[1.6 SB] Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa
Spróbuje posłać kilka fotek na raty, bo coś mi nie wchodzą razem.
1) alternator- kable jakie do niego dochodzą.
No nie wiem co się stało bo wklejałem jedno zdjęcie a tu mi wywaliło na pulpicie nie wiadomo co. Ale co bedzie klikam wyślij i zobaczymy.
[ Dodano: 2012-12-21, 21:43 ]
No właśnie !!! chciałem alternator a poszedł rozrusznik . To teraz spróbuje
Iznowu co innego . Do czszech razy sztuka .
[ Dodano: 2012-12-21, 21:47 ]
MOże teraz. .
Ciekawe co teraz poszło ??
1) alternator- kable jakie do niego dochodzą.
No nie wiem co się stało bo wklejałem jedno zdjęcie a tu mi wywaliło na pulpicie nie wiadomo co. Ale co bedzie klikam wyślij i zobaczymy.
[ Dodano: 2012-12-21, 21:43 ]
No właśnie !!! chciałem alternator a poszedł rozrusznik . To teraz spróbuje
Iznowu co innego . Do czszech razy sztuka .
[ Dodano: 2012-12-21, 21:47 ]
MOże teraz. .
Ciekawe co teraz poszło ??
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, 21:47 przez antoni, łącznie zmieniany 1 raz.
No nareszcie !!
Jak widzisz --ZIELONY 161 - ja antoni to dopiero jestem zielony i jakoś sobie poradziłem z tak ciężkiemi remontami. I to zupełnie sam, bo nie cierpie jak mi ktoś za uszami i niby to doradza, a w sumie robi w ...balona .
[ Dodano: 2012-12-21, 22:00 ]
Poczekaj do rana ziomal z LBL. jak sama nazwa wskazuje, chłopak jes naprawdę jeszcze gorzej kumaty ode mnie i do rana poprawi
Jak widzisz --ZIELONY 161 - ja antoni to dopiero jestem zielony i jakoś sobie poradziłem z tak ciężkiemi remontami. I to zupełnie sam, bo nie cierpie jak mi ktoś za uszami i niby to doradza, a w sumie robi w ...balona .
[ Dodano: 2012-12-21, 22:00 ]
Poczekaj do rana ziomal z LBL. jak sama nazwa wskazuje, chłopak jes naprawdę jeszcze gorzej kumaty ode mnie i do rana poprawi
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, 21:54 przez antoni, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
dzięki wielkie za zdjęcia, czyli dobrze podłączałem. tylko ja mam jeszcze kabel krótki czerowny prawdopodbnie od bendixa do alternatora, też taki masz bo na zdjęciach nie widać? czy do alternatora idą Ci 3 kable? niebieski na klucz 8 i na 13 prawda? bo mi jeszcze przychodzi jakis zielony kabel na tak zwana wsuwke. Powiedz mi jeszcze kolego czego to jest zdjęcie?
Przepraszam za to zdjęcie. Wskoczyło na pewno przez moją niegramotność w posługiwaniu się sprzętem komputerowym.
Jest to kostka modułu zapłonowego, szumnie zwana sterownikiem a jeszcze szumniej komputerem. Kumpel ma taki sam silnik i mówi że ma komputer pokładowy. Steruje toto cewką zapłonową i mówi jej kiedy ma iskrzyć na świecach żeby samochód zapalił i jechał.
Co do okablowania rozrusznika i alternatora to jest tak jak na fotkach z tym że jak się uda to dołącze jeszcze jeszcze kilka, żeby było może jaśniej .
Powinno być wszystkich cztery. jak nie to dolepię brakujące, bo z tej mazganiny cyferek nie wiem ile tego weszło.
Jeśli u Ciebie jest inaczej , to poczekaj aż kolega który obiecał Tobie wrzucić swoje foty zrobi to i się dogadacie.
Ale coś mi się zdaje, że nie ma kabla od alternatora do bendiksa. Od stacyjki do bendiksa to się zgadza. Nie wiem . U mnie jest tak jak widać.
[ Dodano: 2012-12-22, 02:22 ]
No brakuje jednego i chociaż było robione pod kątem poduchy amora, że za ch...iny nie wejdzie od góry, to widać też tam kable od plusowej klemy akumulatora.
Lepiej w tej sprawie poproś kogoś mądrzejszego,bo jak żle podłączysz druty, to coś przemagnesujesz, albo ognia narobisz .
[ Dodano: 2012-12-22, 07:21 ]
Zielony 161-popraw ( dołóż ) te kwadratowe nawiasy w nazwie tematu , bo jak się szefostwo przebudzi i zobaczy, to wywali jak zapowiedziane było . No chyba że Tobie otochodzi to co inszego .
Jest to kostka modułu zapłonowego, szumnie zwana sterownikiem a jeszcze szumniej komputerem. Kumpel ma taki sam silnik i mówi że ma komputer pokładowy. Steruje toto cewką zapłonową i mówi jej kiedy ma iskrzyć na świecach żeby samochód zapalił i jechał.
Co do okablowania rozrusznika i alternatora to jest tak jak na fotkach z tym że jak się uda to dołącze jeszcze jeszcze kilka, żeby było może jaśniej .
Powinno być wszystkich cztery. jak nie to dolepię brakujące, bo z tej mazganiny cyferek nie wiem ile tego weszło.
Jeśli u Ciebie jest inaczej , to poczekaj aż kolega który obiecał Tobie wrzucić swoje foty zrobi to i się dogadacie.
Ale coś mi się zdaje, że nie ma kabla od alternatora do bendiksa. Od stacyjki do bendiksa to się zgadza. Nie wiem . U mnie jest tak jak widać.
[ Dodano: 2012-12-22, 02:22 ]
No brakuje jednego i chociaż było robione pod kątem poduchy amora, że za ch...iny nie wejdzie od góry, to widać też tam kable od plusowej klemy akumulatora.
Lepiej w tej sprawie poproś kogoś mądrzejszego,bo jak żle podłączysz druty, to coś przemagnesujesz, albo ognia narobisz .
[ Dodano: 2012-12-22, 07:21 ]
Zielony 161-popraw ( dołóż ) te kwadratowe nawiasy w nazwie tematu , bo jak się szefostwo przebudzi i zobaczy, to wywali jak zapowiedziane było . No chyba że Tobie otochodzi to co inszego .
Ludzie o co chodzi wam z tym alternatorem? Alternator, a rozrusznik, czy bendiks to całkiem inna bajka. Ja tylko napisałem że kabel do alternatora idzie przez rozrusznik, to znaczy kabel plusowy idzie od akumulatora do rozrusznika i potem od rozrusznika do alternatora. Napisałem o tym, żeby ktoś nie zapomniał o przykręceniu jednego kabla, bo kiedyś przyjechał do mnie klient, który mówi, że wymienił sobie rozrusznik i teraz ładowania nie ma.
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Spróbuj zrobić jeszcze w ten sposób.
Ściągnij z "bendiksa " cienki kabel i w to miejsce nasadż jakiś inny kawałek kabla o długości żeby dostał do plusowej klemy akumulatora i tym końcem dotknij do tej klemy. Jeżeli będzie taki sam objaw jak masz teraz, no to znaczy że "bendiks" już fiksuje.
Jeśli zaś będziesz słyszał i widział kręcenie slinkiem, to znaczy że jest feler na trasie stacyjka "bendiks"
UPEWNIJ SIĘ, ŻEBY SAMOCHÓD BYŁ NA LUZIE, BO CIĘ PRZYGNIECIE DO ŚCIANY.
Ale na moje oko, to jest tak jak wyżej mówisz.
Zrypany jest elektromagnes i niedostatecznie załącza sprzęgłem kółko zębate z wieńcem na kole zamachowym. I w dotatku mogą też być wypalone styki i niema swobodnego przepływu prądu z akumulatora na rozrusznik. Tych rzeczy raczej się nie naprawia, bo i dostępu nie ma, a jak wytniesz plastik to go póżniej ciężko zalepić i w sumie lipa.
Można też wejść pod auto i na krótko czymś porządnym zewrzeć główne styki. No jest trochę zabawy, ale co to, najważniejsze żeby chęci były a nie z byle duperelą ganiać do mechanika.
I jeszcze może być tak, że masz lekko zjechane kilka zębów ( jeden za drugim ) na wieńcu koła zamachowego i też jak silnik stanie w tym miejscu gdzie będzie wyskakiwała "zębatka " bendiksa, to będzie słychać szorowanie i zgrzytanie.
Jak się uda to wlepię Tobie fotkę dziury po rozruszniku skąd dobrze widać wieniec koła zamachowego i paluchami wymacać czy na całym jego obwodzie jest spoko.
No baw się i przes nerwuf pytaj, bo chto pyta to nie błądzi , a ja nie życzę Tobie żeby na Twojej drodze stawali ludzie którzy kierują na błędne ścieżki.
[ Dodano: 2012-12-23, 01:55 ]
Tak się rozpisałem niby mazepa, że zapomniałem dołączyć fotki.
Ściągnij z "bendiksa " cienki kabel i w to miejsce nasadż jakiś inny kawałek kabla o długości żeby dostał do plusowej klemy akumulatora i tym końcem dotknij do tej klemy. Jeżeli będzie taki sam objaw jak masz teraz, no to znaczy że "bendiks" już fiksuje.
Jeśli zaś będziesz słyszał i widział kręcenie slinkiem, to znaczy że jest feler na trasie stacyjka "bendiks"
UPEWNIJ SIĘ, ŻEBY SAMOCHÓD BYŁ NA LUZIE, BO CIĘ PRZYGNIECIE DO ŚCIANY.
Ale na moje oko, to jest tak jak wyżej mówisz.
Zrypany jest elektromagnes i niedostatecznie załącza sprzęgłem kółko zębate z wieńcem na kole zamachowym. I w dotatku mogą też być wypalone styki i niema swobodnego przepływu prądu z akumulatora na rozrusznik. Tych rzeczy raczej się nie naprawia, bo i dostępu nie ma, a jak wytniesz plastik to go póżniej ciężko zalepić i w sumie lipa.
Można też wejść pod auto i na krótko czymś porządnym zewrzeć główne styki. No jest trochę zabawy, ale co to, najważniejsze żeby chęci były a nie z byle duperelą ganiać do mechanika.
I jeszcze może być tak, że masz lekko zjechane kilka zębów ( jeden za drugim ) na wieńcu koła zamachowego i też jak silnik stanie w tym miejscu gdzie będzie wyskakiwała "zębatka " bendiksa, to będzie słychać szorowanie i zgrzytanie.
Jak się uda to wlepię Tobie fotkę dziury po rozruszniku skąd dobrze widać wieniec koła zamachowego i paluchami wymacać czy na całym jego obwodzie jest spoko.
No baw się i przes nerwuf pytaj, bo chto pyta to nie błądzi , a ja nie życzę Tobie żeby na Twojej drodze stawali ludzie którzy kierują na błędne ścieżki.
[ Dodano: 2012-12-23, 01:55 ]
Tak się rozpisałem niby mazepa, że zapomniałem dołączyć fotki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
dobra u mnie okazało sie że nie bylo masy. tzn rozrusznik nie dotykał silnika w ten sposob iz masa nie dochodziła, dziwna sprawa ale przeczysciłem druciakiem laczenie rozrusznika z silnikiem, teraz pali. ale? ŚWIECI KONTROLA OD AKUMULATORA. teraz cholera wie jak idzie połączenie alternatora. czerowny plusowy gruby kabel do plusa i pozniej mam 2 kable niebieski i zielony teraz pytanie ktory kabel jest na wsuwke a ktory na klucz 10.
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg
antoni, zrobię wszystko tak jak radzisz i dam znać co było nie tak ale to już po świętach oczywiście.
U mechanika byłem ale to tak tylko z ciekawości to za wymianę zawołał okrągłą stówe, nie wiem czy to dużo czy to mało ale ja stówe wolę mieć w kieszeni i samemu zrobić, smary mi nie straszne a przy okazji czegoś się naucze
U mechanika byłem ale to tak tylko z ciekawości to za wymianę zawołał okrągłą stówe, nie wiem czy to dużo czy to mało ale ja stówe wolę mieć w kieszeni i samemu zrobić, smary mi nie straszne a przy okazji czegoś się naucze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
antoni przepraszam ze tak mało opisałem sprawe ale w tym czasie robiłem auto i przyszedłem sie ogrzać ( garaż zajęty [ JAGUAR XJ40- wersja kolekcjonarska] ) no więc problemem nie ładowania akumulatora był źle podpiety kabel plusowy od rozrusznika do alternatora. nie wiem jak u was ale w dieslu do alternatora przychodzą 3 kable. PLUSOWY, zielony i niebieski. Autko odpaliło i ładowało akumulator. Teraz jeśli chodzi o przeczyszczenie druciakiem to ważne jest aby była masa tak było w moim przypadku kombinowałem kombinowałem ale rozrusznik musiałem sprawdzić. wiadomo zaroweczka i sprawdzanie czy idzie prąd. Teraz gdzie przeczyścić rozrusznik, oczywiście na łączeniu rozruszinka z silnikiem patrz zdjęcie. ( nie patrzcie na strzałki które prowadzą na sróbki )
audi.jpg
audi.jpg
- Zielony161
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
- Lokalizacja: Kołobrzeg