[AAH] Wymiana paska rozrządu
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
PS 1.odkręć koło pasowe razem z małym kółkiem paska rozrządu:) Potem na spokojnie sobie te cztery śrubki odkręcasz. Sposób drugi to takie fajne urządzenie jak klusz udarowy 6mm.
PS 2. Ktoś tu napisał o przypadkowym przestawieniu wałków rozrządu o 180*. Pytam, jakie to ma znaczenie dla ustawień rozrządu (zakładając że wał korbowy nie został ruszony z miejsca)?
PS 2. Ktoś tu napisał o przypadkowym przestawieniu wałków rozrządu o 180*. Pytam, jakie to ma znaczenie dla ustawień rozrządu (zakładając że wał korbowy nie został ruszony z miejsca)?
witam ja jestem wlasnie po wymianie paska rozrzadu ,uszczelek pod glowica, uszczelniaczy zaworowych. powiem tak za pierwszym razem to nie jest tak kolorowo jak to wszyscy opisuja <ok> to sie jakas sróba zerwie obkreci to za mocno dociagniesz troszkr to nerwów mnie kosztowalo ale oplacalo sie bo mechanicy nawet nie zobaczyli ze rozrzad jest przestawiony okolo 2 zebow i teraz niunia smiga duzo lepiej oni tez zmieniali malujea znaki na pasku i oslonie myslisz ze wszyscy w warsztatach maja blokade rozrzadu ja soie zrobilem samemu to tylko kawalek plaskownika wygietego w odpowiedni sposób i 4 sróby w jednej lini w odpowiednich odstepach to akurat jest proste. ja obawialem sie i nadal sie obawiam czyy dobrze napialem pasek rozrzadu czy nie za mocno no ale narazie jezdzi oplaca sie sciagnac chlodnice zeby miec dojsacie do walu do tych sróbek najlepiej bylo by sciagnac tez zderzak ja nie sciagalem i troche jest kombinacji ale sie da . a jak masz klime to troche przeszkadza chlodnica poza tym potrzebujesz dobry klucz imbusowy 6mm na 1,2 cala na te sróbki na wale ja kupilem king tona za 22 zl i przedluzki do klucza krotki i dlugie i zwykle imbusy cz udarowy bardzo pomaga przy pracy. ja obeszlem sie bez trzpienia ustlajacego wal on stoi w miejscu zreszto to ze zwyklej sróby mozna zrobic znalazem to na necie ale sie obeszlo wazniejsza jest blokada zeby otwory byly w lini na oko ciezko to oreslic sam rozrzad nie byl tak ciezki bo z glowicami to troche mi dlo w d... ale teraz niunia smiga jak trzeba <ok> pozdrawiam i do dziela :mrgreen:
Co do wymiany paska w swoim 2.8 to widzialem tam sparo znakow na kolach i pasku zrobionych przez inne osoby pozniej sprawdzilem te znaki i ocza ukazal sie obraz nedzy i rozpaczy walki byly poprzestawiane po pare zabkow . Dlatego zawsze jak gdzie kolwiek wymieniam rozrzad robie to na ZNAKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I BLOKADY a nie jakies oznaczenia na pasku .
tylko blokady. do aah 2, do wału i do wałków. proste do zrobienia samemu. komplet takich blokad to pewnie koszt około 300 - 500zł. Nie ma sensu kupować, bo pewnie i tak połowa osób zrobi to raz i nawet nie dojeździ 90 tysięcy tym samochodem żeby powtarzać operację.
wykonanie? tak jak kolega misial0 wyzej napisal.
do wałków płaskownik wygięty w odpowiedni sposób. Kilka pomiarów, podejrzeć jak wygląda oryginalny i gotowe.
do wału potrzebna tokarka i trochę pomysłu. śruba wkręcana w miejsce jednego z czujników w bloku, w niej druga mniejsza.
Mając takie narzędzia i podstawowe informacje na temat ustawiania rozrządu nie da się tego zrobić źle. U mnie po zakupie były 3 różne znaki w okolicach wałków na głowicach, a żaden nie zgadzał się ze znakiem na kole. Tragedia..
wykonanie? tak jak kolega misial0 wyzej napisal.
do wałków płaskownik wygięty w odpowiedni sposób. Kilka pomiarów, podejrzeć jak wygląda oryginalny i gotowe.
do wału potrzebna tokarka i trochę pomysłu. śruba wkręcana w miejsce jednego z czujników w bloku, w niej druga mniejsza.
Mając takie narzędzia i podstawowe informacje na temat ustawiania rozrządu nie da się tego zrobić źle. U mnie po zakupie były 3 różne znaki w okolicach wałków na głowicach, a żaden nie zgadzał się ze znakiem na kole. Tragedia..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
witam panowie niestety nie popisalem sie zdolnosciami i podczas zdejmowania kola pasowego z walu spadlo mi rowniez to koleckzo co jest na nim pasek i wszystko poszlo sie rabac...
znalazlem cos takiego apropo ustawienie rozrzadu w aah
wyczytalem rowniez ze szersze dziurki na kolach do glowicy musza byc skierowane do siebie
patrzac na ten rysunek trzeba wlasnie tak skierowac ramiona od kol na glowicach i ustawic kolko na wale by byl poziomo z prawej storny ten klin???
czy od krecenia kol glowic kluczem mozna porownowac zawory? lub cos pokrzywic?
znalazlem cos takiego apropo ustawienie rozrzadu w aah
wyczytalem rowniez ze szersze dziurki na kolach do glowicy musza byc skierowane do siebie
patrzac na ten rysunek trzeba wlasnie tak skierowac ramiona od kol na glowicach i ustawic kolko na wale by byl poziomo z prawej storny ten klin???
czy od krecenia kol glowic kluczem mozna porownowac zawory? lub cos pokrzywic?
Dużo w temacie tego silnika jest w pdf Sam naprawiam i reguluje Audi A4 b5.Jeśli nie znajdziesz tej książki na forum to wyślij email na mój PW.Wyślę Ładną masz tę sunie i silnik więc była by duża strata jakby było coś nie tak.Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 00:01 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jak nie ruszyłeś jeszcze nic to zaznacz sobie na kołach wałków dwie cienki kreseczki, na dolnym kole masz chyba tylko 1 opcje założenia koła wału. A jak ruszyłeś sugeruj się tym opisem. Załóż pasek najpierw na dolne koło, i potem naciągaj dobrze, następnie prawa głowica i dalej naciągaj mocno i lewa. Potem sobie dokręc napinacz i wsadź za rolke prowadzącą.
Możesz krecić wałkami rozrządu ale delikatnie i lekko, jak poczujesz opór to nie ciągnij. Jak Ci się uda, potem sobie pokręć " na sucho " ze 4 obroty czy nie spotkaja śie tłoki z zaworami. Dobrze sprawdź naciąg paska i hejja. No i dokręć wszystkie 8 śrub na kole pasowym u dołu.
Możesz krecić wałkami rozrządu ale delikatnie i lekko, jak poczujesz opór to nie ciągnij. Jak Ci się uda, potem sobie pokręć " na sucho " ze 4 obroty czy nie spotkaja śie tłoki z zaworami. Dobrze sprawdź naciąg paska i hejja. No i dokręć wszystkie 8 śrub na kole pasowym u dołu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
dzieki za odp no wiec przeszukaelm troche neta i oto efekty
1-gora musi byc ustaiona w poziomie wieksze dziurki do siebie
2-dol ustawia sie na znak
jutro lub pojutrze zloze wszsytko i zoabcyzmy czy jest ok mam nadzieje ze skok walka glowicy o polowe nic nei pokrzywil jesli nie git a jeslit tak to zapasowe glowice do 2,8 beda musialy sie przydac :lol:
1-gora musi byc ustaiona w poziomie wieksze dziurki do siebie
2-dol ustawia sie na znak
jutro lub pojutrze zloze wszsytko i zoabcyzmy czy jest ok mam nadzieje ze skok walka glowicy o polowe nic nei pokrzywil jesli nie git a jeslit tak to zapasowe glowice do 2,8 beda musialy sie przydac :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie po ustawieniu kółka pasowego tak jak na tym foto http://www.fotoszok.pl/upload/b35e71d9.jpg nie ustawiło wału w odpowiedniej pozycji. Może ktoś przykręcił to kółko w najodpowiedniej pozycji bo nie zgadzało się z 3 cylindrem w ZZ oraz wycięciem w przeciwwadze wału (tam gdzie wkręca się blokadę wału). Kiedyś ktoś też wspominał że ten znak się nie zgadzał.
Ciekawa komplikacja zmiany rozrządu.Ja po kupnie COUPE też miałem masę komplikacji zastosowanych przez poprzedników.Nie zmieniałem paska rozrządu bo ewidentnie był zmieniany z silnikiem .Zmieniłem wieloklinowy z rolką i ustawiłem naprężenie paska rozrządu który był źle zestrojony.Czeka mnie zmiana ale na razie przyswajam wiedzę, układam w głowie plan jak się zabrać i zrobić to w przyszłości.Żeby zrobić a się nie orobić .Konfiguracja podzespołów też jest ważna.Nasze forum jest pomocne w każdym temacie i to jest fajne
Mam ową blokadę i mogę spróbować zrobić zdjęcie i opisać jeśli chcesz? Za blokadę dałem 120zł
[ Dodano: 2013-01-04, 16:46 ]
Cześć Owa blokada jest zrobiona z płaskownika o grubości 0,8 mm.Dość gruba blacha więc klepnąć młotkiem w imadle czy giąć na giętarce.Ciężko będzie.Blacha blasze nie równa. Więc wybór grubości należy do Was jak i wykonanie nie sugerując się moim patentem.
Zaczął bym od płaskownika szerokości 5cm i o dł.np.100 cm od zaznaczenia punktu C i jego wygięcia następnie znalezienia odnośnika G szerokość 8,5cm.Powinien się zgadzać wtedy z wysokością E-5cm.Można się zasugerować B-42cm. Przynajmniej tak mi się wydaje i otrzymujemy F.Dociąć i próbować dogiąć na długość 58,5 cm do oczekiwanego profilu.
Rys 1
Rys 2
Rys 3 Złożona
[ Dodano: 2013-01-04, 16:46 ]
Cześć Owa blokada jest zrobiona z płaskownika o grubości 0,8 mm.Dość gruba blacha więc klepnąć młotkiem w imadle czy giąć na giętarce.Ciężko będzie.Blacha blasze nie równa. Więc wybór grubości należy do Was jak i wykonanie nie sugerując się moim patentem.
Zaczął bym od płaskownika szerokości 5cm i o dł.np.100 cm od zaznaczenia punktu C i jego wygięcia następnie znalezienia odnośnika G szerokość 8,5cm.Powinien się zgadzać wtedy z wysokością E-5cm.Można się zasugerować B-42cm. Przynajmniej tak mi się wydaje i otrzymujemy F.Dociąć i próbować dogiąć na długość 58,5 cm do oczekiwanego profilu.
Rys 1
Rys 2
Rys 3 Złożona