[B4 2.0 ABK LPG 115km] Wzrastające obroty
[B4 2.0 ABK LPG 115km] Wzrastające obroty
Witam
Walczę już sporo czasu i nie mogę sobie dać rady ani żaden mechanik proszę jeżeli ktoś może pomóc z okolic Torunia lub Włocławka jak jest zima to dostaje obrotów 4500 trzeba go zgasić i poczekać z 15 minut lub wcale już nie chce odpalić jak było zeszłym roku gdy temp były sporo po niżej -10 i to nie dzieje się na zimnym silniku tylko już na ciepłym sprawdzałem
- przepływomierz
- sondę
- silniczek krokowy
- wężyki podciśnienia sprawdzałem wszystkie
- jeździłem z podłączonym komputerem i jak wzrastały obroty to nie pokazywał nic komputer
Proszę bardzo o pomoc objawy wróciły a ja muszę jeździć z dzieckiem
Walczę już sporo czasu i nie mogę sobie dać rady ani żaden mechanik proszę jeżeli ktoś może pomóc z okolic Torunia lub Włocławka jak jest zima to dostaje obrotów 4500 trzeba go zgasić i poczekać z 15 minut lub wcale już nie chce odpalić jak było zeszłym roku gdy temp były sporo po niżej -10 i to nie dzieje się na zimnym silniku tylko już na ciepłym sprawdzałem
- przepływomierz
- sondę
- silniczek krokowy
- wężyki podciśnienia sprawdzałem wszystkie
- jeździłem z podłączonym komputerem i jak wzrastały obroty to nie pokazywał nic komputer
Proszę bardzo o pomoc objawy wróciły a ja muszę jeździć z dzieckiem
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Dokucza Ci czujnik położenia przepustnicy, w skrócie TPS.
Taka czarna kostka pod przepustnicą. Pasuje zamiennie od ABK z automatem i manualem.
Nie pasuje żaden zamiennik (mimo tego samego numeru).
Oryginał w ASO około 500zł.
Używka to loteria.
Część nie do naprawy.
Sprawdzić go można kiloomomierzem analogowym na liniowość zmian oporności w ramach otwierania przepustnicy (zmiana musi zachodzić liniowo bez skoków i przerw), lub w vagu w grupie vorteillast czy jakoś tak
Taka czarna kostka pod przepustnicą. Pasuje zamiennie od ABK z automatem i manualem.
Nie pasuje żaden zamiennik (mimo tego samego numeru).
Oryginał w ASO około 500zł.
Używka to loteria.
Część nie do naprawy.
Sprawdzić go można kiloomomierzem analogowym na liniowość zmian oporności w ramach otwierania przepustnicy (zmiana musi zachodzić liniowo bez skoków i przerw), lub w vagu w grupie vorteillast czy jakoś tak
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Ja mialem to uszkodzone i pokazalo na kompie nowe kosztowało 300 nie ori ja kupiłem od kolegi z forum coś około 100 dalem z przesyłką z automatu to było, wymienisz sam bez problemu dojscie jest dobre tylko musisz wiedzieć jak to wygla, pod przepustnicą z tyłu czarna taka kostka długości 5 cm podlłużna, zdemontuj rure od przepływki i zaglądnij a zobaczysz.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Zastanów się do jakich maksymalnie wzrastają obroty. Czy jest zawsze ten sam poziom, czy różnie? Jest to istotne.romeo pisze:tez mam problemy z obrotami tylko w zimie nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły np dojezdzam do skrzyżowania wciskam sprzęgło i nagle 2500 obr :shock: i za ch...nie zchodza czasami po kilku sek spadną do normy tps sprawdzilem opor wzrasta liniowo przepływka równierz sprawdzona
Następnym razem gdy tak się stanie, tzn. obroty zawieszą się na wysokim stanie, to ściśnij silnie wąż biegnący od zaworu regulatora wolnych obrotów i opisz jaki to dało efekt.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
To znaczy co? Regulator owszem, sam zawór już mniej, gdyż ponieważ nie koniecznie sam element wykonawczy tutaj szwankuje, a możliwe że to jego sterowanie. A to zaś wynika z błędnych odczytów z elementów pomiarowych, np. TPS'u.romeo pisze:czyli kolega to obstawia? teraz ciezko to zaobserwowac bo jest w miare cieplo problem jest raczej podczas mrozu no ale oczywiscie spróbuje <ok>HeavenQueen pisze:zaworu regulatora wolnych obrotów
Witam
Objawy są teraz następujące po wymianie czujnika położenie przepustnicy obroty idą na chwilę(1- 2 sek) na 3000( podczas jazdy jak dłużej przytrzymam sprzęgło przy zmianie biegów żeby zobaczyć czy po wymianie czujnika się zmieniło), i falują na wolnych obrotach między 900 a 1100.
Macie na tą jakąś radę
Objawy są teraz następujące po wymianie czujnika położenie przepustnicy obroty idą na chwilę(1- 2 sek) na 3000( podczas jazdy jak dłużej przytrzymam sprzęgło przy zmianie biegów żeby zobaczyć czy po wymianie czujnika się zmieniło), i falują na wolnych obrotach między 900 a 1100.
Macie na tą jakąś radę