[1.6 SB] Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
[1.6 SB] Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa
Witam.
Mój problem polega na tym iż gdy chce odpalić silnik to kręci silnik ale za chwilę rozłącza i rozrusznik słychać ale nie kręci silnikiem. Podejrzewam że to wina bendiksa (jak się mylę proszę o poprawkę).
I teraz moje pytanie/a:
1. NAJWAŻNIEJSZE: Czy dam wogóle samemu wykonać wymianę ? Dodam że rozrusznika nie trzymałem nawet w ręku i wogóle w "auto naprawach" jestem zielony :p
2. Czy mógł by ktoś przedstawić dokładnie krok po kroku jak wygląda taka "operacja" wymiany bendiksa włącznie z demontażem rozrusznika ?
3. Czy żeby zdemontować rozrusznik konieczny jest wjazd na kanał ?
4. Ile mniej więcej kosztuje taki bendiks używany/nowy ?
5. Może głupie ale tak jak wspominałem jestem zielony: czy po demontażu rozrusznika wyleci jakiś płyn, olej czy coś w tym stylu ? Przygotować jakiś pojemnik ?
[ Dodano: 2012-12-19, 21:28 ]
Czy któs pomoże chociaż w pewnym stopniu ?
Mój problem polega na tym iż gdy chce odpalić silnik to kręci silnik ale za chwilę rozłącza i rozrusznik słychać ale nie kręci silnikiem. Podejrzewam że to wina bendiksa (jak się mylę proszę o poprawkę).
I teraz moje pytanie/a:
1. NAJWAŻNIEJSZE: Czy dam wogóle samemu wykonać wymianę ? Dodam że rozrusznika nie trzymałem nawet w ręku i wogóle w "auto naprawach" jestem zielony :p
2. Czy mógł by ktoś przedstawić dokładnie krok po kroku jak wygląda taka "operacja" wymiany bendiksa włącznie z demontażem rozrusznika ?
3. Czy żeby zdemontować rozrusznik konieczny jest wjazd na kanał ?
4. Ile mniej więcej kosztuje taki bendiks używany/nowy ?
5. Może głupie ale tak jak wspominałem jestem zielony: czy po demontażu rozrusznika wyleci jakiś płyn, olej czy coś w tym stylu ? Przygotować jakiś pojemnik ?
[ Dodano: 2012-12-19, 21:28 ]
Czy któs pomoże chociaż w pewnym stopniu ?
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, 23:30 przez Zielony161, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2012, 18:34
- Lokalizacja: Cybinka
witam wszystkich mam taki mały problem w audi 80 b3 2.0e 1989 a natomiast chodzi o to że zrobiłem remont panewek pompy olejowej i wiele innych rzeczy i po przejechaniu gdzieś 1500km zaczął sie problem który wymienie a chodzi o to że od jajiegoś czasu po przejechaniu około 20 km czyli jak silnik razem z kabiną się dobrze nagrzeją to od około 2400 do 2700 obrotów i to na każdym biegu zaczyna piszczeć i świeci sie w liczniku dolnym lewym rogu kontrolka na czerwono oleju i nawet wymieniłem nowe czujniki ciśnienia oleju na nowe i dalej to samo więc prosze o pomoc bo ręce mi odpadają
a wiec tak
1. odłanczasz akumulator ( zdejmij klemy ) jak tego nie zrobisz to pewnie zrobisz zwarcie na rozruszniku
2. ściągasz osłonę pod silnikiem
3. stojąc na wprost auta po lewej stronie jest rozrusznik na dole
4. odkręcasz śruby z kablami od rozrusznika
5. Rozrusznik trzyma się na 2 albo 3 śrubach ale dokłądnie nie pamiętam
6. odkręcasz śruby
7. wyjmujesz rozrusznik ( nic się nie wyleje )
8. w zależności co chcesz zrobić to robisz ( wymiana bendixu , rozrusznika ect )
9. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności
cała historia nie jest to trudne i napewno sobie poradzisz
a dzwięk rozrusznika się zmienia po tym jak przestaje kręcić silnikiem ? bo może to być albo bendix i rozłancza zębatkę albo uszkodzony wieniec na kole zamachowym i jak trafi na brak zębów to kręci w miejscu
1. odłanczasz akumulator ( zdejmij klemy ) jak tego nie zrobisz to pewnie zrobisz zwarcie na rozruszniku
2. ściągasz osłonę pod silnikiem
3. stojąc na wprost auta po lewej stronie jest rozrusznik na dole
4. odkręcasz śruby z kablami od rozrusznika
5. Rozrusznik trzyma się na 2 albo 3 śrubach ale dokłądnie nie pamiętam
6. odkręcasz śruby
7. wyjmujesz rozrusznik ( nic się nie wyleje )
8. w zależności co chcesz zrobić to robisz ( wymiana bendixu , rozrusznika ect )
9. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności
cała historia nie jest to trudne i napewno sobie poradzisz
a dzwięk rozrusznika się zmienia po tym jak przestaje kręcić silnikiem ? bo może to być albo bendix i rozłancza zębatkę albo uszkodzony wieniec na kole zamachowym i jak trafi na brak zębów to kręci w miejscu
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Zielony161, tak to najprawdopodobniej bendiks. Jego wymiana jest prosta, trudniej jest z wymontowaniem rozrusznika. Kanał do tego nie jest niezbędnny ale z kanał na pewno ułatwiłby jego wyjęcie. Jak nie masz kanału to wystarczy podlewarować auto z prawej strony. Trzyma się on na trzech śrubach na klucz 16.
Dwie śruby odkręcasz od góry (od strony maski) a jedną od spodu auta.
-Najpierw wyjmij akumulator (pod nim masz okienko przez które bedzie Ci łatwiej odkręcić te górne sruby od rozrusznika)
-potem wejdź pod auto i odkręć przewody elektryczne od rozrusznika
-potem odkręć rozrusznik(możesz zacząć od tych dwóch górnych śrub a na końcu odkręć tą od spodu) i go wyciągnij
-teraz odkręć bendiks(trzyma się na trzech śrubkach na śrubokręt krzyżakowy)
-wstaw nowy bendiks
Złóż wszystko w odwrotnej kolejności i powinno działać <ok>
Powinieneś sobie z tym poradzić(ja w poprzednią zimę trzy razy go wyciągałem)
Żaden płyn z niego się nie wydobędzie także nie musisz szykować żadnego pojemnika.
Ceny nowego bendiksa to nie znam. Przy okazji możesz sprawdzić szczotkotrzymacz(czyli w jakim stanie są szczotki) jakby co to od razu zmienić.
Powodzenia
Dwie śruby odkręcasz od góry (od strony maski) a jedną od spodu auta.
-Najpierw wyjmij akumulator (pod nim masz okienko przez które bedzie Ci łatwiej odkręcić te górne sruby od rozrusznika)
-potem wejdź pod auto i odkręć przewody elektryczne od rozrusznika
-potem odkręć rozrusznik(możesz zacząć od tych dwóch górnych śrub a na końcu odkręć tą od spodu) i go wyciągnij
-teraz odkręć bendiks(trzyma się na trzech śrubkach na śrubokręt krzyżakowy)
-wstaw nowy bendiks
Złóż wszystko w odwrotnej kolejności i powinno działać <ok>
Powinieneś sobie z tym poradzić(ja w poprzednią zimę trzy razy go wyciągałem)
Żaden płyn z niego się nie wydobędzie także nie musisz szykować żadnego pojemnika.
Ceny nowego bendiksa to nie znam. Przy okazji możesz sprawdzić szczotkotrzymacz(czyli w jakim stanie są szczotki) jakby co to od razu zmienić.
Powodzenia
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Dzięki za odp.
meir, co do dźwieku, no to tak, zmienia się tak jakby szorował, wyłaczam zapłon, daje kluczyk na pozycje "odpal" i znowu przez chwile kręci. Zaznaczam że raz kręci nie całą sekunde, sekunde a czasami kreci do puki nie odpali i nic sie nie dzieje
[ Dodano: 2012-12-19, 22:47 ]
andrzejsz23, a jak odróżnie czy szczotki są w dobrym czy w opłakanym stanie ?
meir, co do dźwieku, no to tak, zmienia się tak jakby szorował, wyłaczam zapłon, daje kluczyk na pozycje "odpal" i znowu przez chwile kręci. Zaznaczam że raz kręci nie całą sekunde, sekunde a czasami kreci do puki nie odpali i nic sie nie dzieje
[ Dodano: 2012-12-19, 22:47 ]
andrzejsz23, a jak odróżnie czy szczotki są w dobrym czy w opłakanym stanie ?
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Witam.
1. Na allegro raczej nie oszukują i jak jest napisane że pasuje to będzie pasował.
2.Nie tak dawno miałem podobne problemy, tylko że ja kupiłem za 80zł. na szrocie cały rozrusznik i na razie lata.
3.Jak się zdecydowałeś na wymianę tylko "bendiksa", to zwróć uwagę na 3 śrubki.Na fotce są dwie bo jednej nie widać. Musisz do ich odkręcenia podejść z solidnym śrubokrętem. Jeśli obrobisz główki np. lipnym krzyżakiem to będzie niepotrzebny problem.
[ Dodano: 2012-12-20, 02:30 ]
Zapomniałem o jednej rzeczy.
Jak nie masz kanału, tylko będziesz odkręcał rozrusznik z podłogi to pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu. Żeby się buda przypadkiem nie owaliła na Ciebie - dla wygody koło będziesz miał odkręcone .
1. Na allegro raczej nie oszukują i jak jest napisane że pasuje to będzie pasował.
2.Nie tak dawno miałem podobne problemy, tylko że ja kupiłem za 80zł. na szrocie cały rozrusznik i na razie lata.
3.Jak się zdecydowałeś na wymianę tylko "bendiksa", to zwróć uwagę na 3 śrubki.Na fotce są dwie bo jednej nie widać. Musisz do ich odkręcenia podejść z solidnym śrubokrętem. Jeśli obrobisz główki np. lipnym krzyżakiem to będzie niepotrzebny problem.
[ Dodano: 2012-12-20, 02:30 ]
Zapomniałem o jednej rzeczy.
Jak nie masz kanału, tylko będziesz odkręcał rozrusznik z podłogi to pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu. Żeby się buda przypadkiem nie owaliła na Ciebie - dla wygody koło będziesz miał odkręcone .
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Koledzy nie przesadzacie trochę? Jeśli ktoś się pyta jak wygląda rozrusznik, gdzie się znajduje i czy nic się z niego nie wyleje, to ja nie radziłbym brać się za jego demontaż.
Jest prosta zasada - Jeśli na czymś się kompletnie nie znam, to tego nie robię. Nie mówię, że trzeba być mechanikiem żeby to robić, ale minimum wiedzy z zakresu mechaniki by się przydało...
Dlatego chleb niech dalej piecze piekarz, zegarki niech naprawia zegarmistrz, a samochody naprawia mechanik.
A tak propo, w moim ABK najlepiej jest odkręcić prawe koło i wtedy jest dobry dostęp do śrub.
Jest prosta zasada - Jeśli na czymś się kompletnie nie znam, to tego nie robię. Nie mówię, że trzeba być mechanikiem żeby to robić, ale minimum wiedzy z zakresu mechaniki by się przydało...
Dlatego chleb niech dalej piecze piekarz, zegarki niech naprawia zegarmistrz, a samochody naprawia mechanik.
A tak propo, w moim ABK najlepiej jest odkręcić prawe koło i wtedy jest dobry dostęp do śrub.
Jest takie powiedzenie, że do odważnych śFiat należy. Są takie sytuacje że czasami jesteśmy niemal zmuszeni do zrobienia czegoś pierwszy raz. A to się boimy że nas mechanik złupi i wsadzi nie tą część którą dostał od nas do wymiany, a to że popodmienia nam jakieś firmowe części i powstawia chiński badziew , albo nas ktoś sprytnie podpuści na powyższe i powie, nie pier...nicz się - sam to zrobisz.
Z mechanicznych spraw z którymi sobie radziłem bez niczyjej pomocy, to było jak mi łańcuch zleciał w rowerze i sam go nasadziłem a potem nawet umiałem naprężyć. Jak by to było z przerzutką, to już lipa , no bo głOMP w tych sprawach i koniec.
Ale jak się to mówi bida i zapał zmusi do wszystkiego.
Mnie to zmusiło że sam wymieniłem sprzęgło,tuleje tylnej belki , dłubanina przy rozrządzie to teraz u mnie mały pikuś i inne tam takie na wyciąganiu i rozbieraniu rozrusznika kończąc.
Z rozrusznikiem np. to za pierwszym razem zeszło mi z pół dnia samo wyjęcie. Ale teraz 15 min. i jest na wierzchu.
I takie to sprawy. Aw dodatku to w naszych autach nie za dużo ryzykujemy jak coś spier..niczymy. Jazda na szrot albo giełdę i wszystkiego pod dostatkiem .
Z mechanicznych spraw z którymi sobie radziłem bez niczyjej pomocy, to było jak mi łańcuch zleciał w rowerze i sam go nasadziłem a potem nawet umiałem naprężyć. Jak by to było z przerzutką, to już lipa , no bo głOMP w tych sprawach i koniec.
Ale jak się to mówi bida i zapał zmusi do wszystkiego.
Mnie to zmusiło że sam wymieniłem sprzęgło,tuleje tylnej belki , dłubanina przy rozrządzie to teraz u mnie mały pikuś i inne tam takie na wyciąganiu i rozbieraniu rozrusznika kończąc.
Z rozrusznikiem np. to za pierwszym razem zeszło mi z pół dnia samo wyjęcie. Ale teraz 15 min. i jest na wierzchu.
I takie to sprawy. Aw dodatku to w naszych autach nie za dużo ryzykujemy jak coś spier..niczymy. Jazda na szrot albo giełdę i wszystkiego pod dostatkiem .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
kolego przed wymiana szczotek czy tam wgl jak bedziesz wyciągał rozrusznik zrób zdjecie jak ida Twoje kable do rozrusznika i alternatora, sam wyciagnełem rozrusznik ale teraz mam problem z kablami nie wiem ktory jest gdzie. Wiec jesli Cie moge prosić zrob fotke jaki kabel gdzie idzie do rozrusznika i alternatora. i Wyslij tutaj. Z gory dzieki
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Ja o nic takiego sie nie pytałemJeśli ktoś się pyta jak wygląda rozrusznik, gdzie się znajduje
[ Dodano: 2012-12-21, 19:47 ]
AUDI_POZNAN jutro zrobie zdjęcia
a wczesniej wlasnie o tym myslalem i "wymyslilem" ze zapamietam bo tak mi sie wydawalo ze ja widze do rozrusznika 3 tylko kable (do "pająka" zapamietywalem 7), widze 3 z takiej perspektywy ze otwieram maske i patrze z gory. Ile tam idzie tych kabli ?