[80 B3 1,8] problem z przełączaniem na lpg
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[80 B3 1,8] problem z przełączaniem na lpg
Witam.Panowie mam instalację II generacji.Jak jest mróz to oczywiście jeżdżę na PB aż do rozgrzania silnika przynajmniej do tych 30 stopni.W kabinie mam przełącznik gdzie mogę ustawić opcję by jechał tylko na PB albo przełączył się przy odpowiednich obrotach na LPG.Zauważyłem że gdy jadę na PB np na 3 lub 4 i przełączam guzik na LPG by przełączył się przy odpowiednich obrotach na gaz wtedy jest z tym problem.Nie jestem w stanie przełączyć na LPG mimo zwiększania obrotów.Niekiedy udaje się przełączyć gdy stanę na chwilę lub wyłączę silnik i uruchomię ponownie.Natomiast jeśli ten przełącznik przełączę gdy stoję na postoju lub gdy jadę na bardzo niskich obrotach wtedy nie ma problemu z przełączeniem.Czy to że jadę już na wysokich obrotach tzn takich przy których przełącza się na LPG może powodować jakieś błędy w sterowniku lpg i problem z przełączaniem??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przełącza się i gaśnie? Czy pracuje na benzynie nie przełączając się.
Podczas jazdy obroty muszą "przejść" przez obroty przełączania. Zazwyczaj to jest jakieś 1500-2000 obr/min i przy opadaniu czyli jeśli jedziesz powyżej tych obrotów i chcesz przełączyć wciśnij sprzęgło aby silnik zszedł na obroty biegu jałowego wtedy masz pewność że osiągniesz obroty przełączania.
Jeśli tak robisz i nie działa to sterownik lpg może z jakiegoś powodu źle czytać obroty.
Podczas jazdy obroty muszą "przejść" przez obroty przełączania. Zazwyczaj to jest jakieś 1500-2000 obr/min i przy opadaniu czyli jeśli jedziesz powyżej tych obrotów i chcesz przełączyć wciśnij sprzęgło aby silnik zszedł na obroty biegu jałowego wtedy masz pewność że osiągniesz obroty przełączania.
Jeśli tak robisz i nie działa to sterownik lpg może z jakiegoś powodu źle czytać obroty.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
aldi, nie przełącza się w ogóle ale tylko wtedy gdy jadę na wyższych obrotach tzn wyższych niż ta granica przełączania się i wtedy jak przestawię przełącznik z opcji PB na opcje PB/LPG wtedy nie chce sie przełączyć.Widocznie jest tak jak mówisz że sterownik wariuje i źle czyta obroty. na przełączniku mam diodę która na wolnych obrotach mruga powoli a gdy zwiększam obroty zaczyna mrugać szybciej.W momencie gdy jadę z jakąś prędkością, naciskam przełącznik w opcje PB/LPG wtedy się nie przełącza a dioda mruga powili jak by silnik chodził na wolnych obrotach a ich zwiększanie nie powoduje szybszego mrugania diody...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Niestety nic nie pomaga. Jedynie pomaga zatrzymanie się na chwilę by pochodził na wolnych obrotach lub wyłączenie i włączenie silnika.Czujnika temperatury reduktora raczej nie bo silnik już jest ciepły bo leci letnie powietrze z nawiewu wiec reduktor tez będzie ciepły.To pewnie będzie wina tego że przełączam na zbyt wysokich obrotach i coś mu się miesza.Sterownik to AG lambda Control System AL-700
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Kurcze teraz poszedłem zrobić test i bez problemu się przełączył mimo wysokich obrotów ale był już dość ciepły silnik.Może to faktycznie wina temperatury gdyż ta sytuacja którą opisuję zdarza się tylko gdy samochód stoi na zewnątrz gdy jest zimno... a czy w instalacji II generacji jest taki czujnik który może blokować przełączanie na lpg gdy reduktor jest jeszcze za zimny??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
byłem teraz sprawdzić.Przy reduktorze jest czujnik i to chyba temperatury ale nie jest wkręcony w reduktor tylko jest przykręcony obok ok milimetr od reduktora tzn nie styka się z nim bezpośrednio. Odchodzą od niego 2 kable.Powiedz mi czy ten czujnik może być właśnie od blokady by nie przełączyć za wcześnie na lpg czy może to jakiś dodatkowy czujnik dla serownika dla ustawienia odpowiedniej dawki gazu? Na dole dałem zdjęcie jak to wygląda. Powiedz mi jeszcze czy jest jakieś ryzyko uszkodzenia reduktora jeśli bym po dość długim postoju spróbował go od razu przełączyć na lpg by sprawdzić czy faktycznie coś go blokuje czy nie??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak to ten czujnik od przełączania. Dawka gazu w instalacjach II generacji nie jest korygowana względem temperatury reduktora.
Ten czujnik możesz spróbować przygiąć bliżej do reduktora.
A jak nie chcesz płacić gazownikowi ani kupować kabla aby wyłączyć przełączanie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury to połącz dwa kable idące do tego czujnika ze sobą, wtedy sterownik będzie widział wysoką temperaturę i będzie można przełączać zaraz po odpaleniu.
Ten czujnik możesz spróbować przygiąć bliżej do reduktora.
A jak nie chcesz płacić gazownikowi ani kupować kabla aby wyłączyć przełączanie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury to połącz dwa kable idące do tego czujnika ze sobą, wtedy sterownik będzie widział wysoką temperaturę i będzie można przełączać zaraz po odpaleniu.
Jednorazowo jest znikome, odpalanie zimnego silnika z gazu powoduje szybsze zużycie membran reduktora, choć wile osób jeździć praktycznie cały rak na gazie i nie narzekają na gaśnięcie silnika czy kosmiczne spalanie gazu.hudy pisze:Powiedz mi jeszcze czy jest jakieś ryzyko uszkodzenia reduktora jeśli bym po dość długim postoju spróbował go od razu przełączyć na lpg by sprawdzić czy faktycznie coś go blokuje czy nie??
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ok czyli jeśli jest ten czujnik to nie ma potrzeby po odpaleniu silnika przełączać przełącznik na PB i jeździć tak do osiągnięcia odpowiedniej temperatury by później przełączyć przełącznik na PB/LPG by przełączyć na gaz. Można od razu mieć ustawione na PB/LPG i tak jeździć bo i tak się nie przełączy puki czujnik na to nie pozwoli a gdy osiagnie odpowiednia temperaturę to od razu sam się przełączy...spróbuje go dogiąć bliżej reduktora bo w okresie zimowym nie chce go usuwać...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Dzięki aldi, za rozwiązanie problemu jeśli to problemem można nazwać. Faktycznie nie ma szans by się przełączył dopóki nie osiągnie odpowiedniej temperatury.Nie mam osłony pod silnikiem wiec w te mrozy z przełączeniem jest dość ciężko tzn długo się nagrzewa puki nie osiągnie zadanej temperatury.Wziąłem i przygiąłem ten czujnik by stykał się z reduktorem.Teraz na pewno szybciej będzie się przełączał...do tej pory było tak że czujnik był oddalony ok 1-2mm od reduktora i jak samochód stał na postoju to szybciej się przełączał ale podczas jazdy trwa to bardzo długo mimo iż reduktor jest już ciepły.teraz powinno przełączać się szybciej...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków