Witam,
mam spory problem mianowicie z dnia na dzień auto coraz gorzej chodziło na gazie aż dzień przed świętami podczas jazdy auto zaczęło mocno szarpać na gazie i straciło na mocy dodałem gazu i w tym momencie coś strzeliło. Zaholowałem auto do domu wymieniłem kable, świece, kopułkę, paluch i nic dalej to samo. Na benzynie śmiga aż miło ma moc i nie sprawia żadnych problemów ale jak tylko przełączam na gaz to zaczyna się krztusić, szarpać i nie ma mocy... nie da się jechać.
Mam instalacje I generacji lovato parownik pneumatyczny ze ssaniem zauważyłem że jak wcisnę czerwony guzik to parownik wstrzykuje dodatkową ilość gazu do gaźnika i wtedy na chwile auto zaczyna normalnie chodzić.
Przed uszkodzeniem palił w miescie 13l gazu.
Co mogę jeszcze sprawdzić? Jakie są objawy zużytego parownika?
[B3 1990 1.8 RU] Brak mocy na LPG
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Prawdopodobnie masz za ubogą lub za bogatą mieszankę ale lepiej sam przy tym nie kręć bo jazda na źle ustawionej instalacji może zniszczyć silnik a bez analizatora spalin ciężko ustawić to na oko. Druga rzecz jaka przychodzi mi do głowy jeśli na benzynie wszystko jest ok to zapchany filtr gazu, Możesz go wymienić profilaktycznie. Powiedz jeszcze ile ma instalacja i kiedy miała ostatni przegląd ?
Powymieniałem bo wymagało tego auto:)
Co do instalacji to byłem dzisiaj u gazownika kręcił, kręcił i stwierdził ze parownik umarł.... a drugi ze wina gaźnika;/ więc zgłupiałem troszeczkę . Faktycznie nie da się ustawić poprawnej wartości gazu.. wolne obroty sa ok ale przy dodaniu gazu dławi się jak by było za mało gazu lub za dużo ...
Jutro zamówię zestaw naprawczy i zrobię pełną regeneracje parownika ..... ale też chciał bym się dopytać czy mogę coś jeszcze sprawdzić co mogło by zawinić....
filtr gazu jest wymieniony....
Instalacja ma 10 lat ... butla 8 ...
Co do instalacji to byłem dzisiaj u gazownika kręcił, kręcił i stwierdził ze parownik umarł.... a drugi ze wina gaźnika;/ więc zgłupiałem troszeczkę . Faktycznie nie da się ustawić poprawnej wartości gazu.. wolne obroty sa ok ale przy dodaniu gazu dławi się jak by było za mało gazu lub za dużo ...
Jutro zamówię zestaw naprawczy i zrobię pełną regeneracje parownika ..... ale też chciał bym się dopytać czy mogę coś jeszcze sprawdzić co mogło by zawinić....
filtr gazu jest wymieniony....
Instalacja ma 10 lat ... butla 8 ...
Cześć Mam ten sam system co Ty.Skoro ładnie chodzi na benzynie to nie wina gaźnika.Przeważnie chodzą na gazie na benzynie nie więc jest coś optymistycznego.Czuć LPG? Sprawdź przełącznik w aucie gaz/benzyna.Powinien pstrykać .Koleś na forum miał podobny problem i wina była jego tylko objawy miał na odwrót. Zdejmij osłonę filtra powietrza i zobacz stan mieszalnika i węża.Następnie z kimś faktycznie sprawdź elektrozawory oraz butle.