Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] stukanie na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

[80 B4 2.0 ABK] stukanie na ciepłym silniku

Post autor: lukasz12345 » 10 maja 2009, 14:50

witam zauważyliśmy ostatnio u znajomego że jego silnik jak się rozgrzeje coraz głośniej chodzi słychać takie postukiwanie tak jakby szklanki i okazało się że poprzedni właściciel skrucił tą gume w którą wkłada się bagnet i jego poziom oleju był niższy niż minimum ,silnik jak jest zimny chodzi cicho przy odpalaniu nie słychać szklanek i teraz mam pytanie czy to szklanki tak słychać bo dżwięk napewno pochodzi z tamtąd planujemy je wymienić i może ktoś da pare wskazówek odnośnie ich wymiany

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 maja 2009, 16:31

szklanki oczywiście INA. trzeba rozebrać wszystko tak jak do wymiany rozrządu+zdjąć pokrywę zaworów, zdemontować wałek rozrządu z głowicy. Wymienić kpl szklanek, przy okazji sprawdzić czy nie ma wycieku ze simeringu wałka rozrządu jeśli jest zdemontować koło zębate od wałka i zmienić simering. Pasowała by nowa uszczelka pod pokrywę zaworów i to ta jednolita gumowa nie korkowa dzielona. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to jednak polecam udać się do mechanika. Olej w silniku powinien być półsyntetyczny.

po za tym okazać się może że stukają panewki na korbowodach a nie szklanki.

Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ka1230 » 13 maja 2009, 09:10

kolega w a4 mial podobny problem tez mial inni bagdnet i jezdzil bez oleju i okolo po 500km zawory graly na cieplhym silniku na zimnym silniku bylo ok ale gdy dostawal temperatury to zawory graly niemilosernie na szczescie szybko oddalismy auto do mechanika i wymienil tylko pmpe oleju i na szczescie sie na tym zakonczylo i po problemie. <ok>

[ Dodano: 2009-05-13, 09:12 ]
co do panewek to bylo by slychac je berdziel pod obciazeniem niz na wolych obrotach na biegu jalowym nie bedzie wiekszego problemu zeby to stwierdzic

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 13 maja 2009, 21:29

patrząc na kontrolke ciśnienia oleju to raczej moge stwierdzić że jest ok z ciśnieniem to i chyba z pompą czy oprucz szklanek należało by coś wymienić aby zawory nie grały na ciepłym silniku (nie jest to aż to tak głośne)

Marcin b42.0ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
Lokalizacja: Sokołów

Post autor: Marcin b42.0ABT » 09 gru 2012, 18:14

I czy takie stukające szklanki mogą większa krzywdę zrobić silnikowi???

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 gru 2012, 19:03

Panewki nie stukają pod obciążeniem bo są zaciśnięte. Można zrobić test. Jeżeli na V biegu jedziesz trasą i masz około 2000 rpm staraj się utrzymać stałą prędkość. Jeżeli wtedy zaczną grać to na 100 % panewki. Czyli przyspieszasz do 2000 rpm na V biegu i bardzo delikatnie ujmujesz gazu. Kiedy silnik jest w momencie że ani ciągnie ani hamuje masz winowajcę.

Szklanki to raczej przy zimnym silniku i przy niskim poziomie oleju. Spróbuj trochę dolać ale z mojego doświadczenia ABK nienawidzi mało oleju i najczęściej siadają panewki. A jak minerał wlany to już kompletna kaplica.

Marcin b42.0ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
Lokalizacja: Sokołów

Post autor: Marcin b42.0ABT » 16 gru 2012, 21:45

no właśnie tak jest nie zależnie od biegu przy obrotach poniżej 2000 przy lekko wciśniętym pedale gazu i tylko na rozgrzanym silniku na zimnym jest bdb nic nie słychać

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 gru 2012, 22:59

U mnie objaw niskiego poziomu oleju to klepanie szklanek, gdy jest poniżej 1/3 na bagnecie.
ABK musi mieć full stan, wtedy chodzi jak laleczka.
Moje panewki padły ze starości, test taki jak opisał Francis1982 jest ok, ale szum powietrza może zagłuszyć stukanie. Mój test jest taki żeby jadąc na III biegu pod lekutką górkę też ujmować gazu. Jak zacznie stukać to panewki... Impreze nie jest droga o ile zrobimy z tym od razu (nie uszkodzimy wału).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl