Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 gru 2012, 15:48

Myślałem, że przepis na dobre grzane piwo znalazłeś :-/

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 gru 2012, 15:55

Niestety nie, bo ja wolę piwo dobrze schłodzone <ok>

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 14 gru 2012, 16:00

pawelrybak15 pisze:Właśnie zakupiłem coś na te paskudne, zimne dni <ok>
http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9- ... 79494.html
Automat do kawy w aucie robisz? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 gru 2012, 16:04

eSPe pisze:
pawelrybak15 pisze:Właśnie zakupiłem coś na te paskudne, zimne dni <ok>
http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9- ... 79494.html
Automat do kawy w aucie robisz? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hehe, nie :-P
To ustrojstwo ma zapewnić szybkie ogrzanie cieczy chłodzącej co by nie marznąć w samochodzie <ok>
W planach jest zbudowanie do tego jakiegoś zasilacza sieciowego i uruchamianie tego zegarem sterującym o godzinie 5:00 żebym wyjeżdżając o 6:00 miał samochód już choć wstępnie wygrzany :-D
Transformator 220V/12V dużej mocy posiadam, mostek prostowniczy także więc myślę, że problemu z takim patentem nie będzie, tylko muszę jeszczę sprawdzić jeszcze czy ta dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej wystarczy aby zapewnić właściwy obieg :-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 14 gru 2012, 16:48

Plany plany i plany oraz graty! po co te inwestycje jak tam ma być docelowo AVF czy tam AWX. Bez sensu, już nie pakuj w Sb ++++++++ tylko tego SWAP-a rób
ps widzę ,że podpis Ci zniknął z tym swap-em! czemu?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 14 gru 2012, 16:52

skoti pisze:Plany plany i plany oraz graty! po co te inwestycje jak tam ma być docelowo AVF czy tam AWX. Bez sensu, już nie pakuj w Sb ++++++++ tylko tego SWAP-a rób
ps widzę ,że podpis Ci zniknął z tym swap-em! czemu?
Jesteś okrutny :-D

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 14 gru 2012, 16:55

pawelrybak15 pisze:To ustrojstwo ma zapewnić szybkie ogrzanie cieczy chłodzącej co by nie marznąć w samochodzie <ok>
W planach jest zbudowanie do tego jakiegoś zasilacza sieciowego i uruchamianie tego zegarem sterującym o godzinie 5:00 żebym wyjeżdżając o 6:00 miał samochód już choć wstępnie wygrzany :-D
Transformator 220V/12V dużej mocy posiadam, mostek prostowniczy także więc myślę, że problemu z takim patentem nie będzie, tylko muszę jeszczę sprawdzić jeszcze czy ta dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej wystarczy aby zapewnić właściwy obieg :-)
Ty chcesz tym auto na postoju ogrzewać ? Ktoś inteligentny wymyślił w tym celu ogrzewanie postojowe czyt. "Webasto" ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 gru 2012, 17:04

czy szybkie to bym polemizował, przy 1.6TDto po 2km już jest ciepła w kabinie, w 1.9TD po około 5-7km

podgrzewacz tylko nieco przyspieszy podgrzewanie cieczy ale nie spowoduje że po 1km czy dwóch juz będziesz miał 90*C
choć w 1.6TD powinno już naprawdę z pomocą podgrzewacza się szybko nagrzewać, pytanie co na to ori alternator, przy 1.6TD w audi przełożenie między wałem korbowym a alternatorem jest 2:1 i przy 4000rpm alternatora może trochę za mało prądu być, w 1.9TD masz przełożenie już około 3:1 co przy jeździe z obrotami 2000 rpm da już nam 6000rpm alternatora i wtedy już nam będzie trochę prądu produkować.
pompka ma za zadanie gonić płyn przez turbo po zgaszeniu, sinlika.

może mnie zlinczujesz za to co za moment napiszę ale Ci powiem jakie niezbyt miłe spostrzeżenie zaobserwowałem w swoim pucfiku:
otóż jak załączam świece żarowe to układ chłodzenia zaczyna sie zapowietrzać przez powstające korki wodne, w 2.5TDI płyn zbyt powoli krąży ponieważ pompa wodna jest napędzana od rozrządu i kręci sie z mniej więcej takimi samymi obrotami jak wał krobowy, u mnie lepszy efekt szybszego nagrzewania uzyskuje się poprzez zastosowanie dodatkowej pompki która z króćca wyjściowego do chłodnicy z głowicy silnika płyn pcha bezpośrednio do króćca ssawnego pompy wodnej.

pawelrybak15 pisze:W planach jest zbudowanie do tego jakiegoś zasilacza sieciowego i uruchamianie tego zegarem sterującym o godzinie 5:00 żebym wyjeżdżając o 6:00 miał samochód już choć wstępnie wygrzany
Transformator 220V/12V dużej mocy posiadam, mostek prostowniczy także więc myślę, że problemu z takim patentem nie będzie,

ten podgrzewacz służy do pogrzewania silnika podczas pracy. a dwa że świece te nie wytrzymają godzinnego grzania, to raz, dwa będą wieczne problemy z palącymi sie kablami bo podczas rozżarzania świece mogą brać nawet do 50-20A w zależności od typu, tutaj masz trzy świece które zanużone w płynie nie rozżarzą się przez co bedą brać maksymalną ilośc prądu..

do tego służy coś takiego:


http://allegro.pl/defa-grzalka-silnika- ... 97972.html

bardzo dobrym pomysłem też jest webasto.
bierze nie wiele prądu. nie wymaga dodatkwoej obsługi w postaci podłączania codziennie kabli itp.
jak również w spowób znacznie szybszy pogrzewa silnik to niemal temp roboczej bo wyłącze się po osiągnięciu 80*C

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 gru 2012, 17:11

GerB3 pisze: pawelrybak15 napisał/a:
To ustrojstwo ma zapewnić szybkie ogrzanie cieczy chłodzącej co by nie marznąć w samochodzie


Normalne auto, czyli benzynowe, grzeje sie szybciej bez takich wynalazków, polecam zamiane SB+ na PM+



GerB3, czyt post powyżej, jesli masz dobry termostat, i dobrze ustawiony kąt wtrysku na ori pompieto nie sądzę żeby nawet benzynowy sinlik sie szybciej nagrzał.

jak miałem jeszcze białego golfa to tam po 1-2km już było ciepło w kabienie, njedynie po odpaleniu silnika pozwalałem mu przez 30-40s popracować na wolnych obrotach żeby olej wszędzie dotarł.
no i dopuki silnik ise nie nagrzał to sie spokojnie jechało, z obrotami do 2500rpm

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 gru 2012, 17:16

arwam pisze:GerB3, czyt post powyżej, jesli masz dobry termostat, i dobrze ustawiony kąt wtrysku na ori pompieto nie sądzę żeby nawet benzynowy sinlik sie szybciej nagrzał.
Miałem 1.6D silnik super ale buda nie doczekała zimy, ale wierzę na słowo ;-)
arwam pisze:no i dopuki silnik ise nie nagrzał to sie spokojnie jechało, z obrotami do 2500rpm
Dobry kierowca <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 gru 2012, 17:19

skoti, Bo w podpisie nie ma zbyt wiele miejsca, a sam widzisz co tam obecnie się znajduje. Po to otworzyłem działalność żeby wreszcie rozwiązać swoje problemy finansowe i zabrać się za grubsze działanie :-P No i w zimie i tak i tak swapa bym nie zrobił, nie pomyślałeś o tym ? A marznąć nie mam zamiaru :evil:
Audi Sport, Po co będę pakował kasę w Webasto i pierniczył się z montażem tego skoro z tym podgrzewaczem będzie o wiele łatwiej i w dodatku taniej ?
arwam, 10mm2 linka miedziana wytrzyma naprawde spore obciążenie, transformator również mam słusznej mocy i mostek prostowniczy też, gdybym nie miał gratów do zrealizowania mojego pomysłu to nie kupowałbym tego podgrzewacza i nie cudował tak <ok> A co do alternatora, to u mnie siedzi 90A alternator więc myślę, że da sobie radę. Najpierw zrobię dokładne pomiary prądu jaki pobierają świece i wtedy się okaże czy ten pomysł wypali, czy też nie. Celem przedłużenia żywotności świec mogę je zasilać troszkę niższym napięciem, tzn 10V zamiast 12V, pozatym do tego podgrzewacza będę wkręcał najtańsze świece ;-)
Jeśli pomysł wstępnego podgrzewania silnika na postoju za pomocą podgrzewacza zasilanego z sieci 220V przez odpowiednio zrezany zasilacz nie wypali, to podłączę to tak jak było podłączone w TDI i koniec kropka <ok>
Zawsze znacząco to przyspieszy nagrzewanie się samochodu i niestety ale w 1,6 Turbo D na pompie z Cromy przy obecnych temperaturach nawet po 5km nie jest za ciepło :evil:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 gru 2012, 17:24

to przyspiesz statyczny kąt wtrysku, a jesli będzie w całym zakresie obrotów bardzo klepał i gorzej jechał to nieco zmniejsz ciśnienie wewnętrzne, pamiętasz co Ci kiedys na PW pisałem?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 gru 2012, 17:27

Pamiętam i wolałbym ciśnienia wewnętrznego już nie dotykać, bo obecnie mam to bardzo ładnie wystrojone :roll:
Kupiłbym sobie tą grzałkę za 200PLN ale niestety obecnie nie mam tyle wolnych środków więc będzie ten podgrzewacz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 gru 2012, 12:24

Ma ktoś rozpiskę pinów od przekaźnika grzania świec tego dużego który znajduje się na podszybiu w B3 1,6 Turbo D oraz 1,6 D ?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 gru 2012, 21:58

Z pomocą kolegi Szara80tkaTDI udało mi się rozpracować pinologię ori przekaźnika świec żarowych :-)
W dniu dzisiejszym zakupiłem 3m linki miedzianej 6mm2, przełącznik 3 pozycyjny (I 0 II), końcówki oczkowe z otworem 5mm2 wysokoprądowe, konektorki do podłączenia przełącznika, oraz koszulki termokurczliwe :-)
Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze tylko kostki do przekaźnika świec żarowych i samego podgrzewacza, który pomimo wysyłki kurierem nie dotarł jeszcze do mnie :roll:
Zrezygnowałem z używania tego podgrzewacza jako ogrzewania postojowego, będę go załączał gdy silnik już będzie pracować i nie będą grzać świece żarowe w głowicy. W zależności od potrzeby podgrzewacz będzie mógł pracować z pełną mocą lub na połowie mocy (ori przekaźnik świec żarowych który zastosuje do sterowania pracą podgrzewacza ma wbudowaną opornicę do redukcji mocy świec) :-D
Kusi mnie jeszcze zakup kilku sztuk takich świec w celach testowych: http://allegro.pl/swiece-zarowe-alfa-ro ... 10960.html
Zastanawiam się tylko jakim cudem świeca żarowa może kosztować 4,50 :roll: przecież to od razu wiadomo że jakiś za przeproszeniem gównolit <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl