Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AVANT]Wyciek płynu hamulcowego pod lewym przednim kołem

ODPOWIEDZ
sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

[B4 AVANT]Wyciek płynu hamulcowego pod lewym przednim kołem

Post autor: sivic » 09 sty 2013, 19:16

Witam.

Na nowy rok moje kochane Audi zrobiło mi psikusa. Mianowicie chodzi o to, że dziś podczas jazdy zaczęła migać mi kontrolka od układu hamowulcowego. Pierwsze co sprawdziłem stan płynu hamulcowego i jak się okazało poziom był znacznie ponad minimum. No to bez zastanowienia do sklepu i dolewamy. Wszystko byłoby okej gdyby nie to, że po przejechaniu około 500 m byłem zmuszony wjechać na przeciwny pas ruchu i na pobocze, bo gdyby nie to uderzył bym w stojący przede mną samochód. Po prostu hamulce nie reagowały praktycznie w ogóle. No to znowu sprawdziłem stan płynu i jakie moje było zdziwienie gdy okazało się, że nie ma go w ogóle. Po odjechaniu metr do tyłu w miejscu gdzie stałem lewym przednim kołem moim oczom ukazała się wielka plama.

I teraz pytanie. Czy moja diagnoza mianowicie taka, że przerwał mi się przewód hamulcowy w którymś miejscu jest poprawna? Ewentualnie z jakim kosztem naprawy mogę się liczyć i czy da radę to zrobić samemu? Z góry dziękuje za odpowiedź.

EDIT: Zapomniałem dodać, że płyn zaczął wyciekać po naciśnięciu hamulca, pompa z tego co słyszałem sprawna.

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 09 sty 2013, 19:34

na 99% poszedl ostatni odcinek przewodu hamulcowego ( ten gumowy łącznik) przy samym kole

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 09 sty 2013, 19:42

Żeby zobaczyć stan tego łącznika wystarczy zdjąć koło? Czy trzeba grzebać głębiej? Bo skoro tak to może bym sam sobie z tym poradził :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sty 2013, 19:47

sivic pisze:Żeby zobaczyć stan tego łącznika wystarczy zdjąć koło?
tak

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 09 sty 2013, 19:51

To całe szczęście. A teraz już ostatnie pytanie. Biorąc pod uwagę, że p-a-b-u ma rację to da radę to samemu naprawić po prostu wymieniając uszkodzoną część? Nie potrzeba tam żadnych dodatkowych, skomplikowanych zabiegów jak nie wiem dla przykładu odpowietrzanie ( o ile to jest skomplikowane :) )?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sty 2013, 19:53

sivic pisze: da radę to samemu naprawić po prostu wymieniając uszkodzoną część?
da radę
sivic pisze:Nie potrzeba tam żadnych dodatkowych, skomplikowanych zabiegów jak nie wiem dla przykładu odpowietrzanie ( o ile to jest skomplikowane :) )?
no odpowietrzyć trzeba oba przednie koła, ale to nic skomplikowanego. Trzeba tylko kogoś do pomocy <ok>

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 09 sty 2013, 19:57

No to super :) To teraz modlić się, żeby to było to i pomęczyć się samemu. Dziękuje bardzo za odpowiedzi i pomoc.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 sty 2013, 20:47

Mysle ze wieksze jest prawdopodobienstwo ze padł przedostatni przewod on pracuje bardziej.

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 09 sty 2013, 20:51

No nic, bez wejścia pod spód nic się nie dowiem :) Jak sprawdzę co i jak ewentualnie jak nie będę sobie mógł poradzić to napiszę najprawdopodobniej jutro w czym problem.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 10 sty 2013, 11:48

Bardziej bym obstawiał na przewód który łączy przewody hamulcowe między karoserią a kolumną mc phersona, jest on najbardziej narażony na naprężenia i otarcia podczas skrętu.

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 11 sty 2013, 16:56

Witam ponownie,

Podjąłem się dziś mimo niekorzystnych warunków atmosferycznych zdjęcia koła i po tej operacji moim oczom ukazał się widok pięknego przewodu, który w jednym miejscu wyglądał jak przecięty :) Przewodzik zamówiony tak więc jutro podejmę się naprawy. Dziękuje wszystkim po raz kolejny za pomoc i dodaję fotki, może ktoś będzie miał podobny problem i zdjęcia ułatwią mu diagnozę. Szerokości i pozdrawiam :)

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 11 sty 2013, 17:31

sylwester28ET pisze:Bardziej bym obstawiał na przewód który łączy przewody hamulcowe między karoserią a kolumną mc phersona, jest on najbardziej narażony na naprężenia i otarcia podczas skrętu.
Tak też pisałem że ten przewód będzie uszkodzony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl