[AEB/AAH/ABC] swap do audi 80
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
[AEB/AAH/ABC] swap do audi 80
Witam Panów. Mam zamiar kupić drugą audiczke w quattro jako bazę budy do mego swapa (bardziej przyglądać się będe blacharce niż mechanice). Zastanawiam się jaka najbardziej pasowała by pod 1.8t. Widziałem wasze tematy- mam więc w pewnym sensie przetarty szlak, lecz nie do końca.
Chciałbym się dowiedzieć co ma ten silnik lepszego od v6? Jak to w ogóle jeździ na serii w 80? Znam jego potencjał tuningowy ale mi chodzi bardziej o wrzucenie serii + ewentualnie chip+ dolot nic więcej nie przewiduje. Chciałbym nim jeździć sobie na co dzień. Na serii tak jak mówię dorówna 2.6 lub 2.8 v6? bo to moja druga możliwość szukać audice z takim silnikiem lub ewentualnie zeswapować właśnie ten motor.
Lubie poszaleć, chciałbym żeby to się odpychało konkretnie dlatego nie wiem co wybrać co jest lepsze tak na żywo? Chciałbym poznać opinie użytkowników tych silników
Chciałbym się dowiedzieć co ma ten silnik lepszego od v6? Jak to w ogóle jeździ na serii w 80? Znam jego potencjał tuningowy ale mi chodzi bardziej o wrzucenie serii + ewentualnie chip+ dolot nic więcej nie przewiduje. Chciałbym nim jeździć sobie na co dzień. Na serii tak jak mówię dorówna 2.6 lub 2.8 v6? bo to moja druga możliwość szukać audice z takim silnikiem lub ewentualnie zeswapować właśnie ten motor.
Lubie poszaleć, chciałbym żeby to się odpychało konkretnie dlatego nie wiem co wybrać co jest lepsze tak na żywo? Chciałbym poznać opinie użytkowników tych silników
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 20:59 przez Quattromaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
Wiem, czytałem te tematy mam nadzieje że przyłączą się do dyskusji, jak i chciałbym poznać opinie innych urzytkowników.Mabrothrax pisze:https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm
Jak z awaryjnością 1.8t, dużo jest lżejszy od 2.8 ?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wagowo około 45kg, awaryjność jak każdego innego silnika.Quattromaniak pisze:Jak z awaryjnością 1.8t, dużo jest lżejszy od 2.8 ?
Części jest pełno, zamienników też, więc ceny nie należą do najwyższych.
W serii, czyli swoim 150konnym ( na hamowni 157 KM )1.8T jechałem jak 2.8 Quattro coupe z mocą na hamowni 169KM.
Na plus, rozwojowość i łatwość tuningu jednostki, spalanie, ceny części i ogólnego użytkowania, masa auta, silnik lżejszy. Na minus wg. mnie dźwięk, choć można zapodać PSSSST
1.8T po programie fajnie jedzie, ciągnie mocno i równo od 2 tysięcy, przy 4 dostaje jeszcze wiekszego kopa i tak do prawie końca.
A tak swoją drogą, mógł byś kolego trochę bardziej "prawidłowo" nazwać temat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
Spieszyłem się i tak wyszło, następnym razem będzie profesjonalkasagem pisze: A tak swoją drogą, mógł byś kolego trochę bardziej "prawidłowo" nazwać temat.
awaryjność jak każdy inny mówisz no to oczywiste, bardziej jednak chodzi mi o turbo jednak sam nie spytałem w prost .. Ogulnie ta turbina jak się sprawuje? Jak z regeneracją? Bo ja w przypadku kupna silnika będe chciał go zrobić na cacy więc dobrze byłoby odrazu wiedzieć..
Ile kosztuje zaczipowanie? Da się to zrobić samemu ma ktoś jakiś doświadczenia?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Z regeneracją nie ma problemów, koszt około 1000zł, choć ja bym wolał kupić używkę albo nową, mocniejszą, np. k03S.Quattromaniak pisze: Ogulnie ta turbina jak się sprawuje? Jak z regeneracją?
Same turbiny są małe i bardzo żywotne, dzięki czemu nisko pompują. Wstaje przy około 1800rpm i przy około 5 tysiącach się kończy. Wszystko zależy kto jak o nią dbał.
Różnie, zależy od firmy, od 1200zł do 2000tysięcy. Są jakieś "gotowce" na allegro, ale nie polecam.Quattromaniak pisze:Ile kosztuje zaczipowanie? Da się to zrobić samemu ma ktoś jakiś doświadczenia?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
Im więcej się dowiaduje na temat silnika tym mam większy apetyt
Pod silnik AEB osprzęt też potrzebuje do tego silnika czy może zostać z 80? turbo będe miał z silnikiem kupując cały czy to oddzielna część?
Edit. Doedukowałem się turbo nie zawsze jest razem przy kupnie, często wystarczy dopłacić lecz to też daje możliwość kupna używki gdzie indziej- do ogarnięcia
Pod silnik AEB osprzęt też potrzebuje do tego silnika czy może zostać z 80? turbo będe miał z silnikiem kupując cały czy to oddzielna część?
Edit. Doedukowałem się turbo nie zawsze jest razem przy kupnie, często wystarczy dopłacić lecz to też daje możliwość kupna używki gdzie indziej- do ogarnięcia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
raczej nie kalkuluje mi się kupno całej fury, choć wiem że to łatwiejsze rozwiązanie- ja raczej będe musiał zadowolić się kupnem poszczególnych części oddzielnie, chyba że znajdę full zestaw do swapa.
Dlatego chciałbym znać każdy szczeguł żeby nie wyszło w praniu że zła pompa paliwa że złe to i tamto.
sagem, co masz na myśli mówiąc elektryka?
Dlatego chciałbym znać każdy szczeguł żeby nie wyszło w praniu że zła pompa paliwa że złe to i tamto.
sagem, co masz na myśli mówiąc elektryka?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
aha no jasne jasne
podsumowując potrzebuję:
-silnik AEB
-sprzęgło ? pod AEB idzie inne jak się domyślam ;>
-początek wydechu
-wiązka
-komputer
-alternator
-rozrusznik
-turbo
Jakie ''niespodzianki'' mogą mi się trafić przy podmianie silnika, zakładając że będe miał tą budę w której nie trzeba przerabiać łap silnika?
podsumowując potrzebuję:
-silnik AEB
-sprzęgło ? pod AEB idzie inne jak się domyślam ;>
-początek wydechu
-wiązka
-komputer
-alternator
-rozrusznik
-turbo
Jakie ''niespodzianki'' mogą mi się trafić przy podmianie silnika, zakładając że będe miał tą budę w której nie trzeba przerabiać łap silnika?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Kup silnik ze sprzęgłem.Quattromaniak pisze:-sprzęgło ? pod AEB idzie inne jak się domyślam ;>
Tego nikt nie jest w stanie przewidzieć.Quattromaniak pisze:Jakie ''niespodzianki'' mogą mi się trafić przy podmianie silnika, zakładając że będe miał tą budę w której nie trzeba przerabiać łap silnika?
Jak nie masz silnika z mechanicznym wtryskiem czyli pompą paliwa wysoko-ciśnieniową, potrzebował będziesz jeszcze pompy paliwa, z A4 1.8T pasuje do B4.
Chcąc zamontować intercooler, najlepiej od razu dać czołowy intercooler, czyli będziesz potrzebował właśnie jego, rury lub węże żeby to połączyć, trochę weny twórczej żeby umocować, zderzaka CFL lub S2/compi żeby weszło, lub szlifierki kątowej żeby pociąć zwykły.
W budzie po R4 aku masz u góry, trzeba go przenieść albo tak jak jest w Vce, czyli prawy dolny róg, ale z doświadczenia polecam bagażnik.
Zwykłe hamulce też najlepiej wzmocnić, chyba że jesteś rozsądnym człowiekiem, jeśli masz lite tarcze to zabieg wręcz konieczny.
Aha, i rzadkością jest A4 bez immo, także czy masz u siebie, czy nie, będziesz musiał, lub ktoś będzie musiał Ci go wyłączyć ( przelutować ) lub połączyć z Twoim, inaczej nie odpalisz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41
Z immobilaizerem to nie będzie problemu już przed włożeniem zawioze kompa do warsztatu gdzieś żeby wywalili immo. Do laguny za taką usługe płaciłem 100-200zł nie pamiętam dokładnie..
Zderzaki z s2 są bardzo żadkie, ciężko je dostać- tu na forum je znajde szybciej podejrzewam bo na allegro wypatrywałem już kiedyś i słabiutko..
A jak jest ze szkrzyniami? Wiem że pasują inne ale chodzi mi bardziej o to czy na skrzyni z np. 2.0q silnik bedzie miał fabryczne osiągi? Myśle że biegi mogą być krótsze na mniejszej skrzyni- lecz tego nie twierdze pewnie. Może ktoś ma jakieś info na ten temat?
Zderzaki z s2 są bardzo żadkie, ciężko je dostać- tu na forum je znajde szybciej podejrzewam bo na allegro wypatrywałem już kiedyś i słabiutko..
A jak jest ze szkrzyniami? Wiem że pasują inne ale chodzi mi bardziej o to czy na skrzyni z np. 2.0q silnik bedzie miał fabryczne osiągi? Myśle że biegi mogą być krótsze na mniejszej skrzyni- lecz tego nie twierdze pewnie. Może ktoś ma jakieś info na ten temat?
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 23:07 przez Quattromaniak, łącznie zmieniany 1 raz.