim bajerem wiadomo że człowiek wybierze tańszego takie jest życie w Polsce.

A od takich cen z góry ustalone to o kant dupy roztrzaskać i niekiedy to ludzie wykorzystują (właściciele).

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 08 gru 2012, 22:32

Też słyszałem podczas ustawiania zbieżności od mechanika że z tą śrubą rzymską może być problem i faktycznie był bo miał problem z jej odkręceniem. Ale w końcu udało mu się ją odkręcić i nic więcej za to nie płaciłem tylko 50 zł za ustawienie zbieżności :-D , bo tyle kosztuje ustawienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl