Panowie pytanie do fachowców co walczyli już z podłączeniem ABZ`ta. Mam pełny pinout sterownika. I teraz tak, wiem, że można sterownik podłączyć na krótko mając ori wiązkę no i..... podłączam masę tak jak trzeba tzn wszystkie wyjścia masowe sterownika tj 12D,11D, 12E,11E,7E są w brązowej kostce, więc tu problemu nie ma.... K-line to 7A - też problemu nie ma, bo wyprowadzone jest do brązowej kostki, ale.... zasilanie "+" ? mam tak 9D to bezpośrednie podłączenie zasilania w czarnej kostce, ale rozdzielone jest ono na przekaźnik 214 (na rys. J271), z niego "+" ma dochodzić na 2A i 10D. Na 2A zasilanie mam, natomiast nie mam już na wyjściu z przekaźnika do 10D i nie rozumiem o co chodzi. przekaźnik już wymieniałem na inny... any idea?
Podłączam po K-line kablem vag K+can, ale przez ten brak napięcia sterownik nawet nie wstaje:/
Witam z tego co widać na schemacie to 2A jest sterowaniem przekaźnika J271 i to sterowanie masą z ecu.Na schemacie który dałeś nie widać zasilania po stacyjce chyba ze to V94 przekaźnika J341.Jeżeli masz na 2A plus to możesz mieć uszkodzony sterownik ,możesz odpiąć ten pin od ecu , podać masę na przekaźnik i zobaczyć czy jest komunikacja.
No dobra udostępnię schemat który znalazłem bo może komuś na przyszłość się to przyda... zapewne nie ja peirwszy się tego naszukałem po necie...
I fakt czerwone doprowadzenia schematu to "+" a brązowe to "-". Też się zastanawiałem czym jest sterowany ten przekaźnik, że w momencie podłączenia zasilania do układu nie słychać, aby on się załączał, a sądzę, że powinno być słychać jego włączenie...
U mnie wyglądało to tak, że podałem plus tak jak jest u góry schematu linia zasilania nr 30, a jak rozmieć podłączenie do 15 ? bo J17 to przekaźnik od pompy paliwa akurat w tym przypadku.
Fakt kolega jarq5 miał rację, 2A to sterowanie przekaźnika ale wychodzące ze sterownika, posiedziałem pogłówkowałem, i napięcie pod 15 znalazłem gdzie podłączyć:D czyli jak po zapłonie
Przekaźnik się ładnie załącza, napięcia są tam gdzie być powinny jak po funkcji włączonego zapłonu czyli np moduły cewkowe, cewki, wtryski itp, jednak mimo wszystko nie udało mi się uzyskać połączenia po k-line
No, ale skoro napięcia wszędzie dochodzą po "włączeniu zapłonu" to znaczy chyba, że raczej sterownik nie padł ???
Próbowałem, mam taki i taki ale nic jednak nie dało. Po nowym roku raczej wyślę ECU do przekodowania i usunięcia immo z wyprowadzeniem na k-line, zobaczymy co wtedy z tego się pojawi:)
Po nowym roku jeśli się utrzyma temp na plus, to nie ma przebacz, że znów ostro biorę się do pracy w garażu, bo aż w oczy gryzie, jak to tak stoi i nic się nie dzieje:P
ale, że obie linie razem? problemu nie będzie bo mam kabelek uniwersalny dorobiony, ale nie spotkałem się, że razem? wykręcę się od stołu i chyba sprawdzę:P
Dokładnie o to chodzi, w niektorych programach diagnostycznych jest nawet guziczek echo, który jak daje odpowiedz to jest połaczenie jak nie to wina kabli lub portu.
Badź brak sygnału, ze sterownika... choć nie rozumiem, ale w kilku różnych postach o v8 czytałem, że dopiero po założeniu tego immo emulatora z wyprowadzeniem kabelka od k-line była komunikacja.... pożyjemy zobaczymy:)
U mnie musiałem przerwać kabel z emulatora idący do płytki i pod niego podłączyć sygnał na obd2.
Działa to tak że mam przycisk, odpalam auto na wyłączonym imo i odłączoną wtyczką, po odpaleniu odłączam moduł odcinający imo, znaczy kabel idący do k line, no i mogę spokojnie diagnozować auto.