Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB/AAH/ABC] swap do audi 80

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 19 gru 2012, 23:07

chmiel25 pisze:Poczekaj niebawem będzie zdrowe 1.8 T na sprzedaż po chipie. Gotowiec do włożenia do B4 :mrgreen:

Kod: Zaznacz cały

http://audi80.pl/sprzedamswap-18t-aeb-do-audi-b4-vt74797.htm
Kto jeszcze? Łowicz? :lol: :lol:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 19 gru 2012, 23:14

sagem pisze:
chmiel25 pisze:Poczekaj niebawem będzie zdrowe 1.8 T na sprzedaż po chipie. Gotowiec do włożenia do B4 :mrgreen:

Kod: Zaznacz cały

http://audi80.pl/sprzedamswap-18t-aeb-do-audi-b4-vt74797.htm
Kto jeszcze? Łowicz? :lol: :lol:
No widzisz trafiłeś.

Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

Post autor: Quattromaniak » 20 gru 2012, 15:19

Ja akurat chce sobie kupić seryjny silnik i samemu zaczpiować i pobawić się z nim ogólnie. Moim zdaniem silnik po chipie już kupiony to loteria.. Nie znam przeszłości samochodu a róznie bywa. Robiąc to od podstaw samemu z seryjnych części bedę miał większą pewność w fabryczną moc silnika i dalszy rozwój.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 gru 2012, 15:29

No jak chcesz najpierw remont przeprowadzić na oem gratach to jasne, że lepiej. Tylko mogą Cię koszta zdziwić :-D I każdy silnik używany to loteria ;-)

Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

Post autor: Quattromaniak » 20 gru 2012, 15:36

Mabrothrax, Ty miałeś u siebie tego sprzęta jak to jeździ/jeździło? Ile do setki? Liczyłeś takie żeczy? ;)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 gru 2012, 15:40

Mam nadal. Dokładnie nigdy nie liczyłem, ale do sety idzie w jakieś 7.5 sek około. Quattro do sprintu przy takiej mocy więcej psuje niż pomaga. W budzie B4 z quattro konkretna jazda zaczyna się przy tym silniku od mocy około 300ps. Nie twierdzę, że wcześniej jest bieda, ale wiadomo każdy widzi to inaczej.

Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

Post autor: Quattromaniak » 20 gru 2012, 23:45

Mabrothrax pisze:Quattro do sprintu przy takiej mocy więcej psuje niż pomaga. W budzie B4 z quattro konkretna jazda zaczyna się przy tym silniku od mocy około 300ps. Nie twierdzę, że wcześniej jest bieda, ale wiadomo każdy widzi to inaczej.
hmm masz racje ale to zależy czego oczekujesz :) Ja np chcę quattro.
Jednak Twoja wypowiedź skłoniła mnie do poszukania czegoś mocniejszego ;-)

Po głębszych przemyśleniach z mocą zacząłem powoli szukać informacji na temat 2,7bt z s4
265 koni 400 momentu i pełny moment od samego dołu tj 1850 obr/min. Piękny silnik to dopiero musi być rakieta. Próbował ktoś z tym silnikiem do 80? Macie jakieś informacje?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 21 gru 2012, 01:09

Próbował. W czechach jest Coupe z tym silnikiem.
W polsce wlaśnie kończy się budować taki na pojedyńczym big turbo.

Silnik fajny potencjał w serii na 600ps lata strasznie w budzie B5 Avant.
Ale mega drogi w serwisie i mało kto go ogarnia. W B4 włożyć nie problem ale wyloty turbin trafiają idealnie w drążki kierownicze,więc trzeba dorabiać kolektory wydechowe a to ani proste ani tanie. Jak nie masz 20 tys na swap tego silnika to odpuść.

Jak narazie dla ciebie to jedyna sensowna opcja to kupno gotowca od mabro i banan na twarzy z jazdy.

Pozdro

Ps Moje teorie pare osób tutaj z forum śmiało ci potwierdzi.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 21 gru 2012, 06:00

Jak ja bym quattro nie chciał to bym go nie kupował raczej i nie swapował później silnika :mrgreen: Ja tylko mówię jako realista a nie marzyciel jak niektórzy tutaj :-D

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 21 gru 2012, 18:59

Ja natomiast jestem innego zdania i wybrał bym Quattro. Przede wszystkim chodzi o przeznaczenie samochodu, . Według mnie 4x4 jest bardziej jako samochód do przemieszczania się w ciężkich warunkach np. w zimie, chyba że ma się agregat pod maską <ok>
Szkoda że 80-tka nie wypuszczała TDI Quattro nie musiał bym wtedy kombinować :mrgreen:

Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

Post autor: Quattromaniak » 21 gru 2012, 19:29

Dzięki za pomoc Panowie i sprowadzenie mnie na ziemie z silnikiem 2.7bt. Za te pieniądze spokojnie kupiłbym oryginalne s4 w polsce albo jeszcze lepiej kupił anglika z wysp i zrobił przekładke.

A co z silnikiem 2.2t z s2 ten był w 80 więc pewnie nie było by problemów z wrzuceniem go.. Ten który jest w 100 c4 lub a6 c4 podszedłby do budy 80? Dało by się go wrzucić? Pewnie skrzyna i inne podzespoły już nie pociągnął z 80, trzeba całość?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 00:14 przez Quattromaniak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 21 gru 2012, 19:58

Quattromaniak pisze:2.6bt
2.7 :-P
Quattromaniak pisze: A co z silnikiem 2.2t z s2 ten był w 80 więc pewnie nie było by problemów z wrzuceniem go.. Ten który jest w 100 c4 lub a6 c4 podszedłby do budy 80? Dało by się go wrzucić? Pewnie skrzyna i inne podzespoły już nie pociągnął z 80, trzeba całość?
Da się wrzucic kazdego, pasują, skrzynie z 80tek tez pasują.
Pamietaj ze kazdy 2.2t to bardzo stara jednostka i tutaj kupujac silnik i robiac swapa trzeba ( moze nitkorzy uwazaja ze i nie trzeba, ale to kwestia dni jak silnik dostanie program jak obroci sie panewka, niestety ale czas swoje robi, a to silnik dosc mocno obciazony i lubi sobie strzelic focha) wiec licz sie z kosztami jakie ponosi za soba generalny remont silnika, a ta zabawa juz do tanich nie nalezy, i wtym przypadku koszta tez rosna, dosc mocno.

piotrekquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2009, 17:24

Post autor: piotrekquattro » 21 gru 2012, 22:46

napisze zeby nie zakladac nowego tematu. czy ktos sie orientuje czy duzo jest przerabiania/ przespawywania lap do silnika chcac wlozyc 1.8 T zamiast silnika 2.8 ? szukalem ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 21 gru 2012, 23:00

piotrekquattro pisze:napisze zeby nie zakladac nowego tematu. czy ktos sie orientuje czy duzo jest przerabiania/ przespawywania lap do silnika chcac wlozyc 1.8 T zamiast silnika 2.8 ? szukalem ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.
Trzeba przerobic lapy, w 2.8 masz przykrecane, a musisz zrezać na takie same jak są w B4 R4, R5.

Mozesz napisac do klegi delik, on zamiast 2.0 R4 wkładał 2.8, sytuacja ta sama tylko odwrotna.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 21 gru 2012, 23:45

Swoją drogą chciałbym zobaczyć 80-tkę z 2,7T <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl