Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6 ABC]Wymaina napędu rozrządu.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[V6 ABC]Wymaina napędu rozrządu.

Post autor: Kokolino » 22 paź 2009, 18:06

Witam.

Z góry przepraszam za zdjęcia że nie wszystklo będzie ofotkowane jak należy ale pomyślałem o tym już w trakcie roboty :oops: :oops: . Mam jednak nadzieje że to co najważniejsze jest.

Nadzedł wreszcie czas aby wymienić rozrząd w mojej niuńce. Całość przyśpieszyła pogoda bo zrobiło sie zimni a mój termostat niestety przestał prawidłowo działać.
A więc tak po wjechaniu do garażu i ustawieniu auta, rozłączeniu akumulatora i zdjęciu dolnej osłony przystępujemy do prac.
Trzeba naszykować sobie komplet narzędzi ja miałem zestaw YATO który wystarczył w zupełności.

Oto winowajcy całego przedsięwzięcia. <ok>

Obrazek Obrazek

Całą operację zacząłem od wymontowania elektrowentylatora chłodnicy i spuszczenia czegoś co przypominało płyn chłodniczy. W tym celu po założeniu wężyka na spust na chłodnicy spuściłem płyn. Po odkręceniu czrwonego korka;


Obrazek

Oraz pod lewą podłużnicą odłączyłem przewody od elektrowentylatora;

Obrazek

Następnie trzeba ściągnąć uszczelkę i odkręcić trzy śruby na klucz 10 które trzymają obudowę wraz z wentylatorami;

Obrazek Obrazek

Teraz po odłączeniu górnego węża z chłodnicy możemy wyjąć wentylatory odchylając je w kierunku silnika.
Po demontażu wentyli przystępujemy do zdjęcia osłon plastykowych silnika: górne i przedniej osłaniającej pasek wielorowkowy.
Śruby mocujące osłonę przednią;

Obrazek Obrazek

Następnie poluźniamy napinacz, ściągamy pasek i odkręcamy napinacz paska wielorowkowego;

Obrazek

Odkręcamy koło pasowe pompy od wspomagania.
Później odkręcamy dolne koło pasowe- i tu zaczną się pierwsze problemy gdyż śruby mocujące to koło są dość mocno przykręcone. Ja posłużyłem się kluczem oczkowym 12-kątnym i dość mocnym kluczem imbusowym założonym na grzechotkę. Śruby trzymają naprawdę mocno i trzeba zdecydowanie mocno pociągnąć kluczem aby puściły;

Obrazek

Przed całkowitym odkręceniem ustawiłem sobie koło na znaki;

Obrazek

Po ściągnięciu koła oraz osłon zobaczyłem wreszcie to co miałem zamiar wymienić. Sory ale tej fotki nie mam. :-/

Nie mając blokad musiałem sobie jakoś poradzić i przystąpiłem do znaczenia kól i paska.
Zrobiłem to na dwojaki sposób poznaczyłem same koła do obudów;

Obrazek Obrazek Obrazek
oraz położenie paska względem kół (znaki które potem przenosiłem na nowy pasek) pomysł kolegi Luis ;

Obrazek Obrazek Obrazek

Odkręcamy napinacz i rolkę prowadzącą;

Obrazek

Następnie starając się nie ruszyć kołami ściągamy pasek, odkręcamy pompę wodną;
Obrazek

Wykręcamy obudowę termostatu i wyjmujemy stary termostat.
Wszystko dokładnie czyścimy (ja myłem w benzynie extrakcyjnej) zakładamy niwy termostat, pompę wodną, rolki i napinacz oraz zakładamy ostrożnie poznaczony pasek na koła aby znaki były zgodne ze znakami na kołach. Napinamy pasek tak by dał się przekręcić nie więcej niż 90* za mocno też nie może być bo będą rolki hałasować iszybko się uszkodzą.
Wszyskto skręcamy w odwrotnej kolejności, zalewamy świeży płyn odpowietrzamy układ i cieszymy się z zaoszczędzonych paru stówek.
Jakbym coś opuścił albo by były pytania to służę pomocą.
Mama nadzieje że komuś się przyda i że w miarę jasno to opisałem. Nie byłem orłem z polskiego :lol:
Całość zajęła mi około 5 godzin.
Sądzę że opis można doskonale zastosować również w silniku AAH.
Pozdrawiam.

scyzor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2008, 15:03
Lokalizacja: GARWOLIN

Post autor: scyzor » 25 paź 2009, 01:22

świetny opis szacunek !!!!

jaki tam jest napinacz rozrządu -jak napinany ?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 paź 2009, 12:07

scyzor pisze:świetny opis szacunek !!!!

jaki tam jest napinacz rozrządu -jak napinany ?
Tam jest taki napinacz (po lewej stronie obrazka)
Obrazek
Napinałem go używając klucza imbusowego chyba 6mm a napinasz tak aby można było pasek palcami obrócić do 90* nie za mocno nie za słabo. J zrobiłem parę obrotów wałem i jak pasek ułożył się na swoim miejscu to sprawdziłem jeszcze raz. Pozdrówka.



Aha nienadużwyaj wielokrotnie po sobie znaków interpunkcyjnych po sobie.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 30 paź 2009, 20:52

dobra robota
a ma ktoś może rozpiskę wymiarów blokady co by można było sobie ją samemu wyrzeźbić

PAO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 2012, 23:45
Lokalizacja: ELBLĄG

Post autor: PAO » 08 sty 2013, 23:58

Nie blokowałeś wału tą "śrubą" wkręcaną rzekomo w miejsce jakiegoś czujnika w bloku, którego za Chiny znaleźć nie moge?

Pasek zdjąłem za wcześnie - zdejmowałem od góry: głowice i pasek poleciał precz... i nie zdążyłe odznaczyćjego położenia. Nie byłby chyba i tak wzorcowy, bo silnik słabawy był.

Rozumiem, ze ustawiając koło pasowe wału korbowego na znacznik na obudowie oraz wałki rozrządu blaszkami w poziome większymi oczkami do siebie będzie OK?
Następnie napinam pasek napinaczem, on się "układa" i dokręcam koła wałków rozrządu, tak?

Czy napinany pasek nie przestawi położenia wałków i wału korbowego względem siebie?

Przepraszam za milion pytań ale to pierwsza tak poważna operacja, którą wykonuję samodzielnie.

W R4 takich jaj nie było :lol:

Pozdrawiam!
PAO

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 sty 2013, 09:47

PAO, po to przonosisz oznaczenia na nowy pasek zeby nawet jak cos sie przesunie to wszystko moglbys dopasowac.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 sty 2013, 14:09

PAO pisze:Rozumiem, ze ustawiając koło pasowe wału korbowego na znacznik na obudowie oraz wałki rozrządu blaszkami w poziome większymi oczkami do siebie będzie OK?
Ten znak z przodu na kole pasowym paska wieloklinowego nie zawsze odpowiada właściwemu położeniu wału (tak było u mnie, może ktoś założył to kółko w złej pozycji i nie pokrywało się ze znakiem w otworze czujnika i 3 cylindrem w ZZ).
PAO pisze:wkręcaną rzekomo w miejsce jakiegoś czujnika w bloku, którego za Chiny znaleźć nie moge?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl