Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,0 ABK] Geometria

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lut 2007, 08:47

Jak przypuszczam, to większość ma dobrze ustawioną zbieżność i bijemy pianę niepotrzenie. Czasami wpadamy w rutynę i zapominamy o szczególikach, które mają istotne znaczenie. Wazne by nie mieć złych intencji a mylić sie ma prawo każdy. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 lut 2007, 22:08

Witaj czarekj!

Po skontulsowaniu się z chłopakami z SERVISU musze przyznać że to Ty miałeś racje a ja się myliłem :oops:
Zwracam honor i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lut 2007, 22:18

Spoko, nic nie szkodzi, ja i tak nie dałbym się namówic na inne ustawienie kół. Tylko wielcy potrafią się przyznać do błędu a jak widzę Ty do nich też należysz. Podstawa to nie popełniać tego samego błędu drugi raz. Ja też się mylę a z geometrią to dawno dawno temu też mi ktoś uwagę zwrócił. Teraz będziesz pamietał długo jak to powinno być z tą geometrią. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 19 lut 2007, 22:28

Ja również podpisuję sie pod tym, że koła powinny być Zbieżne 1,1 mm i ten temat można śmiało zamknąć ;-)

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 20 lut 2007, 11:20

Sprawdzałem to w trzech książkach

1. zbieżne 1,1mm +-1,1mm
2. zbieżne 0mm +-1,0mm
3. rozbieżne 1,1mm +-1,1mm

Także prawda leży pewnie gdzieś pośrodku, a każdy mechanik ustawie według danych które posiada i dlatego mamy tyle różnych wersji.

[ Dodano: 2007-02-20, 11:26 ]
zmierzam jeszcze sprawdzić dane serwisowe, one będą chyba najbardziej wiarygodne.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 lut 2007, 14:15

Witam. Widzę, że temacik nie wygasa. Aby było jeszcze zabawniej to powiem, że niektóre instrukcje podają wartości zbieżności dla auta obciążonego. Może wyda
Wam sie to śmieszne ale , kiedys czytałem, że trzeba obciążyć każdy fotel masą ok. 50 kg i do tego jakiś ładunek jeszcze w bagażniku i dopiero wtedy ustawiać zbieżność. Sposób dość dziwny i śmieszny, ale dlatego może go zapamietałem. Oczywiście dla takiego obciażonego auta wartości liczbowe geometrii różniły sie od wartości dla auta nieobciażonego. Dla dalszej komplikacji powiem, że niektóre auta wychodziły w wersji na tzw kiepskie drogi i tam wartości danych do ustawienia geometrii były jeszcze inne.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 21 lut 2007, 09:40

czarekj ma rację co do tego że zbieżność ustawia się przy obciążonym aucie

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lut 2007, 21:15

Tylko nie wrzucajcie do auta worków z piaskiem, nawet ja tego nie robię. Ustawiam na nieobciążonym. Nie mam az tak licznej rodziny żeby mi wszystkie fotele obciażyła. Pomysł lekko kuriozalny z tym obciążeniem, ale widzę, że nie tylko ja to gdzieś wyczytałem.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 12 gru 2012, 23:01

Panowie pytanko.

w B4 sedan, co można ustawić i gdzie?

jestem po wymianie zawieszenia i po dwóch wizytach na ustawieniu geometrii kół.
wcześniej przed wizytą darło mi opony od środka.

teraz nie wiem jak będzie ale oby dwa warsztaty nie znają się na robocie albo im się nie chce ( takie mam wrażenie). Nikt nie chce podjąć się regulacji tylnej belki ( bo się nie da), jak i również uważają że nie ma możliwości wyregulowania pochylenia koła.

u mnie jest problem taki, że ciągnie mnie w prawo ( wcześniej tego nie było).

zamieszczam zdjęcia z wydruków, proszę powiedzcie co i jak można wyregulować i co jest nie tak na wydruku

[ Dodano: 2012-12-12, 23:05 ]
oś tylnia

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 gru 2012, 14:44

tylniej belki tak naprawde sie nie ustawia ale jezeli ktos kto to robi jest dokladny i chce to zrobic dokladnie to ustawi i tylnia belke ktora regulacji nie ma ale po poluzowaniu srub zawsze da sie w jakims stopniu ustawic.
tobie mówią ze sie nie da bo jest z tym troche roboty by to wyregulowac troche czasochlonne,
a po co ma sie wysilac i czas tracic i mniej z tego zarobic.
dlatego to olewaja

tak samo jak luzowanie srub przy koncowkach panie jedz pan do jakiegos mechanika niech to zruszy bo to napewno nie pujdzie jak cos takiego slyszalem od razu auto zabieralem ikazalem sie bujac baranowi

rekin123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 18 lip 2010, 21:10
Lokalizacja: Kutno

Post autor: rekin123 » 16 gru 2012, 10:45

audi80.pl/garage.php?mode=view_gall ... ge_id=1098

Jestem po niby geometri i koła przeskakuja nadal,z tego co widze kąt pochylenia koła nawet nie ruszony zastanawia mnie tak dużą różnica pomiędzy prawym a lewym kołem założmy ze w normie ale czy to nie powinno być bardziej wyśrodkowane? Prosze o szybka odpowiedź bo mysle zeby jutro jechać na reklamacje.

Awatar użytkownika
gazela93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela93 » 02 wrz 2014, 17:43

Panowie mam problem z ustawieniem kątów z przodu? :/ Nie potrafi mi się zrobić negatyw z przodu nawet na max wysuniętym sworzniu. Powinienem do tego jeszcze coś popuścić aby to ruszać? Jak wysunąłem sworzeń to zamiast negatywu koło bardziej wystawało :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl