Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ACE ] Problem z ustawieniem zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
62boczek62

[b4 ACE ] Problem z ustawieniem zapłonu

Post autor: 62boczek62 » 26 gru 2012, 14:41

Witam potrzebuje pomocy z ustawieniem zapłonu w moim audi ponieważ zmieniałem aparat zapłonowy i teraz nie potrafię sobie poradzić może ktoś mi pomoże jestem z Oławy mój nr tel 532356319 a audi to 2000ccm 140koni 16v DOHC ;]

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 26 gru 2012, 17:13


62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 31 gru 2012, 11:25

nie wiem coś tak jak ustawiam nie za bardzo działa od początku ustawiam na kółku 6 stopni w tył to będzie mniej więcej na suwmiarce ile ??? a potem co z tym zrobić jak to sie ustawia bo odkręciłem pierwsza od maski świece to lipa daje wtrysk paliwa i iskra na samym dole aparatu na maksa w prawo nie wiem nie wiem te moje audi mnie wykańcza miałem z silnikiem 1,8 na moniaku było ok a tu s line masakra ale za to 140 koni 16 v

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2012, 12:51

62boczek62 pisze:6 stopni w tył to będzie mniej więcej na suwmiarce ile ???
Ustawiasz zapłon jak w komarze?
62boczek62 pisze:iskra na samym dole aparatu na maksa w prawo nie wiem nie wiem
Może masz źle podłączone przewody (nie ta kolejność albo przesunięte o jeden cykl w którąś stronę).

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 31 gru 2012, 19:04

62boczek62 ale ty niezrozumiale piszesz - dałem link gdzie jest to opisane jak należy w pierwszym poście
Jak masz lampę to migasz do dziury i masz tam widzieć to co zamieściłem na zdjęciach !!!
Nie masz lampy to kup tę
http://allegro.pl/mini-lampa-stroboskop ... 96457.html
zaznaczasz białe kropki tak jak to opisuję i też się da ustawić - to są przetestowane przeze mnie sposoby które są na 100 procent dobre bo wszystko potem testowałem profi strobem
Więc czego nie wiesz ? po co Ci sÓwmiarka ?
Kolejność zapłonu to 1-3-4-2

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 01 sty 2013, 19:51

dobra dobra w komarku to jest bajka ale ustawić w takim gdzie nie ma dostępu nigdzie to masakra a i pytanko jeżeli jest pojechanie 1 tłok z 2 to będzie problem zapewne rysunek kopułki może ktoś ma i opis jak krowie na rowie jak zrobić ostawić teraz mam tak ustawione ze jedzie benzyna z tyłka jak by ja zalewało i przy odpalaniu potrafi cofnąć rozrusznikiem nawet

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 sty 2013, 21:30

62boczek62 pisze:iskra na samym dole aparatu na maksa w prawo
To wygląda jakbyś miał któreś z kabli zamienione.
Zrób tak:
1. Ustaw rozrząd jak do jego wymiany, znak 0 na kole zamachowym oraz co ważne znak na rozrządzie też na znak bo możesz mieć wał na 0 a rozrząd obrócony o 180 bo dwa obroty wału to jeden rozrządu.
2. Zdejmij kopułkę i zobacz na którą świece da iskrę palec. Ma dawać na cylinder nr. 1 jeśli nie to popraw, następnie sprawdź czy w następnej kolejności da na 3 dalej 4 i na końcu 2 (1-3-4-2).
62boczek62 pisze:obra dobra w komarku to jest bajka ale ustawić w takim gdzie nie ma dostępu nigdzie to masakra
Przy ustawiani w samochodach używa się lampy stroboskopowej.
Jak już nie masz dostępu do lampy to zrób tak.
1. Weź miernik (multimetr) ustaw pomiar napięcia do 20V DC. Plusową końcówkę daj do akumulatora a minusową do środkowego od czujnik halla.
3. Ustaw koło zamachowe na znak kreski
4. Włącz zapłon i pokręcaj aparatem aż na mierniku pojawi/zniknie się zero V na pograniczu tej zmiany ustaw aparat.
5. Jeszcze pokręć wałem upewniając się, że znika w momencie gdy znak kreski przesuwa się nad punktem odniesienia.

EDIT.

Lepiej później sprawdź u kogoś lampą stroboskopową czy jest dobrze bo nie jestem pewien czy na obrotach biegu jałowego zapłon następuje dokładnie w momencie podania impulsu z aparatu. Czy nie jest podczas pracy silnika przesuwany przez komputer silnika.

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 01 sty 2013, 21:50

bo ja jak prubowalem to dalem kolo na znaki potem krecilem aparatem to iskra byla na tloku od maski a powina byc od szyby sory za blendy ale pisze z tel a tu jest masakra na qwerty eh

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 sty 2013, 23:14

Trudno zrozumieć o co Ci chodzi ale cylinder nr 1 to jest ten najbliżej chłodnicy.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 01 sty 2013, 23:59

Obrazek

Jeżeli rozrząd jest ok to kolejność jest taka:
Widok z góry

4---3
--C--
2---1

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 sty 2013, 00:04

Kolejność dobra ale nie powiem ci czy całość nie jest przekręcona w którąś stronę.

I czy sprawdzałeś czy gdy pierwszy cylinder po suwie sprężania* to na jego przewód idzie iskra.

*- w czyli ustawienia jak do zmiany rozrządu.

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 02 sty 2013, 12:53

Witam.Jest jeszcze jedna opcja czy składałeś z części ten nowy aparat .łatwo można pomylić zamontowanie pierścienia z ząbkami i zapłon się przestawi o 180 stopni.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 02 sty 2013, 23:08

U mnie nie dało się ustawić aparatu jak książki każą i musiałem przestawić wszystko o jedną fajkę i przekręcić aparat w stronę kolektora wylotowego. jeżdżę tak juz pół roku i wszystko chodzi tip top. Zapiernicza jak powinien, wszystko inne jest jak książka każe i aż szkoda swapować ale zima się kończy :)

62boczek62

Post autor: 62boczek62 » 03 sty 2013, 11:10

panowie u mnie jest tak daje zapłon ustawiam na kreski koło przednie i kręcę aparatem odkręcam 1 świece naj bliżej chłodnicy i kręcę aparatem jest wtrysk wachy a kawałek dalej iskra ale aparat faktycznie był zmieniany przez mechanika jak mi ustawił zapłon na lampę to gasła na okrągło wo gule wolnych obrotów nie było bo gasła ale ja mam jeszcze czujnik na kablach i ten czujnik znajduje się na 1 tłoku od szyby jest to dobrze ????

[ Dodano: 2013-01-03, 11:13 ]
aha i zapłon cały był składany

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 03 sty 2013, 12:17

Jest dobrze z tym czujnikiem - to przewód numer 4 czyli od szyby.
Ja nie mogłem znaleźć zapłonu w normalnej pozycji więc szukałem tak aby tylko załapał. Jak już załapał zapłon to poruszałem się w polu które miałem tak aby było 6 stopni.
Problem jest taki że ten czujnik ustawia sam zapłon z informacji od czujników spalania stukowego (czujniki stukowe są dwa) dzięki ich sygnałą cofa zapłon z tego co się nie mylę co 3 stopnie do tyłu aż do 15 stopni a następnie wraca zapłonem o 0,5 stopnia. Robi to tak długo aż stukowce uznają że nie ma spalania stukowego. Jest to trudne do ogarnięcia.
Nie sugeruj się polem które ograniczają śrubki aparatu zapłonowego. Wykręć je i w ten sposób kręcąc aparatem szukaj zapłonu. Jak już go ustawisz to weź dwie podkładki na śruby i tak dokręć aparat zapłonowy. Jak uporasz się z pozostałymi problemami to wrócisz do aparatu i doprowadzisz go do ładu.
Ja widzę dwa kilka możliwości:
1. spalony bezpiecznik do krokowca.
2. czujnik temperatury szrot lub tani zamiennik,
3. walnięty lub źle dokręcony czujnik/ki spalania stukowego,
4. żle założony "zębnik" na aparacie zapłonowym,
5. uszkodzony lub nieprawidłowo założony czujnik Halla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl