Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6] Problem ze zmianą biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

[B4 2.6] Problem ze zmianą biegów

Post autor: lobos » 28 lis 2012, 23:30

Witam, jak w temacie gdy wbijam nie ważne czy pierwszy czy piąty bieg czuć jakby skrzynia się w połowie drogi przy zmianie biegu blokowała wtedy muszę troszkę mocniej popchnąć dźwignię aby wskoczyła, czasem przy zgaszonym silniku i z wciśniętym sprzęgłem słychać wyraźną pracę skrzyni przy wbijaniu biegów po kolei, czy to może być niski poziom oleju?(biegi nie wypadają podczas jazdy) lub też zastanawiam się nad wybierakiem, może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i jakoś sobie z nim dał radę.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2012, 15:48 przez lobos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 30 lis 2012, 13:00

Może być niski poziom oleju ale jak nic Ci nie cieknie to sam nie zniknął.
Sprzęgło dobrze Ci wysprzęgla? Jak nie będzie do końca odłączało napędu to będą takie same objawy.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 30 lis 2012, 15:51

Kompletne sprzęgło wymieniałem stosunkowo niedawno a te objawy były odczuwalne już przed wymianą, narazie skupię się na sprawdzeniu poziomu oleju w skrzyni.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 30 lis 2012, 17:26

silownik sprzegla wymieniales ? moze zapowietrzone jest

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 30 lis 2012, 21:14

Siłownik sprzęgła nie był wymieniany.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 19 gru 2012, 19:40

lobos pisze:Siłownik sprzęgła nie był wymieniany.
To też pisałem o wysprzęglaniu ;)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 04 sty 2013, 20:17

Cześć :-) .Kurcze jeśli nigdy nie wymieniałeś oleju w skrzyni to jestem za :-) .Wymieniałeś sprzęgło.Ja wymieniałem silnik i sprzęgło i było ok.Wymieniałem nagrzewnice i regenerowałem pompę sprzęgła i berlet.Sprężyna w pompie pęłka i tłok nie wraca do pozycji zero co wpływa na swobodny przepływ przy odpowietrzaniu.Mam pomysł ale nie musi się udać.Odkręcić korek od płynu hamulcowego,pedał sprzęgła odciągnąć do pozycji zero,nasunąć wężyk na odpowietrznik.Odkręcić delikat i dmuchnąć sprężonym powietrzem w wężyk nie dużym ciśnieniem tak aby ów tłoczek domyślnie się cofną do pozycji zero.Poczekać aż płyn zacznie cieknąć swobodnie i cieknąć bez pęcherzyków powietrza.Dokręcić odpowietrznik.Albo masz przetlałe łączniki .Próba nie szczelba.Powodzenia :-)

Awatar użytkownika
dr.ziolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2008, 23:24
Imię: Sławek
Lokalizacja: Dąbrowa Trn./Tarnów

Post autor: dr.ziolo » 04 sty 2013, 20:52

Miałem niemal identyczne objawy w moim ABK. Nie wiem na ile może się to okazać pomocne ale u mnie przyczyna była tak błaha, że aż nie do wiary... Skończone poduchy i przeguby. Po wymianie ustąpiło.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 04 sty 2013, 21:13

Jeśli nie nie dokładne odpowietrzenie to też tak może być jak Sławek pisze.Może krzyżak między wybierakiem a skrzynią jest wyrąbany.Kanał albo najazd wglądowo by się przydał.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 05 sty 2013, 04:35

Slawo777 pisze:Kurcze jeśli nigdy nie wymieniałeś oleju w skrzyni to jestem za
Nie ma takiej potrzeby. Sprawdza się tylko poziom oleju i dolewa w razie ubytków. Ja po 250tys olej w skrzynce miałem jak świeżo zalany.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 sty 2013, 10:34

No ale dolewasz :-) W V6 na 3l było nieco ponad 1litr.Capił niesamowicie przerobem.Fragles w pracy wyśmiewał się że naprawiam stare graty :evil: .Ten się śmieje kto się śmieje ostatni
Ma A4 1.9 TDI b5 Wymiana skrzyni oleju sprzęgła dwu masowego mechanik i Bóg co tam jeszcze drogo go wyszła.Na pytanie czy sprawdzał jak Ty czy dolewał lub zmieniał wyśmiewca odpowiedział że nie.Ja wolę zalać świeżym Ty wolisz dolewać.Tak czy siak lepiej sprawdzać stan oleju nie tylko w silniku.Cześć :-)

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 05 sty 2013, 19:24

Ja jakiś czas temu wymieniłem i żałuje do tej pory. Na fabrycznym skrzynka pracowała idealnie a po zalaniu świeżym (odpowiednim oczywiście) zimą nie mogłem biegu zmienić dopóki się nie rozgrzał. Teraz mam ATF'a (ostatni ratunek i jest w miarę ok. Trochę rzadki ale daje rade. Nie wiem czy te oleje były kiedyś inne czy skrzynia jak się zużywa i olej starzeje to się to układa...Co prawda przebiegu też nie mam już małego no ale nie o tym miało być, sorry za offtop.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl