[b4 abk] benzyna w oleju - gdzie przyczyna?
[b4 abk] benzyna w oleju - gdzie przyczyna?
Witam,
po zatankowniu 25litrow, auto zrobilo 100km,
po sprawdzeniu poziomu oleju, jest 2 cm ponad stan, olej jest zadki i czuc z niego benzyne,
dodam ze olej byl wymieniany 130km temu, i stan byl idealny,
Czyli na 100% na obecna chwile w oleju jest paliwo,
Gdzie szukac przyczyny?
po zatankowniu 25litrow, auto zrobilo 100km,
po sprawdzeniu poziomu oleju, jest 2 cm ponad stan, olej jest zadki i czuc z niego benzyne,
dodam ze olej byl wymieniany 130km temu, i stan byl idealny,
Czyli na 100% na obecna chwile w oleju jest paliwo,
Gdzie szukac przyczyny?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
uszczelka byla zmieniana, glowica planowana,,HeavenQueen pisze:W uszczelce pod głowicą.
Tak czytam na roznych forach i pisza ze mogą to byc wtryski,
że za duzo palliwa dają,
[ Dodano: 2012-12-16, 23:20 ]
jak sprawdzic wtryski?Jarewa pisze:A ja bym zaczynał od prościejszych przyczyn bo gdzieś leje paliwo albo wtryski leją albo regulator ciśnienia paliwa.
odkrecic listwe z wtryskami, i przekrecic zaplon?
i prawidlowo dzialajacy wtrysk na dawac mgielke? a lejacy ma ostro lać prosto?
Nastepnie;
regulator cisnienia, jak to sprawdzic?
w takim razie jakie byly by jeszcze objawy?alluś pisze:Wtryski??? Nawet jak leją to skąd benzyna w oleju? Albo uszczelka albo pierścienie ale to miało by jeszcze inne objawy. No chyba że nie znam dokładnie budowy silnika ABK.
nie chcę nikogo martwic, ale
to że głowica była planowana to nie znaczy że jest dobrze splanowana. Tak samo z nową uszczelką.
z tego co czytam to wina wtryskow (jutro zamierzam to sprawdzic),
jak by to byla uszczelka to by np ubywalo plynu chlodzacego a jego jest tyle ile bylo, i nie jest zmieszany z paliwem,
a jak by byly pierscienie to by ubywalo oleju,
A benzyna w oleju , mozliwe ze bierze sie z wtrysku ktory duzo leje, i silnik nie nadarza spalic calego 'ulanego' paliwa, i nadmiar paliwa, pozostaje w silniku> dostaje sie do oleju,
Wyczytalem ze moze byc takze zapchany powrot cisnienia paliwa, i zamiast paliwo cofac to leje do silnika
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zajmij się tym bo w tym jest problem. Na temat dużego spalania znajdziesz dużo porad.teeree pisze:po zatankowniu 25litrow, auto zrobilo 100km,
teeree pisze:A benzyna w oleju , mozliwe ze bierze sie z wtrysku ktory duzo leje, i silnik nie nadarza spalic calego 'ulanego' paliwa, i nadmiar paliwa, pozostaje w silniku> dostaje sie do oleju,
Czy wężyk podciśnienia jest suchy nic tam nie leci.Nastepnie;
regulator cisnienia, jak to sprawdzic?
Prawie weź jeszcze pod uwagę czy któryś się nie zawiesił (podaje paliwo bez obrotów silnika)jak sprawdzic wtryski?
odkrecic listwe z wtryskami, i przekrecic zaplon?
i prawidlowo dzialajacy wtrysk na dawac mgielke? a lejacy ma ostro lać prosto?
Auto nie dawno kupilem, takze ciezko mi stwierdzic czy wczesniej bylo ok,
ale od kupna zrobilem 450km trasa, i 50km po miescie i bylo ok, tzn nie bylo paliwa w oleju,
od czasu kupna,
wymienilem m.in,
oringi wtryskow, bo ktos wczesniej zamiast oringow dal tam silikon,
i filtr paliwa,
Auto zapala be zproblemu od tzw strzala, nie szarpie, i wg mnie jedzie dobrze,
Ale mam taka nowa teorie,
filtr paliwa nie byl dobrze przykrecony i cieklo przy filtrze,
i gdzies wyczytalem ze zawor cisnienia paliwa(powrotu), załącza sie przy okreslonym cisnieniu,
a co by bylo gdyby przez nieszczelnosc kolo filtra paliwa, cisnienie uciekalo,
zawor zwrotny by sie nie zalaczyl czyli paliwo nie wracalo by do zbiornika,
przez co dostawalo sie do silnika? stad tez benzyna w oleju?
moglo/moze tak byc?
ale od kupna zrobilem 450km trasa, i 50km po miescie i bylo ok, tzn nie bylo paliwa w oleju,
od czasu kupna,
wymienilem m.in,
oringi wtryskow, bo ktos wczesniej zamiast oringow dal tam silikon,
i filtr paliwa,
Auto zapala be zproblemu od tzw strzala, nie szarpie, i wg mnie jedzie dobrze,
Ale mam taka nowa teorie,
filtr paliwa nie byl dobrze przykrecony i cieklo przy filtrze,
i gdzies wyczytalem ze zawor cisnienia paliwa(powrotu), załącza sie przy okreslonym cisnieniu,
a co by bylo gdyby przez nieszczelnosc kolo filtra paliwa, cisnienie uciekalo,
zawor zwrotny by sie nie zalaczyl czyli paliwo nie wracalo by do zbiornika,
przez co dostawalo sie do silnika? stad tez benzyna w oleju?
moglo/moze tak byc?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
no tak silnik sie nie nagrzewa, 100km po wymianie oleju i filtrow, auto bylo jezdzone krotkie odcinki po 5-10km,aldi pisze:Może robisz dużo krótkich przejazdów podczas których silnik się nie nagrzewa. Termostat jest dobry?
Jakby silnik zalewało paliwem to byłoby słychać po pracy silnika ewentualnie sonda lambda by nie pracowała bo sterownik nie dałby rady tak mocno zmniejszyć dawki paliwa.
W mojej opinii jakby silnik był mocno zalewany paliwem to odpowiednim rozgrzaniu benzyna odparowałby z oleju.
zadnej trasy,
ale czy powinno az tyle byc benzyny w oleju? na bagnecie jest okolo 2cm wiecej niz bylo,
no i spalilo 25l na 100km,
domyslam sie ze kilka litrow wylecialo przez nie dokonca dokrecony filtr paliwa,
co do termostatu, wg mnie dziala w czasie wymiany byl sprawdzany, wymienialem plyn chlodzacy, i musialem go odpowietrzyc, takze bez problemu osiagnal temperature, , gorace powietrze lecialo z nadmuchow,
nawet na tych krotkich odcinkach po chwili lecialo cieplo,
Wlasnie czekam na kolege, i bede sprawdzal jak 'sikaja' wtryski,
[ Dodano: 2012-12-17, 21:50 ]
sprawdzone:
- wtryski, i raczej nie leją prosto , tylko tak zraszają 4 jednoczesnie,
dla porownania sprawdzilem w silniku 1.8adr, i tam jakos lepiej to rozpyla ale nie wszytskie jednoczesnie tylko kazdy z osobna,
domyslam sie ze w abk wszystkie wtryski dzialja jednoczesnie?
- zawor cisnienia paliwa, wezyk suchy ,
Brak mi pomysłów co moglbym jeszcze posprawdzac w domowym zaciszu,
Jutro to poskladam, zaleje do pelna, zrobie traske 100km,, zobacze czy paliwo odparuje z oleju i jakie będzie spalanie
A ja mam pytanie teeree,tylko liczę na szczerą odpowiedz jeśli byłeś przy składaniu silnika i jego pierwszych rozruchach.Nie pomyliliście kolejności kabli według zapłonu? Oczywiście zanim zaczął pięknie palić :-)Ja przy pierwszym odpaleniu pomyliłem kable.Wina książki.Porównując z moimi zdjęciami poprawiłem błąd.Niestety trochę pochodził.Spalania w komorach nie było i siłą rzeczy przepchało mi benzynę do misy olejowej.Też trochę przejechałem ale podeszłem do tego tak jakbym przepłukał sobie silnik.Koszt dodatkowy zmiana oleju i filtra.Teraz jest w porządku co widać na zdjęciach z b3
szczerze:)Slawo777 pisze:A ja mam pytanie teeree,tylko liczę na szczerą odpowiedz jeśli byłeś przy składaniu silnika i jego pierwszych rozruchach.Nie pomyliliście kolejności kabli według zapłonu? Oczywiście zanim zaczął pięknie palić :-)Ja przy pierwszym odpaleniu pomyliłem kable.Wina książki.Porównując z moimi zdjęciami poprawiłem błąd.Niestety trochę pochodził.Spalania w komorach nie było i siłą rzeczy przepchało mi benzynę do misy olejowej.Też trochę przejechałem ale podeszłem do tego tak jakbym przepłukał sobie silnik.Koszt dodatkowy zmiana oleju i filtra.Teraz jest w porządku co widać na zdjęciach z b3
przed demontazem kable zostaly ponumerowane ,
Dzis lub jutro go skladam, i jade zalac zbiornik do pelna,
robie traske minimum 100km i zobacze czy cos sie zmieni, mam nadzieje ze paliwo odparuje, i nie bedzie go przybywac, no i spalanie spadnie:)
Mi sie wydaje (oczywiscie moge sie mylic) ze za to wszystko (duze spalanie, i paliwo w oleju),
jest/bylo odpowiedzialne - nieszczelnosc przy wymianie/dokreceniu filtra paliwa,
i kilka literkow wykapalo, a dodatkowo, w przewodach paliwowych nie bylo odpowiedniego cisnienia,,
przez co wtryski caly czas dawaly dawke paliwa,ktora byla nie do spalenia,
Jesli po trasie nic sie nie zmieni, oddaje do mechanika, niech wszystko posprawdza (m.in podpienie pod kompa, cisnienie na cylindrach, sprawdzi lambde ,niebieski czujnik ecu i ustawienie zaplonu, bo ja go ustawilem na sluch:)
Na pewno paliwo poszło przez pierścienie do misy olejowej w wyniku nie spalenia mieszanki paliwowej.Ja pomyliłem kable ale olej nie przybrał aż takich stanów ponad jak u Ciebie.Rozrzedził się i czuć go było benzyną.To co ty pomyślałeś faktycznie miało by rację bytu.Ale co mnie zastanawia że silnik normalnie działał bo 100 km przejechać to musi poprawnie kręcić.Ja zauważyłem też tak po 100 km.To kto składał ten silnik?