[b4 1z] Poduszki silnika - never ending story
Mam takie jeszcze jedno pytanie (trochę może off top) ale w sumie też z tematem.
Czy brak numeru OE i nazwy bądź symbolu producenta na części może oznaczać że część jest "tanią podróbą" w pudełku z oryginałem ?
O co chodzi z tym szlifowaniem spodu poduszki ? Z tego co sprzedawca mi powiedział,to są stamtąd ścierane nazwy producentów aut (audi,VW,opel itp) ,ale czy razem z tym są ścierane numery OE i logo producenta ? (bo nie można ich sprzedawać poza serwisem ?) .
Kupiłem poduszki na amorki od Lemfordera ,jest na nich wypalone(?) logo firmy (L w trójkącie) ,numer OE to ZBC-412-323. Po części zgadza się to z numerem OE ori.
Tak samo z poduszkami Swag na skrzynie ,logo firmy jak i numery OE się zgadzają.
Czy znakiem tego jeśli na części (teoretycznie ori nówce) niema numeru OE ani loga firmy/producenta,to oznacza to że ktoś mi tania podróbkę chce wcisnąć/wcisnął ?
Bardzo proszę o sprecyzowanie .
Czy brak numeru OE i nazwy bądź symbolu producenta na części może oznaczać że część jest "tanią podróbą" w pudełku z oryginałem ?
O co chodzi z tym szlifowaniem spodu poduszki ? Z tego co sprzedawca mi powiedział,to są stamtąd ścierane nazwy producentów aut (audi,VW,opel itp) ,ale czy razem z tym są ścierane numery OE i logo producenta ? (bo nie można ich sprzedawać poza serwisem ?) .
Kupiłem poduszki na amorki od Lemfordera ,jest na nich wypalone(?) logo firmy (L w trójkącie) ,numer OE to ZBC-412-323. Po części zgadza się to z numerem OE ori.
Tak samo z poduszkami Swag na skrzynie ,logo firmy jak i numery OE się zgadzają.
Czy znakiem tego jeśli na części (teoretycznie ori nówce) niema numeru OE ani loga firmy/producenta,to oznacza to że ktoś mi tania podróbkę chce wcisnąć/wcisnął ?
Bardzo proszę o sprecyzowanie .
Mój drogi, bardzo możliwe że drży Ci klapa jak masz drgania rozchodzące się po całym samochodzie...jakop13 pisze:przemoO23, Ja mam avanta i ciągle coś drży z tyłu, jakby roleta, może klapa. Ciągle to słyszę, nawet jak siedzę w domu
Zamki trzymają się za uszy które maja teflonowe tulejki. Jeśli masz je popękane to kapa ma luz po zatrzaśnięciu i drży wydając nieprzyjemny dźwięk...
Ori nowe uszy kosztują 2x110 zł w aso i są na zamówienie...
Pod roletę warto też przykleić cienkie filce. Potrafi też drżeć oparcie kanapy na zaczepach, wygłuszenie klapy jeśli nie trzyma któraś spinka i plastik znajdujący się od wewnętrznej strony klapy, ten wokoło szyby (nie wspomnę już o duperelach w bagażnikowych schowkach W większości przypadków drżących plastików wystarczy włożyć gąbki w puste miejsca Wiem bo już to wszystko studiowałem.
Co do poduszek to kupiłem kiedyś lemfa i niestety trzęsie jak cholera... Jeszcze wtedy nie byłem taki wtajemniczony i wydałem niepotrzebnie sporo kasy Tak jak MUNIOR pisze, muszą być oryginały i koniec kropka! Jeśli nie to niech drgania będą z wami ;D
przemoO23, jak widzisz po innych częściach, które kupiłeś szanujący się producent podpisuję się na swoich wyrobach. A jeśli nawet jest tylko pakowaczem, to nie zaciera informacji o producencie. Jeśli chcesz, to mogę Ci umieścić fotki poduszek pod silnik SWAGA. Na obu jest nazwa producenta i nr OE lub jego własny.
Bym był wdzięcznyjakop13 pisze:przemoO23, jak widzisz po innych częściach, które kupiłeś szanujący się producent podpisuję się na swoich wyrobach. A jeśli nawet jest tylko pakowaczem, to nie zaciera informacji o producencie. Jeśli chcesz, to mogę Ci umieścić fotki poduszek pod silnik SWAGA. Na obu jest nazwa producenta i nr OE lub jego własny.
WOW ,przecież to oryginały BOGE ,skąd je dorwałeś ?jakop13 pisze:Prawa poduszka, która była w opakowaniu SWAG:
[url=http://images44.fotosik.pl/535/8ede829510a8aa20m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images49.fotosik.pl/1739/e502b25111af59f6m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images45.fotosik.pl/1660/5ffcb63036078710m.jpg]Obrazek[/URL]
Lewa poduszka SWAG, której fotkę zrobiłem u mechanika:
[url=http://images39.fotosik.pl/1879/09f26e81d64db10em.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images40.fotosik.pl/1887/89ece0a144c9ebbam.jpg]Obrazek[/URL]
Tak mi się wydaje że poduszki do TDI muszą tłumić więcej drgań niż do benzynki,ale niech się wypowie ktoś kto się zna.[/quote]Koledzy a używane poduszki z benzyniaka do tdi też można założyć ?
EDIT : Zapomniałem dopisać,jaka cena tej przyjemności i jak się sprawdzają ?
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 20:00 przez przemoO23, łącznie zmieniany 3 razy.
przemoO23, prawa wygląda jak oryginał, lewa ma ten czarny nadruk na aluminiowej podstawie i nie ma tych symboli na gumie. Prawą zamówiłem zwyczajnie w polmozbycie jako poduchę SWAG. Taka przyszła, też się ucieszyłem :mrgreen: 180zł (pisałem wyżej)
Gdy byłem u mechanika, zobaczyłem opakowanie SWAG z lewą poduchą i myślałem, że tam też znajdę oryginł, ale była trochę inna więc zrobiłem fotkę. (Nie wiem ile dokładnie gość dał, mechanik mówił, że coś ok. 200zł)
Oryginały produkował nie tylko BOGE ale także AVON, mam taką lewą w autku z logo AUDI. Kiedyś też trafiłem na drugą sztukę lewej poduchy pod silnik AVON.
Czy warto założyć? Myślę, że tak. 100% pewność będę miał, gdy zmienię prawą poduchę pod skrzynią bo mam naderwany jeden z tych czterech łączników. I myślę, że przez to mogą być te minimalne drgania.
Gdy byłem u mechanika, zobaczyłem opakowanie SWAG z lewą poduchą i myślałem, że tam też znajdę oryginł, ale była trochę inna więc zrobiłem fotkę. (Nie wiem ile dokładnie gość dał, mechanik mówił, że coś ok. 200zł)
Oryginały produkował nie tylko BOGE ale także AVON, mam taką lewą w autku z logo AUDI. Kiedyś też trafiłem na drugą sztukę lewej poduchy pod silnik AVON.
Czy warto założyć? Myślę, że tak. 100% pewność będę miał, gdy zmienię prawą poduchę pod skrzynią bo mam naderwany jeden z tych czterech łączników. I myślę, że przez to mogą być te minimalne drgania.
No faktycznie pod obciążeniem w okolicy 1500-2000 pojawia się takie buczenie i delikatne drżenie, którego np w nowszych modelach VAG nie ma lub jest zdecydowanie mniejsze. Ale z tym to już się pogodziłem, że tak ma być. Nie spotkałem 1Z w Audi 80, żeby tak nie buczało. Nie wiem co jest tego przyczyną, może brak dwumasu, może tłumik bez plecionki?
Koledzy, nawet jak macie poduchy oryginały przelatane albo dotarte nówki Boge to przy nazwijmy to średnio-dobrej kondycji motoru zawsze będzie coś choćby delikatnie ale telepało. Niestety ale wibracje na budzie weryfikują przede wszystkim takie rzeczy jak różnice w kompresji pomiędzy garami i ogólna kondycja wtrysków. Pomniejsze znaczenie ma też stopniowo wytracane w stosunku do żywotności motoru wyważenie całego układu korbowo-tłokowego. Dodajmy do tego jeszcze brak dwumasu i bałagan w układzie wydechowym. Problem oczywiście narasta jak bawimy się w tuning takiego motoru. Z pewnymi rzeczami trzeba się pogodzić, jeśli nie planuje się poważniejszego remontu a auto odpala przy -30 i jednocześnie dobrze odpycha się na trasie.
To taki mój skromny wkład do dyskusji :mrgreen:
To taki mój skromny wkład do dyskusji :mrgreen:
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość