Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 SB] Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 24 gru 2012, 09:39

Dwa grube idą w jedno miejsce (od akumulatora i od alternatora). Jeden cieńszy, który idzie w inne miejsce to jest właśnie kabel od stacyjki. Na tym kablu po podaniu +12V rozrusznik ma zacząć kręcić (oczywiście masa i stały plus też muszą być podłączone).

Awatar użytkownika
Zielony161
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 gru 2012, 02:03
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Zielony161 » 24 gru 2012, 09:44

Kamuś, wszystko jasne :)
Dzięki wielkie.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 24 gru 2012, 16:29

1) Audi _ Poznań. Jeśli ktoś Tobie mówi żebyś wyczyścił połączenie które zaznaczyłeś na moim zdjęciu, to najzwyczajniej w świecie robi Ciebie w ...balona- po prostu szydzi z ciebie.
Nic takiemu nie mów , tylko złóż życzenia świąteczne jakby nigdy nic .
W tym miejscu nic się nie czyści ani szoruje i skrobie. W tym miejscu rozrusznik łączy się z żelastwem silnika i skrzyni biegów i jest to połączenie na śruby z siłą ~ 50 Nm.

2) Zielony 161. Kabel od akumulatora do rozrusznika, a konkretnie " bendiksa " przy rozruszniku, podpinasz do śruby przy bendiksie , która jest DALEJ od rozrusznika i która ma grubszą nakrętkę na klucz 13.
Druga podobna śruba, tylko z cieńszą jakby zeszlifowaną nakrętką i też na klucz 13 lub 14 jest do bezpośredniego połączenia 'bendiksa " z rozrusznikiem. Jak się przejrzy zdjęcia zamieszczone przeze mnie to widać tam co igdzie się przykręca.
Dopiero puszczenie prądu ze stacyjki na ten cienki kabel przy bendiksie powoduje że elektromagnes łączy te dwie śruby i puszcza prąd na rozrusznik a ten kręci silnikiem .

3 ) Panowie Zielony 161 i Audi Z Poznania. Posprawdzajcie u siebie połączenia klemy minusowej z karoserią auta. To jest taki gruby miedziany pleciony warkocz co się łączy z siedziskiem akumulatora i UWAGA!! do tego połączenia jest dokręcony kabel , który idzie do śruby łączącej skrzynie biegów z silnikiem .
I TO JEST TA MASA,I TU TRZEBA SZUKAĆ ZŁEGO KONTAKTU, CZYLI W/G Was Panowie braku TEJ MASY .


3) Panowie Zielony 161 i AUDI _ POZNAŃ .

Jeśli ktoś Wam odpowiada i czegoś z tej odpowiedzi nie rozumiecie, to nie piszcie łokej i że wszystko jasne. Dopytujcie się 147 i pół raza aż Wam gościo wyłoży kawę na ławę. Jeśli zauważycie dalej niejasny i podniesiony ton wypowiedzi to podziękujcie z powinszowaniem że od głupoty i durnej pewności siebie, interes wcale nie robi się dłuższy ani większy
Ja np. jak ktoś się mnie o coś pyta i tego nie wiem , to nie zmyślam durnot , tylko mówię wprost że jestem głupi i nie znam się na tem- idż kolego do kogoś mądrzejszego to ci wyjaśni. Tylko że ja już od pierwszego zdania widzę , czy ktoś mi chce pomóc , ćzy robi w ....balona.

4] I na koniec życzę wszystkim wesołych , pogodnych i takich człowieczych ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AUDI_POZNAN » 26 gru 2012, 19:33

dzieki kolego, u mnie autko zrobione, odpala tak jak powinien, tylko nie potrzebnie zmienialemn kat wtrysku bo auto nie odpalalo, okazalo sie ze 3 swiece padly, niestety sa ludzie ktorzy mowia o przestawieniu wtrysu a pompa po regenereacji. dzieki za wsparcie, pozdrtawiam

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 29 gru 2012, 16:17

Witam mam problem z rozrusznikiem i tez silnik 1.6TD. Powiem tak nic sie nie dzieje po przekreceniu kluczyka na pozycje odpalania,nie ma nawet dzwieku bendixa czy zeby rozrusznik chociaz probowal zakrecic.Dodam ze akumulator sprawny i prad dochodzi do rozrusznika,stało sie to jak pokrecilem go troche na slabym aku niewiem moze sie tylko zawiesil ? co to moze byc ? pozdrawiam

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 29 gru 2012, 16:40

kolego sprawdź automat. podaj np napięcie na niego bezpośrednio z rozruszika i usłyszysz czy reaguje.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 gru 2012, 17:06

szczotki pewnie się zawiesiły ;-)

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 29 gru 2012, 17:09

a da sie jakoś je odwiesic ? ;) wszystko działało dobrze a nagle przestało...Nie uśmiecha mi sie zbytnio demontować rozrusznika bo nie mam kanału a auto jest obniżone wiec silnik spadnie na ziemie :|

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 gru 2012, 17:12

spróbuj puknąć w niego jakimś drewnem tylko delikatnie żebyś obudowy nie rozwalił :mrgreen: staraj się celować w przód rozrusznika może się odwieszą :-/

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 29 gru 2012, 17:15

Idę próbować :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2012, 17:21

Ja bym obstawiał że to jednak automat padł.
Też tak kiedyś miałem że musiałem kilka razy pod rząd zakręcić rozrusznikiem i niestety z 5-6 razy się udało po kolejnej próbie cisza i okazało się że padł automat.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 gru 2012, 17:27

śmiechem żartem sam muszę swojego wykręcić i na stół bo też coś mi szwankować zaczyna :mrgreen: jak zimny to ok ale jak już ma temp. silnik to czasem przepuszcza :-/
ale wiem że to na 99% bendix :-P

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 29 gru 2012, 17:30

no obiłem go troszke i to nic nie dało :shock: chyba zostaje mi mechanik bo w garażu tego nie odkrece :-| droga to bedzie impreza ?

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 29 gru 2012, 17:43

Kolego ja bez kanału wymieniłem też w 1.6td automat i bendix.. Auto do góry najlepiej na klockach połóż żeby było bezpiecznie i stabilnie, wyjmij obudowę filtra powietrza, alternator i jazda.
Jest ciasno ale idzie to zrobić 8-) Po co dać zarobić mechanikowi jak można samemu zrobić ;)

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 29 gru 2012, 19:53

Ok bede wymieniał sam ;) Kolego możesz mnie troche pokierować jak sprawdzić ten automat? tzn jak podać mu napięcie? Troche sie zamotałem mozesz wkleic jakas fotke tego albo cos w tym stylu :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl