Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] 2 różne przepływomierze powietrza

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[AAH] 2 różne przepływomierze powietrza

Post autor: viper370 » 09 lis 2012, 00:58

Witam

Panowie czy jest jakaś różnica w przepływomierzu tym

http://www.okazje.info.pl/okazja/motory ... -0114.html

a tym??

http://images43.fotosik.pl/229/074ed400c4d3a5f9med.jpg

Ja mam właśnie ten "mniejszy" i mniejszą tą rurę dolotową, zastanawiam się dlaczego zastosowali 2 różne przepływomierze do naszych AAH?
Od jakiegoś czasu się borykam z tym problemem i nie wiem gdzie szukać przyczyny i stawiam właśnie na przepływomierz.
Silnik po 14 bar na każdym cylindrze, ale nie idzie tak jak powinien, silnik super równo nie chodzi, świece, kable WN wymienione, dolot uszczelniony na całej długości, nawet przy przepustnicy, przewody podciśnieniowe połączone...
Jedynie nie wiem gdzie należy wczepić ten czarno-niebieski zaworek jednokierunkowy.
Ewentualnie cewki???
Komp nic nie wskazuje... :(
Zastanawiam się nad kupnem tej większej rury dolotowej i tej większej przepływki.

PS
Nie chodzi tutaj o markę tych przepływek tylko dałem je podglądowo.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2012, 13:10 przez viper370, łącznie zmieniany 1 raz.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 10 lis 2012, 13:11

:arrow: są różne ponieważ konstrukcje AAH też się różniły. Inne są z początku produkcji a inne są od 94r. stąd różnice w przypływomierzach. Niestety nie są one zamienne <ok>

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 gru 2012, 16:00

Powiedz coświecej o zmianach konstrukcyjnych?

Ja wiem tylko że były rózne sterowniki te nowsze były bardziej rozbudowane - wiecej bloków pomiarowych etc. i miały też inny przepływomierz.
Jeden z drugim raczej nie pasuje zamiennie

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 gru 2012, 16:21

Tutaj jest opisane co nieco o sterownikach silnika AAH http://12v.org/engine/index.php?section=hw

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 gru 2012, 18:39

Sterowniki wiem czym sie rożnią ale konstrukcyjnie? Może tylko że nowsze miewały EGR?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 30 gru 2012, 19:54

marszall pisze:Sterowniki wiem czym sie rożnią ale konstrukcyjnie? Może tylko że nowsze miewały EGR?
poczytaj tematy na forum, jesy ich multum o silniku AAH i nie zadawaj kolejnych dziwnych pytań/uwag, różnice są w budowie konstrukcyjnej jak i osprzęcie, koniec kropka! :-P

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 gru 2012, 20:08

a w skrócie nie można podać?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 gru 2012, 21:37

Ten starszy przepływomierz ma chyba wbudowany taki potencjometr do regulacji CO2. Może jakby przepinować to dałoby się je stosować zamiennie tylko w przypadku wsadzenia nowszego zamiast starsze trzeba by wypruć ten potencjometr ze starego i podłączyć obok. Albo kupić nowy o tych samych parametrach.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 gru 2012, 21:43

Chodzi chyba bardziej o jego parametry. W przepływomierzach różnica w średnicy tuby zawsze skutkuje zmiennymi parametrami.

Można pokombinowac z wywaleniem przepływki i skalibrowaniem map sensora poprzez zewnętrzne urządzenie

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 gru 2012, 22:00

marszall pisze:Można pokombinowac z wywaleniem przepływki i skalibrowaniem map sensora poprzez zewnętrzne urządzenie
Tylko to że koszt zakupu + ewentualnie zapłacenia za montaż i strojenie przekracza możliwości finansowe większości posiadaczy Audi 80. Zresztą niema co się pozbywać masowego przepływomierza bo nie blokuje on dolotu tak jak klapkowe.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 gru 2012, 22:30

no ten nowszy nie jest najgorszy ale mająć już dec np można troche mapy pozmieniać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl