czujnik prędkości
speedometer sender
Z niego impuls prędkości wchodzi prosto w prędkościomierz (speedometer )
Dopiero po przejściu przez elektronikę prędkościomierza impuls prędkości idzie na BC i na tempomat !!!
Jeżeli mamy problem z tym impulsem to jest szansa że on nie wychodzi z elektroniki prędkościomierza - więc tę płytkę też należy przelutować !!!
Przerabiałem to !!! u mnie szwankowało spalanie chwilowe (często pokawyało spalanie około 51 l/100) oraz tempomat (poprostu zwalniało mi tempomat) dopiero jak rozebrałem prędkościomierz i przelutowałem całą tę płytkę to mam spokój
Poniżej link jak rozbebeszyć prędkościomierz https://audi80.pl/b3b4-rozbiorka-i-n ... t47269.htm
Mała uwaga - podczas składania trzeba uważać by zazębiły się kółeczka w liczniku (mnie udało się złożyć tak licznik że zęby nie zazębiły się tylko weszły jeden na drugi - efekt - musiałem ponownie rozkładać licznik gdyż nie liczył mi przejechanych kilometrów ) !!!
Jeszcze link jak się zdejmuje i zakłada wskazówkę prędkościomierza
Witam, więc tak przejście miedzy pinami jest jak na zdjęciu niżej:
ziemor, Hehe :mrgreen: rozbierz prędkościomierz, zdejmij wskazówkę....a ja mam un4.....a tu podobno kiszka po zdjęciu wskazówki jest z tego co ludki piszą . Jakieś pomysły panowie?? co to może być jak na płytce ok - czyżby coś z prędkościomierzem??
Od dołu odkręcasz 3 śruby wyjmujesz cały i na płytce ukarzą się inne śrubki jak je odkręcisz sama płytka zejdzie bo jeszcze trzeba ściągnąć gniazdo z kabelkami silniczka.
Można jeszcze sprawdzić na stole sam licznik jakoś tako dla trochę rozumiejących.
Podłącz plus minus z jakiegoś źródła 12V napięcie stałe. Do wyjścia podłącz miernik na napięcie względem masy a do sygnałowego rób zwarcie między plusem tak pykaj. Częstotliwość pykania może podnosić wskazówkę jak i na mierniku powinno skakać napięcie.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 20:03 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarewa pisze:Od dołu odkręcasz 3 śruby wyjmujesz cały i na płytce ukarzą się inne śrubki jak je odkręcisz sama płytka zejdzie bo jeszcze trzeba ściągnąć gniazdo z kabelkami silniczka.
No dokładnie tak jest i wszystkie luty poprawić?? pewnie tak dla pewności..... a co jeśli i to nie pomoże??
Tzn. na ten pin na płycie licznika co na fotce pokazałem wyżej?? czy coś innego? nie mam takowego sprzętu.... natomiast jeśli na płytce jest opór przy pomiarze to chyba coś z prędkościomierzem dobrze myślę Jarewa, czy nie? :mrgreen: