[2.0 ABK] Akumulator
wlasnie po naladowaniu i po 2 dniach postoju nie podlaczony do auta ma 12.2V. Jeszcze dzis go podlacze do ladowania jeszcze raz i zobacze co bedzie.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 11:53 przez neoxpl, łącznie zmieniany 1 raz.
to extra że masz jeszcze 3 miechy, ale chyba Cię zmartwię bo ja co bym nie oddawał na gwarancję to zawsze się czepiali żeby oddać to do sklepu w którym było to kupione, to nic że mają ten sam sklep w Twoim mieście, u nich nie kupiłeś i tyle. Ale są wyjątki od reguły więc zapytaj, to nic nie kosztuję. No chyba że masz gwarancję door to door.
Własnie nie mam w pobliżu takiego sklepu, ale popytam gdzie mogę. Ponieważ jechać ok 400km i nic nie załatwić to mi się nie za bardzo uśmiecha. To już lepiej dołożyć do kasy na paliwo i kupić nowy Na razie podłączyłem go na godzinę do lądowania jeszcze i prostownik pokazywał 100% naładowania i słychać było bablowanie w aku, to chyba oznacza ze jest naładowany. Zmierzyłem napięcie po odłączeniu prostownika i pokazywało 13V, zobaczę za 3 godziny co będzie pokazywać.
jeśli aku po godzinie się naładował a wcześniej był rozładowany to na bank jest zepsuty.. i zadzwoń do sklepu co kupiłeś aku i dowiedz się czy załatwią od ręki, kwestia ile by kosztował nowy aku i ile paliwo bo może to samo a szkoda nerwów.
I jeszcze jedno, co Cię podkusiło żeby tak daleko go kupić?
I jeszcze jedno, co Cię podkusiło żeby tak daleko go kupić?
a co może być... pierwszy obrót rozruchowy bardzo ciężki aż kontrolki przygasają, potem kręci normalnie...? ładowanie dobre. Aku ma już ponad 3 lata. 72 ah ( wiem że za duży ale to na potrzyby audio). poboru nie ma na postoju.
i jaki w końcu powienien być aku do ABK? W katalogu Bannera wyczytałem że 64 ah...
i jaki w końcu powienien być aku do ABK? W katalogu Bannera wyczytałem że 64 ah...
Lenio21 wartość pojemności aku masz zapisaną w kodach wyposażenia na wlepce w bagażniku lub karcie serwisowej od auta. Co do przygasania kontrolek to napięcie przysiada już dość sporo na aku, co jest spowodowane dużym prądem rozruchu i rezystancją wewnętrzną akumulatora. Wskazywało by to na to że już może być zasiarczony lub po prostu na wykończeniu. W momencie włączenia rozrusznika idzie na niego duży prąd....jak już bujnie wałem to jakoś kręci ale najgorszy jest moment ruszenia wału