Chciałbym zaprezentować wam moją Niunie
Wszystko zaczęło się na wiosnę 2008 roku
będąc szczęśliwym posiadaczem IV golfa tdi

Z racji wielkiej sympatii do Audi
wpadłem na pomysł skołowania sobie czegoś
z czterema pierścieniami w logu do tłuczenia się po wsi

Sytuacja była sprzyjająca bowiem w przydomowych krzakach
stała sobie od 2 lat B-trujeczka która kiedyś służyła
moim Rodzicom jako dupowóz. Jako że nikt jej nie chciał
szybciutko została przygarnięta prze ze mnie

O aucie:
rocznik 1987
silnik: 1.8 PM 75ps + LPG
zero wypasu, nawet radio ktoś wydarł

stan ogólny fatalny, motor 500.000 nalotu, dzwoniące szklanki, padnięty gaźnik, złamana sprężyna tył, luzy w kierownicy na pól obrotu

Wnętrze zapuszczone jak jakieś slumsy. Po prostu DRAMAT

Brak niestety fotek z krzaczorów

W pierwszej kolejności poskładałem zawieszenie:
nowe amory, sprężyny, końcówki, sworznie.
wymieniłem gaźnik, maglownice, i złamany fotel kierowcy

co prawda wnętrze było szare a fotel granatowy, ale za to miał regulacje wysokości

prace przy zawiasie
Po tych zabiegach autkiem przejechałem łącznie 6 km (słownie sześć kilometrów), po czym miły starszy pan
wpakował mi się polonezem w kufer


Straty: lampy, klapa wydech.
Niunia zwlekła się samodzielnie do domu, i czekała na pana z PZU

Opinia pana rzeczoznawcy była na tyle korzystna że postanowiłem zmienię kolor lakieru

w okolicach maja 2008r
Napatoczył się kuzyn i wspólnie zaczęliśmy szykować budę do zmiany barwy

w między kupiłem kierownice DINO z nabą za całe 200zł, a w raz z kierownicą dostałem b2 z 1979 roku w gratisie.
operacja przygotowań i malowanie zajęła około miesiąca, praca w wolnych chwilach.
efekty były zadowalające więc zabrałem się za składanie budy do kupy.
tempo miałem tak zawrotne że zdążyłem pogubić połowę plastików z wnętrza

Do dziś zresztą nie jest poskładana do końca

Na wiosnę 2009 roku postanowiłem zrealizować swoje dziecięce marzenie:
2.3 10v Funf cylinda

w tym celu wybrałem się wraz z przyszłym (oby nie za szybko) szwagrem na polowanie
i dopadliśmy w dobrych pieniążkach to:
Na wakacjach zabrałem się za swapa
Szybki demontaż, precz z 1.8 witaj 2.3

po dwóch tygodniach zabawy z kabelkami i spawarką motor zagadał, niestety nie mogę odnaleźć filmidła z odpalania:)
Jako że pozostało trochę frutów po dawcy, postanowiłem dokompletować wyposażenie i zmienić design na 90 look
w między czasie wymieniłem:
- tylne hamulce z bębnów na tarcze
- na przód założyłem zestaw wentylowany od 2.3
- zamontowałem amortyzatory koni sport i sprężyny K.A.W
- wstawiłem wspomaganie kierownicy itp
- lampy 90
- zderzaki 90
- deska 90
W zimie byłem troszkę zalatany więc wiele się nie działo

wieczorami siedząc przy kompie kompletowałem graty
2010
Wczesną wiosną trafiły się okazje

17 cali Anzio Speed, szybciutko pomalowałem na grafit i dokompletowałem oponki 205/45 r17
Fotele mirco
mając felgi dostałem motywacji do działania, więc zabrałem się za montaż
gratów zebranych zimą
doszły więc:
- centralny zamek
- dodatkowe zegary
- zamki drzwi chrom
- elektryczne szyby x 4
- elektryczne lusterka
- elektryczny szyberdach
- blenda 90 tył
Po wakacjach zapadła decyzja: Silnik na stół !
Szybki demontaż

Po rozebraniu ukazał się marny widok, mianowicie progi na cylindrach

Szybki rekonesans po allegro i udało się zakupić bardzo ładny blok
od 100 kod:AAR
Zakupione ponadto zostały:
- Prowadnice
- uszczelniacze
- szklanki
- pierścienie
- panewki
- uszczelki i inne pierdoły

- sprzęgło sachs
- kable, świece, kopułka ,palce itp itd co się dało zostało wymienione

Zawory zostały dotarte a głowica sprawdzona i splanowana
Resztę fotek zjadło

Co się dało , to się pomalowało
Składanko
Po składanku
Wakacje 2011
Motor na aucie + nowa chłodnica, aku w bagażniku
Pierwsza akcja polerką

[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcb278c946a2920d.html]
I po całości:
Niebawem dorzucę zdjęcia z prac styczeń 2012
pozdrawiam audi maniaków