[B3 2.0 3A ]problem ze święcącą i piszczącą kontrolką oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2012, 18:34
- Lokalizacja: Cybinka
[B3 2.0 3A ]problem ze święcącą i piszczącą kontrolką oleju
witam wszystkich mam taki mały problem w audi 80 b3 2.0e 1989 a natomiast
chodzi o to że zrobiłem remont panewek pompy olejowej i wiele innych
rzeczy i po przejechaniu gdzieś 1500km zaczął sie problem który
wymienie a chodzi o to że od jajiegoś czasu po przejechaniu około 20 km
czyli jak silnik razem z kabiną się dobrze nagrzeją to od około 2400 do
2700 obrotów i to na każdym biegu zaczyna piszczeć i świeci sie w
liczniku dolnym lewym rogu kontrolka na czerwono oleju i nawet wymieniłem
nowe czujniki ciśnienia oleju na nowe i dalej to samo więc prosze o pomoc
bo ręce mi odpadają :idea:
chodzi o to że zrobiłem remont panewek pompy olejowej i wiele innych
rzeczy i po przejechaniu gdzieś 1500km zaczął sie problem który
wymienie a chodzi o to że od jajiegoś czasu po przejechaniu około 20 km
czyli jak silnik razem z kabiną się dobrze nagrzeją to od około 2400 do
2700 obrotów i to na każdym biegu zaczyna piszczeć i świeci sie w
liczniku dolnym lewym rogu kontrolka na czerwono oleju i nawet wymieniłem
nowe czujniki ciśnienia oleju na nowe i dalej to samo więc prosze o pomoc
bo ręce mi odpadają :idea:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2012, 18:34
- Lokalizacja: Cybinka
Re: [B3 2.0 3A ]problem ze święcącą i piszczącą kontrolką ol
bronek1979 pisze: chodzi o to że zrobiłem remont panewek pompy olejowej i wiele innych
rzeczy i po przejechaniu gdzieś 1500km zaczął sie problem.
Witam. Może remont nie do końca udany lub któraś panewka sie obróciła.
Kontrolka może piszczeć przy zbyt niskim ciśnieniu, albo dostaje lewą masę i też zaświruje
Musisz podjechać do jakiegoś warsztatu niech Ci zmierzą ciśnienie zegarowo jakie jest faktyczne i to wtedy dużo wyjaśni. Powodzenia i Wesołych Świat.
Ciśnienie na cylindrach nic tu nie ma do rzeczy w zasadzie, obiegowe trzeba zmierzyć zewnętrznym manometrem, pro forma dublując pomiar innym dla pewności. Znając wartość ciśnienia faktyczną(zimy, rozgrzany) można szukać. Podstawa podstaw to znać wartość rzeczywistą -czy prędkości, czy napięcia, czy ciśnienia, czy temperatury. Przy osprzęcie i kabelkach dziwne się bowiem rzeczy trafiają.
Jakiego Kolega używa oleum do silnika?
Jakiego Kolega używa oleum do silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2012, 18:34
- Lokalizacja: Cybinka
ciśnienie koledzy było ponownie sprawdzane na zimnym i ciepłym i na ciepłym nawet o troszke miał lepiej czyli przy 2000obr miał około2.5 bara i przy powolnym dodawamiu gazu ciśnienie wzrastało ale przy sprawdzaniu ciśnienia to nawet mechanik się zdziwił bo były odłaczone oby dwa kable od czujników jak sprawdzaliśmy ciśnienie i jak już silnik był ładnie rozgrzany to w tym przedziale 2400 2700 obrotów też chcieliśmy zmierzyć ciśnienie no i ciśnienie było ok ale kable odłaczone a właśnie przy tych obrotach zaś kontrolka piszczy i świeci a olej mam zalany 10w40 mobila i też po remoncie po przejechanie około1000km był zmieniany na nowo też na mobila 10w40 <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Już ci pisałem w temacie który został skasowany. Czujnik ten wyższego ciśnienia działa odwrotnie niż ten niższego. Czyli pod jego całkowitym odłączeniu widzi brak ciśnienia oleju :!:bronek1979 pisze:ale kable odłaczone a właśnie przy tych obrotach zaś kontrolka piszczy i świeci
Podłącz kabel biało-szary od czujnika ciśnienia oleju na stałe do masy a niebiesko-czarny odłącz to wtedy gdy silnik będzie chodził kontrolka nie będzie się palić. Uprzedzam że przy takim podłączeniu przed odpaleniem może piszczeć (bo "widzi" że jest ciśnienie oleju przy zgaszanym silniku).
Piszczenie podczas jazdy zlikwidujesz podłączając biało-szary do masy a niebiesko-czarny zostaw na czujniku.
Albo czujnik dla kabla biało-szarego załatw sobie 0,9bara (bo chyba takie były) bo teraz pewnie masz 1,8Bara.
bronek1979 miałem to samo u siebie w c3 i była to wina czujnika oleju,jak bobrze pamiętam czujnik był niebieski
tak więc obstawiam że to czujnik,a jeżeli chcesz wykluczyć za niskie ciśnienie w magistrali olejowej na 100% to zmierz ciśnienie i szukaj przyczyny w czujnikach
są dwa
[ Dodano: 2012-12-25, 14:03 ]
jak by to była wina za niskiego ciśnienia w magistrali,a nie czujnika to by się paliła cały czas,a nie przy określonych obrotach-tak samo było u mnie
tak więc obstawiam że to czujnik,a jeżeli chcesz wykluczyć za niskie ciśnienie w magistrali olejowej na 100% to zmierz ciśnienie i szukaj przyczyny w czujnikach
są dwa
[ Dodano: 2012-12-25, 14:03 ]
jak by to była wina za niskiego ciśnienia w magistrali,a nie czujnika to by się paliła cały czas,a nie przy określonych obrotach-tak samo było u mnie