Witam
Wczoraj przegoniłem swoją B4 tak ok 15 km przy prędkości 130-15- km/h.
Po jakimś czsie po zwolnieniu do ok 80 km/h poczułem że silnik nie równo pracuje tak jak by na jeden gar nie palił na gazie i na benzynie to samo. Dotarłem jakoś do domu i zacząłem od wymiany przewodów i kontroli świec wszystkie były białe więc ok ,ale i je wymieniłem dla pewności - bez rezultatu.Sprawdziłem zapłon i rozrząd bałem się ża może pasek przeskoczył ale wszystko ok sprawdziłem czy nie łyka lewego powietza - nic.Sprawdziłem przepływomierz bo po wcześniejszych wystrzałach odkształciła się klapka i na benzynie pracował kulawo dostawał za dużo paliwa i walił czrnym dymem ale na gazie było ok więc mi to nie przeszkadzało.przepływomierz pracuje tak samo.Podjechałem dziś do mechanika zmierzył mi na jednym cylindrze sprężanie było 14 więc dał sobie spokój że to nie to ale mnie się wydaje że aby się upewnić że to nie uszczelka pod głowicą należało by sprawdzić wszystkie gary.Poradził mi wymienić kopółkę i palec - wymieniłem i dalej nic auto nie ma siły, pracuje nie równo i pali mi 20 l gazu
Może ktoś z was miał podobny problem i się z nim uporał
[B4 2,0 ABK gaz] Nie równa praca silnika
[B4 2,0 ABK gaz] Nie równa praca silnika
Ostatnio zmieniony 30 paź 2007, 21:01 przez Adek, łącznie zmieniany 1 raz.
[B4 2,0 ABK gaz] Nie równa praca silnika
witam
czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić sondę
cewka podobno daje ok takiego zdania był mechanik czy jest sposób aby to zmierzyć jakimś miernikiem a co z modułem jak go sprawdzić
czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić sondę
cewka podobno daje ok takiego zdania był mechanik czy jest sposób aby to zmierzyć jakimś miernikiem a co z modułem jak go sprawdzić
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sondę dokładnie sprawdzić można tylko oscyloskopem. Wtedy wszystko widać jak na dłoni. Orientacyjnie można wykorzystać soft LPG jeśli sterownik i oprogramowanie ma w opcjach podgląd pracy sondy, a już całkowicie ostatecznie miernik cyfrowy. Cewkę i moduł najłatwiej podmienić na drugą, 100% sprawną. Do diagnozy bardziej zawansowanej trzeba mieć odpowiednie przyrządy, miernikiem możesz tylko sprawdzić czy nie ma przebicia. Na początek proponuję podpiąć się z VAG-iem i sprawdzić błędy w ECU będzie łatwiej coś wywęszyć.
Sprawdzałeś czujnik halla w aparacie zapłonowym?
Sprawdzałeś czujnik halla w aparacie zapłonowym?
[B4 2,0 ABK gaz] Nierówna praca silnika
Dziękuje za pomoc
Jutro podjadę do elektryka i podłącze się do komputera
[ Dodano: 2007-10-31, 17:50 ]
Witam ponownie
Byłem dziś u mechanika, mierzyłem ciśnienie na wszystkich cylindrach - wszystkie ponad 13 bar - więc ok uszczelka cała - miałem kiedyś podobne problemy w Oplu i była to uszczelka
Pjechałem do elektryka wykasował mi błędy i mówi że mam szczelony przepływomierz ale przecież do tej pory chodził poprawnie na gazie , tylko na benzynie miał problemy .
Mie miałem żadnych strzałów więc tak sam od siebie mógł się skopać ?
Załatwie jakiś na podmianę i zobaczę jak będzie pracował - zanim kupię używkę bo dośc dużo za nią wołają.
Czy macie może inne pomysły z góry dziękuje
Jutro podjadę do elektryka i podłącze się do komputera
[ Dodano: 2007-10-31, 17:50 ]
Witam ponownie
Byłem dziś u mechanika, mierzyłem ciśnienie na wszystkich cylindrach - wszystkie ponad 13 bar - więc ok uszczelka cała - miałem kiedyś podobne problemy w Oplu i była to uszczelka
Pjechałem do elektryka wykasował mi błędy i mówi że mam szczelony przepływomierz ale przecież do tej pory chodził poprawnie na gazie , tylko na benzynie miał problemy .
Mie miałem żadnych strzałów więc tak sam od siebie mógł się skopać ?
Załatwie jakiś na podmianę i zobaczę jak będzie pracował - zanim kupię używkę bo dośc dużo za nią wołają.
Czy macie może inne pomysły z góry dziękuje