[ B3 1.8 ] wymiana przewodów zapłonowych, świec
[ B3 1.8 ] wymiana przewodów zapłonowych, świec
Witam. Jak w temacie, otóż kłania mi się wymiana przewodów - dawno były wymieniane, czasem podczas jazdy/przez chwilkę po odpaleniu silnika słychac cykotanie ...
Co do świec, to nie wiem czy muszę wymieniac i tu pytanko do was, idzie zima i autko muszę dłużej pokręcic aby odpaliło, na ciepłym silniku ok.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, lecz na gazie szarpie poniżej i ponad 2000obr, gdy przegonię trochę na benzynce, ów problem zanika,
Jakoś autko jest trochę bardziej mułowate niż wcześniej.....
Na dniach planuję wyczyścic kopułkę, filtr gazu, i potem wymiana przewodów (jakie?)
opcjonalnie świec(jakie?) - czy w ogóle jest sens wymiany świec, wolę zapytac przed zakupem niż po.
Brak c z kreseczką- nie da się w laptopie brata.
Pozdrawiam.
Co do świec, to nie wiem czy muszę wymieniac i tu pytanko do was, idzie zima i autko muszę dłużej pokręcic aby odpaliło, na ciepłym silniku ok.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, lecz na gazie szarpie poniżej i ponad 2000obr, gdy przegonię trochę na benzynce, ów problem zanika,
Jakoś autko jest trochę bardziej mułowate niż wcześniej.....
Na dniach planuję wyczyścic kopułkę, filtr gazu, i potem wymiana przewodów (jakie?)
opcjonalnie świec(jakie?) - czy w ogóle jest sens wymiany świec, wolę zapytac przed zakupem niż po.
Brak c z kreseczką- nie da się w laptopie brata.
Pozdrawiam.
Pierwsze sprawdź te świece. Wykręć przyłóż do bloku, druga osoba niech zakręci rozrusznikiem, popatrz na iskrę - porównaj wszystkie 4.
Co do nierównej pracy na zimnym silniku (LPG) to nic dziwnego. Mamy zimę i ujemne temperatury. Na czym uruchamiasz samochód np. po dłuższym postoju? PB cyz LPG? Jaki masz układ zasilania w tej b3? Gaźnik, wtrysk? Kiedy gaz był regulowany??
Przewody wymienia się gdy samochód nierówno pracuje np. na wolnych obrotach, przerywa podczas przyspieszenia, jak występuje iskrzenie na samych przewodach itd.
Co do nierównej pracy na zimnym silniku (LPG) to nic dziwnego. Mamy zimę i ujemne temperatury. Na czym uruchamiasz samochód np. po dłuższym postoju? PB cyz LPG? Jaki masz układ zasilania w tej b3? Gaźnik, wtrysk? Kiedy gaz był regulowany??
Przewody wymienia się gdy samochód nierówno pracuje np. na wolnych obrotach, przerywa podczas przyspieszenia, jak występuje iskrzenie na samych przewodach itd.
Gaznik mam, nie ma ,, nie równych obrotów,, lecz na na gazie szarpie podczas jazdy poniżej i powyżej 2000 obr..... Jak pisałem, przewody cykocza i nie wiadomo kiedy mieniane, a do gazownikami to sie wybiorę na regolacje, także puki co to gazownik, wymiana przewodow, czyszczenie kopulki, przegląd świec i zobaczymy, a z tym szarpaniem na gazie to jest tak, że jeśli pojezdze trochę na pb, i po przyłączeniu na lpg , szarpanie ustaje, do czasu i tak w koło.
kolego jak wymieniasz przewody to i wymień kopułkę i palec przy okazji też
palec beru 15zł,a kopułka beru około 40zł to nie majątek
świece też
filtr gazu się wymienia,a nie czyści / koszt nowego 5-10zł
filtr powietrza do kompletu koszt 15-20zł
zaufaj że majątku nie stracisz,a raz na jakiś czas warto zrobić to kompleksowo,a nie po łepkach i za jakiś czas założysz nowy temat pod tytułem
panowie pomóżcie wymieniłem przewody,wyczyściłem kopułkę i świece z pełną opcją plakowania,a mam problemy z odpaleniem np.
palec beru 15zł,a kopułka beru około 40zł to nie majątek
świece też
filtr gazu się wymienia,a nie czyści / koszt nowego 5-10zł
filtr powietrza do kompletu koszt 15-20zł
zaufaj że majątku nie stracisz,a raz na jakiś czas warto zrobić to kompleksowo,a nie po łepkach i za jakiś czas założysz nowy temat pod tytułem
panowie pomóżcie wymieniłem przewody,wyczyściłem kopułkę i świece z pełną opcją plakowania,a mam problemy z odpaleniem np.
Ale nie dziw się, że auto Ci ciężko odpala na gazie, szarpie przy tych temperaturach jakie mamy teraz. Instalacja gazowa działa poprawnie tzn powinna działać jak masz temperaturę wody ok 50 stopni, jak masz mniej to reduktor się zaszroni i nie podaje gazu w stanie lotnym tylko ciekłym!!
Odpalaj n a pb a jak się lekko rozgrzeje przerzuć na gaz.
Odpalaj n a pb a jak się lekko rozgrzeje przerzuć na gaz.
...
A nieeeeee, chytry 2 razy traci, ja jestem taki, że wolę wydac RAZ więcej i porządnie....
jutr będę miał czas- dziś i wieczorem musiałem się uczyc do egzaminów, jutro z bratem zobaczymy....
ale dziś czyściłem kopułkę i palec- palec nie ma ubytków, bądź jakiś nalotów(ta częśc metalowa co się styka z palcami w kopułce) w kopułce widac ślad(po przeskoku iskry?) - wyczyściłem kopułkę i palec i złożyłem, filtr paliwa wymienię, czasem obroty falują na benzynie przy zimnym silniku, i ciepłym chyba też- wina kopułki?
dopiero doczytałem - silnik faluje na niskich obrotach - wina kabli....
zobaczyłem też że wskaźnik od paliwa jakoś szaleje - gdy tankowałem, było powyżej pierwszej białej kreski, przejechałem max 20km, i jest trochę powyżej czewonych kresek... jutro obaczę czy przypadkiem nie ma ubytku paliwa... dodam też że wskaźnik temperatury nie rusza-
muszę znaleśc ten czujnik temp, i zewrzec przewód z masą, i się okaże...
przewody zapłonowe jutro zamówię BERU
a co myślicie o zmniejszeniu dawki gazu??
kolega pisał że w b4 mu spadło o ok 3 l ... - słabsze przyspieszenie i mniejsza prędkośc max- 130 - prawda to???
Edit :
Co będe sę rozpisywał :
http://imageshack.us/photo/my-images/839/imag0137g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 140wm.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/62/imag0141mb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10/imag0142er.jpg/
kopułka do wymiany?
te paluszki na kopułce wyrównałem papierem ściernym(fotki kopułki przed zabiegiem), a palec jest już po przetarciu papierem.
jutr będę miał czas- dziś i wieczorem musiałem się uczyc do egzaminów, jutro z bratem zobaczymy....
ale dziś czyściłem kopułkę i palec- palec nie ma ubytków, bądź jakiś nalotów(ta częśc metalowa co się styka z palcami w kopułce) w kopułce widac ślad(po przeskoku iskry?) - wyczyściłem kopułkę i palec i złożyłem, filtr paliwa wymienię, czasem obroty falują na benzynie przy zimnym silniku, i ciepłym chyba też- wina kopułki?
dopiero doczytałem - silnik faluje na niskich obrotach - wina kabli....
zobaczyłem też że wskaźnik od paliwa jakoś szaleje - gdy tankowałem, było powyżej pierwszej białej kreski, przejechałem max 20km, i jest trochę powyżej czewonych kresek... jutro obaczę czy przypadkiem nie ma ubytku paliwa... dodam też że wskaźnik temperatury nie rusza-
muszę znaleśc ten czujnik temp, i zewrzec przewód z masą, i się okaże...
przewody zapłonowe jutro zamówię BERU
a co myślicie o zmniejszeniu dawki gazu??
kolega pisał że w b4 mu spadło o ok 3 l ... - słabsze przyspieszenie i mniejsza prędkośc max- 130 - prawda to???
Edit :
Co będe sę rozpisywał :
http://imageshack.us/photo/my-images/839/imag0137g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 140wm.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/62/imag0141mb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10/imag0142er.jpg/
kopułka do wymiany?
te paluszki na kopułce wyrównałem papierem ściernym(fotki kopułki przed zabiegiem), a palec jest już po przetarciu papierem.