[80 B4 1Z]Wyciek płynu chłodniczego...
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
[80 B4 1Z]Wyciek płynu chłodniczego...
Za każdym razem jak jeżdżę , auto rozgrzeje się do 90C i wszystko ładnie pięknie, później autko stoi całą noc i rano brakuje jakieś 1/4 zbiorniczka płynu chłodniczego. Wszystko już po kolei prześledziłem i płyn ucieka tak powoli że zlokalizowanie wycieku jest więcej niż trudne. Ostatnio jak stało na suchym betonie to plama była dokładnie pod ścianą grodziową silnika. Wszystko pod maską i pod autem jest ok... Gdyby np. ciekło z nagrzewnicy (wewnątrz wszystko jest suche) to mokry byłby dywanik i tapicerka wewnątrz czy są tam jakieś kanaliki odprowadzające do zewnątrz? Nie mam już zielonego pojęcia jak zlokalizować ten wyciek
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 16:45 przez M4teusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli płyn ucieka to przyczyną może być również uszczelka pod głowicą. Sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy, czy nie jest zmieszany z olejem.
Aby zlokalizować taki wyciek najpierw wytrzyj do sucha miejsca dawnych wycieków, przejedź się autem a następnie na pracującym silniku sprawdzaj wszystkie węże, czy nie są delikatnie mokre. Jeśli nie zlokalizujemy wycieku na zewnątrz to obstawiam nagrzewnicę.
Warto sprawdzić pompę wody, ale jeśli rozrząd był niedawno robiony i jest uszczelka pod pompą to nie powinno być problemów z jej strony.
Aby zlokalizować taki wyciek najpierw wytrzyj do sucha miejsca dawnych wycieków, przejedź się autem a następnie na pracującym silniku sprawdzaj wszystkie węże, czy nie są delikatnie mokre. Jeśli nie zlokalizujemy wycieku na zewnątrz to obstawiam nagrzewnicę.
Warto sprawdzić pompę wody, ale jeśli rozrząd był niedawno robiony i jest uszczelka pod pompą to nie powinno być problemów z jej strony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak coś było dłubane ,to często również przy opaskach...mi zeszłej zimy przy mrozach -25 -30 stopni ,zaczęło się sączyć z pod pasek na wężach ,na zimnym silniku ...tak się wszystko pokurczyło ze opaski poszły po 1 -1-5 obrotuandi77 pisze:Generalnie, wycieki najczęściej występują na króćcach głowicy, nagrzewnicy i pompie wodnej.
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Zmieniłem króciec między 3 a 4 cylindrem. Groszowa sprawa a metodą prób i błędów może już będzie dobrze. Dzień, dwa i zobaczymy czy płynu dalej ubywa. Uszczelka pod głowicą raczej odpada: silnik jest w stanie igła pali w najgorsze mrozy na dotyk, jest suchutki. Płyn jest czysty bez grama oleju a przy tym auto kopciło by na biało z tego co się orientuję- a tak nie jest.
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Niestety chłodnica do wymiany... jak autko było gorące rozszcelniała się i dopóki nie ostygło to sobie kapało. Terz pytanie jaką chłodnicę kupić ? Ceny na alledrogo zaczynają sie od 68 zł zajakiegoś badziewnego chińczyka do nawet 1000 zł i więcej. Używki nie chce. Co polecacie żeby było dobrze i niedrogo? Myślałem że do 150 zł już się coś w miarę dobrego kupi a np. w IC chłodnica Hella 1300zł !