Nie wiem dokładnie jak opisać ten rodzaj dźwięku, ale bardziej jest to taki zgrzyt niż stuk.
Przeguby (zewnętrzne) były wymieniane oba, jeden może jakiś rok temu a drugi parę miesięcy temu. Jak miałem walnięty przegub to tak chrobotał, ten dźwięk jest inny.
Pojawia się w momencie skręcania w czasie jazdy, niezależnie czy w lewo czy w prawo. Nie jest też zjawiskiem występującym cały czas, czasami skręca ładnie bez żadnych zgrzytów czy stuków. Pojawia się zazwyczaj przy mocniejszych skrętach. Czasami też się zdarzy, że przy ruszaniu też zgrzytnie, ale to rzadziej. Najczęściej to słyszę jak przy niewielkich prędkościach mocno skręcam, np. gdy wjeżdżam w prostopadłą ulicę.
[B3 JV] - stuki w kole po wymianie przegubu
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
szymo324, z częściami niestety teraz jest tak, że nawet jak coś nie dawno wymieniałeś to mogło już się skończyć. Na dodatek jak ktoś stosuje słabsze firmy tym bardziej czas jest skrócony. Jeśli jesteś pewien, że to nie wina przegubów, to może łożysko ? Dźwięk występuje przy skręcie tylko w jedną stronę, czy w obie?
Z jakiej firmy to nie jestem w stanie powiedzieć... robił to mechanik. Tak po prawdzie to zaufanie do tego mechanika straciłem już kompletnie, więc nie wykluczam winy przegubu. Jak będę miał chwilę to sprawdzę ten wewnętrzny przegub jak kolega LUPO radzi.
Gdy stoję w miejscu to żadnych zgrzytów nie słychać, wszystko cacy.
Czasami to nawet przy ruszaniu i delikatnym skręcie też zgrzytnie. Zastanawia mnie też dlaczego po wizycie u mechanika tydzień było ok, przecież nie robił nic z przegubami. Chyba, że przy okazji coś dokręcił a teraz znów poluzowało.
Gdy stoję w miejscu to żadnych zgrzytów nie słychać, wszystko cacy.
Czasami to nawet przy ruszaniu i delikatnym skręcie też zgrzytnie. Zastanawia mnie też dlaczego po wizycie u mechanika tydzień było ok, przecież nie robił nic z przegubami. Chyba, że przy okazji coś dokręcił a teraz znów poluzowało.
Sprawdź czy na sankach nie masz jakiś potężnych luzów, to może być przyczyną. Sanki są na 4 silent blokach, jak one już są wyrobione to może być to. A przegub to ręką możesz sprawdzić, jeśli nie ma luzów to jest okej. Bardzo ważna jest również osłona przegubu, jeśli jest uszkodzona to na pewno przegub długo nie pożyje.