[Cabrio] wymiana linki od szyby
[Cabrio] wymiana linki od szyby
mam zerwaną linkę od szyby w drzwiach od kierowcy. czy jako nie za bardzo doświadczona osoba, dam radę to wymienić, jeśli tak to w jaki sposób, czy jest to bardziej skomplikowana sprawa? z góry dzięki za pomoc
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
cougar94, odkrec najpierw boczek, dwie sruby na krzyzak, jedna kolo rygla, druga kolo zawiasow, potem rozkrec rekojesc, tam beda chyba dwie sruby na krzyzak trzymajace tez boczek. Potem sciagasz boczek w gore, sciagasz zabezpieczenia z linki do klamki i odpinasz kostki. Odkrec sobie caly stelaz z szyba, wtedy bedzie latwiej, musisz dobrze nawinac linke na slimak przy silniczku, jak juz masz swoja peknieta to latwo Ci zejdzie. Ogolnie jest to upierdliwa zabawa i nie wiem jak Ci to dobrze wytlumaczyc, ale nie jest trudne do zrobienia.
Wina zerwanej linki albo masz prowadzenie linki w ślimaku mocno poharatane że końcówka sama wypada przy opuszczaniu szyby
Myślę jak ten problem ugryźć u siebie bo są dwa wyjścia
więc albo kupić zestaw nowych linek z aso na daną stronę (według etki wustępują w komplecie z ślimakiem) koszt 330zł netto
albo kupić na allegro używkę i tylko czekać jak znowu się skaszani linka czy ślimak, dodatkowo na stronę kierowcy sprzedający wołają najwięcej czyli często ponad 300zł co jest niedorzeczne bo w tej cenie mamy nówke sztukę z aso
jest też ostatnia tania opcja czyli kupić używkę w lepszym stanie czyli od strony pasażera i przełożyć całe flaki czyli ślimak + linki na stronę kierowcy, pytanie tylko czy będzie pasowało bo w etce zestaw linek i ślimak na strone lewą i prawą mają inne numery więc niby są różnice
Według mnie linki są współzamienne bo innej opcji nie ma, różnić może się natomiast sam ślimak
ktoś potwierdzi???
Myślę jak ten problem ugryźć u siebie bo są dwa wyjścia
więc albo kupić zestaw nowych linek z aso na daną stronę (według etki wustępują w komplecie z ślimakiem) koszt 330zł netto
albo kupić na allegro używkę i tylko czekać jak znowu się skaszani linka czy ślimak, dodatkowo na stronę kierowcy sprzedający wołają najwięcej czyli często ponad 300zł co jest niedorzeczne bo w tej cenie mamy nówke sztukę z aso
jest też ostatnia tania opcja czyli kupić używkę w lepszym stanie czyli od strony pasażera i przełożyć całe flaki czyli ślimak + linki na stronę kierowcy, pytanie tylko czy będzie pasowało bo w etce zestaw linek i ślimak na strone lewą i prawą mają inne numery więc niby są różnice
Według mnie linki są współzamienne bo innej opcji nie ma, różnić może się natomiast sam ślimak
ktoś potwierdzi???
I mała dobra rada...
Przy wymianie kiedy będziesz zmuszona wyjąć cała ramę szyby z drzwi dobrze zapamiętaj albo sobie zapisz/zaznacz ile sztuk/jakie i jakiej grubości podkładki w kształcie litery U są na każdej śrubie przed rozkręceniem ( i w jakim miejscu..,-czy przed uchwytem czy za nim)...BO TO BARDZO WAŻNE...Jak złożysz inaczej to jest mniej lub gdzieś więcej tych podkładek niż było wcześniej,-to szyba zacznie odstawać albo za mocno wchodzić do środka i będzie wiało...i nie współgra się też z małą trójkątną oraz z uszczelkami dachu... Potem cała masa pracy i nerwów z poprawnym ustawieniem...
Nie wiem jakie masz umiejętności ,ale nie polecam robić to samemu...
Co do otwierania się i zamykania odwrotnie prawej z lewą to w panelu kierowcy masz odwrotnie podłączone kostki. Po prostu zamień miejscami wtyczki z kablami. To akurat bardzo proste...
Pozdrawiam.
Przy wymianie kiedy będziesz zmuszona wyjąć cała ramę szyby z drzwi dobrze zapamiętaj albo sobie zapisz/zaznacz ile sztuk/jakie i jakiej grubości podkładki w kształcie litery U są na każdej śrubie przed rozkręceniem ( i w jakim miejscu..,-czy przed uchwytem czy za nim)...BO TO BARDZO WAŻNE...Jak złożysz inaczej to jest mniej lub gdzieś więcej tych podkładek niż było wcześniej,-to szyba zacznie odstawać albo za mocno wchodzić do środka i będzie wiało...i nie współgra się też z małą trójkątną oraz z uszczelkami dachu... Potem cała masa pracy i nerwów z poprawnym ustawieniem...
Nie wiem jakie masz umiejętności ,ale nie polecam robić to samemu...
Co do otwierania się i zamykania odwrotnie prawej z lewą to w panelu kierowcy masz odwrotnie podłączone kostki. Po prostu zamień miejscami wtyczki z kablami. To akurat bardzo proste...
Pozdrawiam.
JarzynEK pisze:No dobra zostało już napisane chyba wszystko w temacie a teraz kto jasno powie czy żółte ślimaki silniczków lewego i prawego są współzamienne bo to jest najważniejszy klucz do sprawy jak tanio przywrócić ten cały mechanizm znów do stanu użyteczności
Sprecyzuj co to są żółte ślimaki silniczków... Pytam,-bo u mnie nic żółtego nie ma...A może żółte są inne? Podaj numery tej części..,-bo jeśli różnią się końcówką numeru (np 1 i 2 lub A i B) to pewnie są takie same...
Pozdrawiam.
Zupełnie nie wiem jak wygląda wnętrze silniczka i ten cały ślimaczek..,-nigdy tego nie rozbierałem..,ale dzięki za opis i wytłumaczenie...
Tylko pytanie..,-czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie,-podparte konstrukcją tego elementu że te części muszą się różnić lewa od prawej? Bo jeśli nie ma-to się pewnie nie różnią...
Ja niestety nie mam tego jak sprawdzić,-a zdjęcie które zamieściłem jest sprzed lat...
Pozdrawiam.
Tylko pytanie..,-czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie,-podparte konstrukcją tego elementu że te części muszą się różnić lewa od prawej? Bo jeśli nie ma-to się pewnie nie różnią...
Ja niestety nie mam tego jak sprawdzić,-a zdjęcie które zamieściłem jest sprzed lat...
Pozdrawiam.
Co jest na pewno takie samo to frezowanie w które mocuje się oś silniczka do przekazywania momentu, różnic się mogą nacięcia montażowe linek chociaż też nie kumam dlaczego miały by się różnić no chyba że dla samego faktu utrudnienia życia w serwisowaniu..
Ja fotkę mogę zrobić ślimaka lewego jak po raz N-ty wyciągnę tą ramkę i dobiorę się do silniczka co i tak mnie czeka bo aktualnie szyba trzyma się na szerokiej taśmie
prawego robiłem fotki przy robocie więc wrzucę tu jak zgram je
Ja fotkę mogę zrobić ślimaka lewego jak po raz N-ty wyciągnę tą ramkę i dobiorę się do silniczka co i tak mnie czeka bo aktualnie szyba trzyma się na szerokiej taśmie
prawego robiłem fotki przy robocie więc wrzucę tu jak zgram je