Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] pytanie o zaciski, przód a tył. Pilne!

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

[2.0 ABT] pytanie o zaciski, przód a tył. Pilne!

Post autor: FilippoAudi80 » 20 gru 2012, 21:47

Witam. Jutro mam zamiar wymienić tarcze i klocki z tyłu. Mam takie pytanie, żeby tłoczek wcisnąć do środka muszę go wkręcić czy tak jak w zacisku z przodu wcisnąć do środka. Dodam że wcisnąć go nie dałem rady ale wkręcić owszem, czy to tak jest? I drugie pytanko, jak będę odpowietrzał lewy zacisk(ponieważ muszę go rozkręcić i wyczyścić bo nieco topornie chodzi) to czy muszę odpowietrzyć cały układ hamulcowy czy tylko ten lewy zacisk? Bardzo proszę o szybką odpowiedź bo chcę jutro się za to zabrać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 20 gru 2012, 21:55

w tylnym zacisku się wkręca tłoczek,i nie będziesz musiał odpowietrzać całego układu
tylko jak odkręcisz zacisk od przewodu to zabezpiecz tak przewód elastyczny by ci płyn nie wyciekał bo wtedy będziesz musiał jak wycieknie do zera bynajmniej sekcję która zostanie zapowietrzona

[ Dodano: 2012-12-20, 21:58 ]
dobra jest taka żabka do zaciśnięcia przewodu,oczywiście z wyczuciem żeby zaraz nie zmiażdżyć go

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 20 gru 2012, 21:59

Dzieki za szybką odpowiedź <ok> właśnie zastanawiam się jak go zabezpieczyć, myślę czy nakrętka na wentyl nie ma takiej średnicy jak na tym przewodzie :roll: może ktoś podpowie?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 gru 2012, 22:14

FilippoAudi80, Do wciśnięcia tłoczka z przodu użyj ścisku stolarskiego... kosztuje kilkanaście złotych. Tył oczywiście wkręcany.

Przód <ok>
Obrazek

Tył (do wkręcenia użyłem szczypiec sigera) <ok>
Obrazek

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 20 gru 2012, 22:15

zaciśnij żabką taką jak na foto

[ Dodano: 2012-12-20, 22:18 ]
andi77 pisze: Tył (do wkręcenia użyłem szczypiec sigera) <ok>
zamiast szczypiec można użyć klucza do szlifierki kątowej
bardzo dobrze się sprawdza

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 20 gru 2012, 22:21

andi77, Przód to wiem ;) Tył już też wiem że się wkręca ;) użyje klucza do szlifierki ;)
LUPO, Nie mam niestety takiej żabki a w sklepie patrzyłem to 22,50zł kosztuje :-/ to nie bardzo mi się to opłaca. A poza tym boję się że przewód ułamę albo zgniotę i dopiero będzie :-P Poszukam jakiegoś innego sposobu

Dzięki wam <ok> Pozdrawiam i wesołych życzę :mrgreen:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 gru 2012, 22:23

LUPO pisze:zamiast szczypiec można użyć klucza do szlifierki kątowej
bardzo dobrze się sprawdza
Akurat takowego nie miałem pod ręką, więc użyłem szczypiec. A patent ze ściskiem stolarskim jak Ci się podoba? Sprawdza się fenomenalnie ;-)

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 22 gru 2012, 16:30

Żeby przewód pękł to naprawdę trzeba się postarać:P Ja to zrobiłem tak, że chciałem przejrzeć porządnie te zaciski i je odkręciłem od przewodów elastycznych. Przedtem skręciłem te przewody kluczem francuskim, żeby płyn nie wyciekł i się sprawdziło, trochę wykapało, może z kieliszek. Założyłem inne zaciski, bo moje były do wyrzucenia, oczywiście odpowietrzyłem hamulce z pomocą siostry:) klucz do szlifierki jest ok, ale francuzem albo żabkami jak dobrze chwycisz to też dasz radę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl