Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] różnice napędu quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

[ALL] różnice napędu quattro

Post autor: Quattromaniak » 24 gru 2012, 12:44

Witam. Panowie, napęd quattro montowany w 80- tkach jest taki sam w każdej wersji czy są jakieś różnice w przełożeniach czy czymś w tym rodzaju?
Interesuje mnie to ponieważ szukam samochodu z quattro jako bazę budy do późniejszego swapa i zastanawiam się czy ten quattro w mocniejszych wersjach np 2.6-8 v6 nie był jakiś mocniejszy, trwalszy z racji większej mocy?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 24 gru 2012, 13:02

Różniły się skrzyniami i mostami. Skrzynie były dłuższe lub krótsze. A mosty miały różne przełożenia. Ten napęd z każdej wersji jest trwały, mocny i idiotoodporny.

Awatar użytkownika
arthur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 24 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: krakow
Kontakt:

Post autor: arthur » 24 gru 2012, 14:04

po warunkiem ze nie ma nalatane pol miliona kilometrow albo wiecej ;-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 24 gru 2012, 14:21

No tak hehe :-)

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 24 gru 2012, 15:54

Niektóre skrzynie miały dodatkowe łożysko igiełkowe- były mocniejsze (na przykład CBR <ok> ), chyba do 1994 ale nie jestem pewien na 100.
Przelożenia w V6 też były różne: 35/7 i 35/9 -najważniejsze to żeby most i skrzynia miały takie samo.

PS: nie dokońca rozumiem. Chcesz kupić jakieś quattro w dobrym stanie na przykład z V6 i przełożyć tam napęd i silnik ze swojego ABK Q?

Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

Post autor: Quattromaniak » 24 gru 2012, 17:39

Rychu82 pisze: PS: nie dokońca rozumiem. Chcesz kupić jakieś quattro w dobrym stanie na przykład z V6 i przełożyć tam napęd i silnik ze swojego ABK Q?
Rzeczywiście nie do końca rozumiesz.. Ogólnie mój ABK to zupełnie inna bajka. Ja szukam drugiego samochodu jako bazę budy na dalszy rozwój. Nie wiem co to będzie jeszcze jestem w trakcie zbierania informacji- np 1.8t albo 2.8 193ps.

Czyli są różnice w napędach.. Na czym to polega w praktyce? Np. zamianka z fabrycznego 2.0 115KM na 2.8 spowodowałaby co? Bo jak rozumiem ogólnie będzie pasowało wszystko. Skrzynia bedzie miała krótsze lub dłuższe przełożenia. W praktyce może to być + lub - zależy.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 24 gru 2012, 18:24

Quattromaniak pisze:Czyli są różnice w napędach
Oczywiście, tak samo różne są w coupe i sedan/avant.
Quattromaniak pisze:a czym to polega w praktyce? Np. zamianka z fabrycznego 2.0 115KM na 2.8 spowodowałaby co?
Kompletnie nic.

Skrzynia, krótsza lepiej przyspiesza, długa lepsza w trasy. Ogólnie często z V6 były długie skrzynie. Plusem będzie długa, jak będziesz jeździł dużo w trasie, za to w mieście powajchujesz więcej. Ja mając najkrótsza skrzynie spokojnie jeździłem 50km/h 1.8t na piątym biegu. Na pewno na krótszej skrzyni auto jest żywsze.

Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

Post autor: Quattromaniak » 24 gru 2012, 19:18

Więc wychodzi na to że w mniejszych silnikach są krótsze skrzynie dobrze rozumiem? V6 mają dłuższe przełożenia.
A jak się ma sytuacja w avant/coupe która wersja ma jaką skrzynie?

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 24 gru 2012, 19:52

w compi chyba była najkrótsza skrzynia ja mam CBR w v6 i tez nie narzekam

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 24 gru 2012, 20:13

ja też mam CBR w ABK i całkiem przyzwoicie się to odpycha :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 25 gru 2012, 00:12

czyli chcesz kupić audi 80 quattro w fajnym stanie , zmienić silnik na 1,8T , ACK może nawet V8 lub V6 biturbo....
na razie to jest kolejna fantazja w tym miesiącu , za którą oczywiście trzymam kciuki :-)

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 28 gru 2012, 12:14

Podczepie sie do tematu zeby nie brudzic nowym.
Mam ABK oske i mysle nad przeszczepem Q-kupnem dawcy 2.6 Q.

Musialbym przelozyc skrzynie za calym dyfrem i tylnim zawieszeniem tak?
Wszystko plug$play jedyna roznica w dlugosci przelozen?
Skrzynie z ABK wsadzilbym do 2.6 i puscil do ludzi w osce.
Dobrze kombinuje?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 13:06

klife, nie wszystko jest p&p.
Slabo cos czytales.

Musisz dorobic mocowania dyfra, baku. dorobic mocowanie tylne sanek, bo masz tylko dziury.
Musisz zmienic przednie sanki.

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 28 gru 2012, 13:14

Dorobienie mocowan to niewielka filozofia zapewne. Chodzilo mi o sama mechanike-polaczenie skrzyni z innym silnikiem, i poloski.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 13:43

klife, poszło pw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl