[1.9TDI 1Z] Problem ze świecami żarowymi.
[1.9TDI 1Z] Problem ze świecami żarowymi.
witam!!!
Mam problem kupiłem samochód i nie zapala sie kontrolka od świec żarowych i najprawdopodobniej jest to przyczyna problemu z zapalaniem z rana w dzień gdy silnik jest nagrzany nic nie kopci przy zapalaniu i pali odrazu, natomiast z rana trzeba go trochę pokręcić i gdy zapala pojawia się chmura dymu (świece były sprawdzone i sa sprawne, czujniki temp tez są podłączone) jeżeli jest ktoś w stanie pomoc bardzo bym prosił o opis od czego zacząć i na czym skończyć :mrgreen:
Mam problem kupiłem samochód i nie zapala sie kontrolka od świec żarowych i najprawdopodobniej jest to przyczyna problemu z zapalaniem z rana w dzień gdy silnik jest nagrzany nic nie kopci przy zapalaniu i pali odrazu, natomiast z rana trzeba go trochę pokręcić i gdy zapala pojawia się chmura dymu (świece były sprawdzone i sa sprawne, czujniki temp tez są podłączone) jeżeli jest ktoś w stanie pomoc bardzo bym prosił o opis od czego zacząć i na czym skończyć :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 21:54 przez chodak43, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Ale to nie jeste rozwiązanie problemu tylko nazwałbym to w sposób "leczenie syfa pudrem" usterke należy naprawić a nie oszukiwac samego siebie. Jesli auto źle pali z rana a temp jest powyżej 5stopni C, należy zacząć od sprawdzenia statycznego kąta wtrysku. Jeśli to nie pomoże należy dalej drążyć temat, nie iść w stronę druciarstwa.Ja mam ten sam problem,więc jeśli to nie sprawi Ci kłopotu to poprostu z rana odłącz czujnik temperatury a wtedy zaczną grzać świece,albo poszukaj czujnika temperatury od vw tylko nie wiem od jakiego modelu kiedyś dorwałem kilka i porostu je podłączłem aż trafiłem na taki przy którym grzały świece.
Mam pytanie koledzy??? Czy jeżeli jedna ze swiec jest spalona to pozostałe swiece będą podgrzewać??? Wymienilem dzisiaj w swojej b 4 dwie swiece dlatego że pozostalych dwoch nie moglem odkrecic. Te dwie które wykreciłem byly spalone. Podejrzewam ze te dwie które zostały tez są spalone. Czy dlatego nie zapala mi się lampka od świec żarowych. Koledzy jesli można to proszę o szybką odpowiedz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jaki kąt?? Przecież on pisze że nie zapala mu się kontrolka od świec.najpierw niech wymieni czujnik na nowy a później dopiero jeśli to nie pomoże kąt jeśli oczywiście świece będą już grzały... A po drugie ostatnio przychodzą mi meile że taki czy taki mój temat został przesunięty do kosza.Pytam się więc gdzie jest ten nadgorliwy "szeryf" który jeszcze tego tematu nie usunął bo o świecach to można książkę napisać biorąc wypowiedzi z tego forum...
Zacznij od wypięcia kostki z czujnika temperatury płynu, siedzi on na króćcu między 3 a 4 wtryskiem, kolor niebieski.dronka pisze:Czy dlatego nie zapala mi się lampka od świec żarowych.
Jak wypniesz wtyczkę i przekręcisz zapłon powinna się włączyć kontrolka świec na ok. 10sek. i jak tak dokładnie Ci się stanie to winny będzie czujnik który wysyła błędne dane do kompa, a ten nie włącza świec.
Kolego jutro tak zrobie jak mówisz. Ja dzisiaj wymieniłem tylko dwie swiece. Pierwszą i trzecia drugiej i czwartej nie odkrecilem bo nie moglem wlożyc tam klucza z grubą nasatką coś tam przeszkadza przy wtrysku i nie chce wejsć do końca. Kolego sprawdzilem wszystkie fajki do kazdej jednej dochodzi prąd ale jak wlożylem swiece do fajki i przylożylem probowke do swiecy w tym momencie to prąd na świecy był. Czekalem okolo dwóch minut i swieca była zimna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wystarczy kilka sekund żeby zrobiła sie gorąca o ile nie jest spalona . Wszystkie spalone świece to raczej rzadkość w tdi i zdarza się to zwykle jak mamy uszkodzony czujnik temp.dla kompa ...Wtedy kontrolka świeci się dość długo niezależnie od tego jaką mamy porę roku czy temperaturę ,skutek ciągłego grzania swiec w takim przypadku ,nie trudny do przewidzenia ...spalone wszystkie w krótkim czasie ,o czym włascieciel dowiaduje się zwykle jak temp.spadnie w okolicę zera i tedeik przestaje palić od strzała ...potwierdzone na wielu przypadkach z którymi miałem do czynienia 8-)dronka pisze:sprawdzilem wszystkie fajki do kazdej jednej dochodzi prąd ale jak wlożylem swiece do fajki i przylożylem probowke do swiecy w tym momencie to prąd na świecy był. Czekalem okolo dwóch minut i swieca była zimna.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Albo jak jakiś patałach je drokręcał na chama. Świeca jest za bardzo ściskana i ulega przedwczesnemu zużyciu. Producent wytłuszczonym drukiem podkreślił tą uwagę Trzeba się trzymać momentu 15NM.MUNIOR pisze:Wszystkie spalone świece to raczej rzadkość w tdi i zdarza się to zwykle jak mamy uszkodzony czujnik temp.dla kompa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 sie 2012, 20:40
- Lokalizacja: Skarżysko Kamienna