Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Akumulator

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 09 gru 2012, 18:46

andrzejsz23, a garażujesz? czy pod chmurką?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 09 gru 2012, 19:12

z tego co mi wiadomo to do abk byl fabrycznie montowany 45 ah , mialem ten sam problem ako 60ah i tez krotkie trasy, ako praktycznie nigdy nie doladowane teraz mam 45ah i zero problemow z rozruchem i co najwazniejsze akumulator zawsze doladowany.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 09 gru 2012, 19:36

no to mówiłem na początku, ale do puki nie sprawdzi alternatora to szkoda wymieniać aku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 gru 2012, 19:40

Ja mam aku 60 Ah ale ładowanie na poziomie 14,3 V i nie mam problemów z zapalaniem.
Dodam też że auto stoi pod chmurką a trasy jakie pokonuję to 4 do 10 km.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 09 gru 2012, 22:45

k3llys, auto tamtej zimy trzymałem w garażu drewnianym. Tej zimy już trzymam w murowanym. Ale jak miałem Passata to trzymałem pod chmurką i też taką samą trasę miałem do pracy i nie miałem problemów z akumulatorem.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 10 gru 2012, 00:48

ja mam 70Ah którego wziołem ze złomu w niemczech,jak zwarłem mostki grubym drutem to mnie poparzyło więc stwierdziłem że będzie.
Ale jak ostatnio postawiłem na tydzień na mrozie to nie zagadał.
do tej pory bez zarzutów, jednak auto musi być codziennie jeżdżone i nie na takich krótkich trasach jak 5km bo to tak jakbyś go zostawił na tydzień na mrozach a wiadomo nowy nie jest to siądzie od razu.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 10 gru 2012, 10:34

ja myślę że jeśli alternator jest dobry i nigdzie prąd nie ucieka to musi być Ah za duży.

ale w sumie ja kiedyś miałem escort-a wstyd się przyznać :lol: i tam był zwykly diesel i tata kupił do niego aku z Varty silver-coś tam aku za prawie 5-stów był nowy alternator autem jeździłem co 2 dzień a szrot i tak nie chciał palić tylko jak stał u kuzyna w garażu tak to lipa.. ale na szczęście miałem go nie cały rok a potem już było AAH :mrgreen: ale mi się na wspomnienia zebrało :-P

Dudek545
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Dudek545 » 11 gru 2012, 15:03

Wydaje mi się ze altek dobry to chyba aku za dożo Ah ma ale audilka ma garaż to teraz problemu niema z odpalaniem bo to własnie tej jednej nocy co stał pod chmurką.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 11 gru 2012, 16:17

no to po problemie, następnym razem kupisz aku z mniejszym Ah i będzie <ok>

Dudek545
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Dudek545 » 11 gru 2012, 16:21

No czyli temat uważam za zamknięty. Dzięki za wszystkie odp w sprawie aku.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 12 gru 2012, 07:57

Witam. Ostatni padl mi aku, bylo -15 zakrecilem raz zaczol lapac to mysle drugi raz i odpali ale juz nie zakrecil. Mysle spoko moze rozladowalem go dzien wczesniej bo z 6x go odpalalem na chwile tylko. Na nastepny dzien podlaczylem aku do ladowania w domu i po naladowaniu lezal sobe w cieplym pokoju 2 dni, po czym podlaczam miernik do aku a tu 12.2V. Czy to oznacza ze koniec aku? Aku Artic by Bosh 60ah a silnik 1.6td.Aku 2 letni dopiero po gwarancji:/

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 gru 2012, 09:10

minimalna wartość jest 12.3 v z tego co pamietam ale nie mam pewnosci na 100%.
u mojego ojca aku od merca lezy po naladowaniu w domu bo jezdzi nim tyle ze pajeczyny na felgach są i trzyma 11.5v niby wartosc ktora nadaje by ten aku polecial do utylizacji ale bez problemu kreci na nim gorsza sprawa jak auto stoi dluzej nie odpalane

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 12 gru 2012, 10:04

a to jest akumulator bez obsługowy czy można uzupełnić elektrolit? bo jak się da to dolej i w tedy sprawdź ;-)

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 12 gru 2012, 10:27

Bezobslugowy :/

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 12 gru 2012, 10:32

hmm.. to lipa.. a z tego co wyczytałem na necie to wartość minimalna dla aku to 10,5V chodź myślę że to za mało.. w sumie z drugiej strony bosch to dobra firma, chodziarz ja też miałem boscha w fordzie i po 3 latach też kopną w kalendarz.
A po naładowaniu ile miał? bo może ma uszkodzone cele.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl