Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Automat do kawy w aucie robisz? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:pawelrybak15 pisze:Właśnie zakupiłem coś na te paskudne, zimne dni <ok>
http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9- ... 79494.html
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Hehe, nieeSPe pisze:Automat do kawy w aucie robisz? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:pawelrybak15 pisze:Właśnie zakupiłem coś na te paskudne, zimne dni <ok>
http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9- ... 79494.html
To ustrojstwo ma zapewnić szybkie ogrzanie cieczy chłodzącej co by nie marznąć w samochodzie <ok>
W planach jest zbudowanie do tego jakiegoś zasilacza sieciowego i uruchamianie tego zegarem sterującym o godzinie 5:00 żebym wyjeżdżając o 6:00 miał samochód już choć wstępnie wygrzany
Transformator 220V/12V dużej mocy posiadam, mostek prostowniczy także więc myślę, że problemu z takim patentem nie będzie, tylko muszę jeszczę sprawdzić jeszcze czy ta dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej wystarczy aby zapewnić właściwy obieg
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Ty chcesz tym auto na postoju ogrzewać ? Ktoś inteligentny wymyślił w tym celu ogrzewanie postojowe czyt. "Webasto"pawelrybak15 pisze:To ustrojstwo ma zapewnić szybkie ogrzanie cieczy chłodzącej co by nie marznąć w samochodzie <ok>
W planach jest zbudowanie do tego jakiegoś zasilacza sieciowego i uruchamianie tego zegarem sterującym o godzinie 5:00 żebym wyjeżdżając o 6:00 miał samochód już choć wstępnie wygrzany
Transformator 220V/12V dużej mocy posiadam, mostek prostowniczy także więc myślę, że problemu z takim patentem nie będzie, tylko muszę jeszczę sprawdzić jeszcze czy ta dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej wystarczy aby zapewnić właściwy obieg
czy szybkie to bym polemizował, przy 1.6TDto po 2km już jest ciepła w kabinie, w 1.9TD po około 5-7km
podgrzewacz tylko nieco przyspieszy podgrzewanie cieczy ale nie spowoduje że po 1km czy dwóch juz będziesz miał 90*C
choć w 1.6TD powinno już naprawdę z pomocą podgrzewacza się szybko nagrzewać, pytanie co na to ori alternator, przy 1.6TD w audi przełożenie między wałem korbowym a alternatorem jest 2:1 i przy 4000rpm alternatora może trochę za mało prądu być, w 1.9TD masz przełożenie już około 3:1 co przy jeździe z obrotami 2000 rpm da już nam 6000rpm alternatora i wtedy już nam będzie trochę prądu produkować.
pompka ma za zadanie gonić płyn przez turbo po zgaszeniu, sinlika.
może mnie zlinczujesz za to co za moment napiszę ale Ci powiem jakie niezbyt miłe spostrzeżenie zaobserwowałem w swoim pucfiku:
otóż jak załączam świece żarowe to układ chłodzenia zaczyna sie zapowietrzać przez powstające korki wodne, w 2.5TDI płyn zbyt powoli krąży ponieważ pompa wodna jest napędzana od rozrządu i kręci sie z mniej więcej takimi samymi obrotami jak wał krobowy, u mnie lepszy efekt szybszego nagrzewania uzyskuje się poprzez zastosowanie dodatkowej pompki która z króćca wyjściowego do chłodnicy z głowicy silnika płyn pcha bezpośrednio do króćca ssawnego pompy wodnej.
ten podgrzewacz służy do pogrzewania silnika podczas pracy. a dwa że świece te nie wytrzymają godzinnego grzania, to raz, dwa będą wieczne problemy z palącymi sie kablami bo podczas rozżarzania świece mogą brać nawet do 50-20A w zależności od typu, tutaj masz trzy świece które zanużone w płynie nie rozżarzą się przez co bedą brać maksymalną ilośc prądu..
do tego służy coś takiego:
http://allegro.pl/defa-grzalka-silnika- ... 97972.html
bardzo dobrym pomysłem też jest webasto.
bierze nie wiele prądu. nie wymaga dodatkwoej obsługi w postaci podłączania codziennie kabli itp.
jak również w spowób znacznie szybszy pogrzewa silnik to niemal temp roboczej bo wyłącze się po osiągnięciu 80*C
podgrzewacz tylko nieco przyspieszy podgrzewanie cieczy ale nie spowoduje że po 1km czy dwóch juz będziesz miał 90*C
choć w 1.6TD powinno już naprawdę z pomocą podgrzewacza się szybko nagrzewać, pytanie co na to ori alternator, przy 1.6TD w audi przełożenie między wałem korbowym a alternatorem jest 2:1 i przy 4000rpm alternatora może trochę za mało prądu być, w 1.9TD masz przełożenie już około 3:1 co przy jeździe z obrotami 2000 rpm da już nam 6000rpm alternatora i wtedy już nam będzie trochę prądu produkować.
pompka ma za zadanie gonić płyn przez turbo po zgaszeniu, sinlika.
może mnie zlinczujesz za to co za moment napiszę ale Ci powiem jakie niezbyt miłe spostrzeżenie zaobserwowałem w swoim pucfiku:
otóż jak załączam świece żarowe to układ chłodzenia zaczyna sie zapowietrzać przez powstające korki wodne, w 2.5TDI płyn zbyt powoli krąży ponieważ pompa wodna jest napędzana od rozrządu i kręci sie z mniej więcej takimi samymi obrotami jak wał krobowy, u mnie lepszy efekt szybszego nagrzewania uzyskuje się poprzez zastosowanie dodatkowej pompki która z króćca wyjściowego do chłodnicy z głowicy silnika płyn pcha bezpośrednio do króćca ssawnego pompy wodnej.
pawelrybak15 pisze:W planach jest zbudowanie do tego jakiegoś zasilacza sieciowego i uruchamianie tego zegarem sterującym o godzinie 5:00 żebym wyjeżdżając o 6:00 miał samochód już choć wstępnie wygrzany
Transformator 220V/12V dużej mocy posiadam, mostek prostowniczy także więc myślę, że problemu z takim patentem nie będzie,
ten podgrzewacz służy do pogrzewania silnika podczas pracy. a dwa że świece te nie wytrzymają godzinnego grzania, to raz, dwa będą wieczne problemy z palącymi sie kablami bo podczas rozżarzania świece mogą brać nawet do 50-20A w zależności od typu, tutaj masz trzy świece które zanużone w płynie nie rozżarzą się przez co bedą brać maksymalną ilośc prądu..
do tego służy coś takiego:
http://allegro.pl/defa-grzalka-silnika- ... 97972.html
bardzo dobrym pomysłem też jest webasto.
bierze nie wiele prądu. nie wymaga dodatkwoej obsługi w postaci podłączania codziennie kabli itp.
jak również w spowób znacznie szybszy pogrzewa silnik to niemal temp roboczej bo wyłącze się po osiągnięciu 80*C
GerB3 pisze: pawelrybak15 napisał/a:
To ustrojstwo ma zapewnić szybkie ogrzanie cieczy chłodzącej co by nie marznąć w samochodzie
Normalne auto, czyli benzynowe, grzeje sie szybciej bez takich wynalazków, polecam zamiane SB+ na PM+
GerB3, czyt post powyżej, jesli masz dobry termostat, i dobrze ustawiony kąt wtrysku na ori pompieto nie sądzę żeby nawet benzynowy sinlik sie szybciej nagrzał.
jak miałem jeszcze białego golfa to tam po 1-2km już było ciepło w kabienie, njedynie po odpaleniu silnika pozwalałem mu przez 30-40s popracować na wolnych obrotach żeby olej wszędzie dotarł.
no i dopuki silnik ise nie nagrzał to sie spokojnie jechało, z obrotami do 2500rpm
Miałem 1.6D silnik super ale buda nie doczekała zimy, ale wierzę na słowoarwam pisze:GerB3, czyt post powyżej, jesli masz dobry termostat, i dobrze ustawiony kąt wtrysku na ori pompieto nie sądzę żeby nawet benzynowy sinlik sie szybciej nagrzał.
Dobry kierowca <ok>arwam pisze:no i dopuki silnik ise nie nagrzał to sie spokojnie jechało, z obrotami do 2500rpm
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
skoti, Bo w podpisie nie ma zbyt wiele miejsca, a sam widzisz co tam obecnie się znajduje. Po to otworzyłem działalność żeby wreszcie rozwiązać swoje problemy finansowe i zabrać się za grubsze działanie No i w zimie i tak i tak swapa bym nie zrobił, nie pomyślałeś o tym ? A marznąć nie mam zamiaru :evil:
Audi Sport, Po co będę pakował kasę w Webasto i pierniczył się z montażem tego skoro z tym podgrzewaczem będzie o wiele łatwiej i w dodatku taniej ?
arwam, 10mm2 linka miedziana wytrzyma naprawde spore obciążenie, transformator również mam słusznej mocy i mostek prostowniczy też, gdybym nie miał gratów do zrealizowania mojego pomysłu to nie kupowałbym tego podgrzewacza i nie cudował tak <ok> A co do alternatora, to u mnie siedzi 90A alternator więc myślę, że da sobie radę. Najpierw zrobię dokładne pomiary prądu jaki pobierają świece i wtedy się okaże czy ten pomysł wypali, czy też nie. Celem przedłużenia żywotności świec mogę je zasilać troszkę niższym napięciem, tzn 10V zamiast 12V, pozatym do tego podgrzewacza będę wkręcał najtańsze świece
Jeśli pomysł wstępnego podgrzewania silnika na postoju za pomocą podgrzewacza zasilanego z sieci 220V przez odpowiednio zrezany zasilacz nie wypali, to podłączę to tak jak było podłączone w TDI i koniec kropka <ok>
Zawsze znacząco to przyspieszy nagrzewanie się samochodu i niestety ale w 1,6 Turbo D na pompie z Cromy przy obecnych temperaturach nawet po 5km nie jest za ciepło :evil:
Audi Sport, Po co będę pakował kasę w Webasto i pierniczył się z montażem tego skoro z tym podgrzewaczem będzie o wiele łatwiej i w dodatku taniej ?
arwam, 10mm2 linka miedziana wytrzyma naprawde spore obciążenie, transformator również mam słusznej mocy i mostek prostowniczy też, gdybym nie miał gratów do zrealizowania mojego pomysłu to nie kupowałbym tego podgrzewacza i nie cudował tak <ok> A co do alternatora, to u mnie siedzi 90A alternator więc myślę, że da sobie radę. Najpierw zrobię dokładne pomiary prądu jaki pobierają świece i wtedy się okaże czy ten pomysł wypali, czy też nie. Celem przedłużenia żywotności świec mogę je zasilać troszkę niższym napięciem, tzn 10V zamiast 12V, pozatym do tego podgrzewacza będę wkręcał najtańsze świece
Jeśli pomysł wstępnego podgrzewania silnika na postoju za pomocą podgrzewacza zasilanego z sieci 220V przez odpowiednio zrezany zasilacz nie wypali, to podłączę to tak jak było podłączone w TDI i koniec kropka <ok>
Zawsze znacząco to przyspieszy nagrzewanie się samochodu i niestety ale w 1,6 Turbo D na pompie z Cromy przy obecnych temperaturach nawet po 5km nie jest za ciepło :evil:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Z pomocą kolegi Szara80tkaTDI udało mi się rozpracować pinologię ori przekaźnika świec żarowych
W dniu dzisiejszym zakupiłem 3m linki miedzianej 6mm2, przełącznik 3 pozycyjny (I 0 II), końcówki oczkowe z otworem 5mm2 wysokoprądowe, konektorki do podłączenia przełącznika, oraz koszulki termokurczliwe
Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze tylko kostki do przekaźnika świec żarowych i samego podgrzewacza, który pomimo wysyłki kurierem nie dotarł jeszcze do mnie :roll:
Zrezygnowałem z używania tego podgrzewacza jako ogrzewania postojowego, będę go załączał gdy silnik już będzie pracować i nie będą grzać świece żarowe w głowicy. W zależności od potrzeby podgrzewacz będzie mógł pracować z pełną mocą lub na połowie mocy (ori przekaźnik świec żarowych który zastosuje do sterowania pracą podgrzewacza ma wbudowaną opornicę do redukcji mocy świec)
Kusi mnie jeszcze zakup kilku sztuk takich świec w celach testowych: http://allegro.pl/swiece-zarowe-alfa-ro ... 10960.html
Zastanawiam się tylko jakim cudem świeca żarowa może kosztować 4,50 :roll: przecież to od razu wiadomo że jakiś za przeproszeniem gównolit <rotfl>
W dniu dzisiejszym zakupiłem 3m linki miedzianej 6mm2, przełącznik 3 pozycyjny (I 0 II), końcówki oczkowe z otworem 5mm2 wysokoprądowe, konektorki do podłączenia przełącznika, oraz koszulki termokurczliwe
Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze tylko kostki do przekaźnika świec żarowych i samego podgrzewacza, który pomimo wysyłki kurierem nie dotarł jeszcze do mnie :roll:
Zrezygnowałem z używania tego podgrzewacza jako ogrzewania postojowego, będę go załączał gdy silnik już będzie pracować i nie będą grzać świece żarowe w głowicy. W zależności od potrzeby podgrzewacz będzie mógł pracować z pełną mocą lub na połowie mocy (ori przekaźnik świec żarowych który zastosuje do sterowania pracą podgrzewacza ma wbudowaną opornicę do redukcji mocy świec)
Kusi mnie jeszcze zakup kilku sztuk takich świec w celach testowych: http://allegro.pl/swiece-zarowe-alfa-ro ... 10960.html
Zastanawiam się tylko jakim cudem świeca żarowa może kosztować 4,50 :roll: przecież to od razu wiadomo że jakiś za przeproszeniem gównolit <rotfl>