Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3NG] Podwyższone i falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

[B4 2.3NG] Podwyższone i falujące obroty

Post autor: zborek_k-kozle » 02 sty 2013, 12:01

Witam, moja śliczna znów sprawia mi trochę problemów, a że zakładam sekwencję chce mieć igłę na benzynie . Sprawa jest taka. Zapala na zimnym od strzała, na ciepłym też w miarę. Obroty na zimnym silniku przy odpalaniu wchodzą na 1600, potem na ok.850 i tak się ładnie trzymają. Nie wiem ile powinien chodzić na ssaniu, u mnie trwa to około minutę zanim wejdzie na 850. Myślę, że powinien trochę dłużej chodzić na podwyższonych ale nie drążę tego, bo nie gaśnie ani nic idzie dobrze. Problem pojawia się po rozgrzaniu do 90 stopni . Obroty stoją na 850, podwyższają się do 1200 i tak sobie falują 1100-1200 . Ponowne zgaszenie i odpalenie powoduje spadek na normalne 850, po chwili znowu to samo . Odczyt z sondy jest ok. Dodam, że raczej nie ma nieszczelności bo kiedyś wszystko wymieniłem . Jak poluzuję korek od wlewu oleju czyli rozszczelnię układ to obroty zostają podwyższone, ale znika falowanie. Może uda się to zdiagnozować. Czekam na sugestie. Pozdrawiam

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 02 sty 2013, 13:07

Wydaje mi się że zapłon źle ustawiony..

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 sty 2013, 13:42

No ale co by miał zapłon do faktu, że jak dam mu lewizne, obroty przestają falować ?

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 02 sty 2013, 16:41

Siema :-) na początek wyczyść zawór powietrza dodatkowego ładnie wymocz i wymyj syf i sprawdź efekt jak nie pomoże zrób to samo z przepustnicą umyj ładnie pędzelkiem z syfu , potem juz tylko zostanie spr. lewego powietrza czujnika ecu styku informujacego o wł. biegu jałowego itp <ok> pozdrawiam i powodzenia

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 sty 2013, 19:09

Niestety wszystko co napisałeś zrobiłem .

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 10 sty 2013, 01:01

albo uszkodzony przepływomierz, klapka się może blokować itd

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 10 sty 2013, 10:55

Nie przepływomierz jest ok. Potencjometr jest nowy i sam regulowałem, działało wszystko wręcz przepięknie dosyć długo . Może faktycznie ten zapłon ?

Awatar użytkownika
mariusz9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20

Post autor: mariusz9307 » 10 sty 2013, 13:56

proponuję sprawdzić zawór odcinający hamowania silnikiem i włącznik termiczny.
są odpowiedzialne za obroty silnika

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 10 sty 2013, 14:00

ja też byłem pewien że wszystko szczelne a po wymontowaniu gum i naciskaniu były popękane czego nie było widać, poza tym sprawdź ten trójnik mały lubi pęknąć co wchodzi w silnik <ok>

Awatar użytkownika
mariusz9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20

Post autor: mariusz9307 » 10 sty 2013, 14:08

mi kiedyś też silnik falował na obrotach wymieniłem czujnik temperatury i wszystko wróciło do normy
:-D

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 10 sty 2013, 14:11

w NG wszystko musi być jak w zegarku niestety, jedna pierdoła i cyrki

Awatar użytkownika
mariusz9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20

Post autor: mariusz9307 » 10 sty 2013, 14:39

No niestety ja teraz też mam problemy ze swoją lalą, zapraszam na mój post może jakoś zdołacie mi pomóc :)

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 10 sty 2013, 15:35

Dzisiaj mimo, że lampa pokazuje dobry zapłon, ruszyłem go jak falowało no i o dziwo po ustawieniu ponownym przestało, zobaczymy jak pojeżdzę może pomogło .

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 10 sty 2013, 15:39

może coś uszkodzone i się przestawia

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 10 sty 2013, 15:46

To mój drugi aparat, myślałem, że stary ma luzy a tak ma być :-D . No jak dziś i jutro się nie zdarzy to znaczy, że to było to .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl