Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 JN]wymiana zużytej jednostki na Diesla 1.6TD

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

[1.8 JN]wymiana zużytej jednostki na Diesla 1.6TD

Post autor: elektryk182 » 03 sty 2013, 15:46

Witam.W mojej audiczce żywot silnika dobiegł końca (1.8 JN) i czas na wymianę z tym, że jeszcze nie wiem na jaki tzn mam chęć na wstawienie tam silnika 1.6TD SB ale nie wiem czy będzie dużo rzeźbienia.Diesel chodzi mi po głowie głównie ze względu na spalanie bo przy obecnym silniku nie miałem instalacji LPG, tylko w dieslu boje się o pompę i turbo sprężarkę że padnie i trzeba będzie wydać trochę siana.Doradźcie mi w co lepiej zainwestować, dodam że autem mam zamiar jeszcze trochę pojeździć bo buda jest bardzo zdrowa i zadbana.

[ Dodano: 2013-01-05, 09:26 ]
Pomoże mi ktoś?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 13:42 przez elektryk182, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 06 sty 2013, 12:24

Taka zamiana to tylko twój wybór ja przedstawię ci plusy i minusy obu opcji plus dodam trzecią.

1. Wymiana na silnik wysokoprężny. Plusem jest niższy koszt paliwa po założeniu i niezawodność jednostki jednak szukanie takiego silnika w dobrym stanie jeśli chodzi o 1,6 SB to jak gra w lotto. I tu pojawia się drugi minus jeśli kupisz ten silnik w złym stanie ewentualne naprawy będą dużo droższe niż w benzyniaku. No i po trzecie koszt takiego silnika ponieważ musisz kupić go z całym osprzętem będzie również o wiele większy niż przy kupnie oryginału że nie wspomnę już o przeróbkach w wiązkach które mechanicy lubią spartolić . Jeśli jednak zdecydujesz się na taką zmianę to w razie jakichś problemów Uderzaj do kolegi Trepek
Robił on już dwie przekładki z benzyny na diesla.

2. Najrozsądniejsza wydaje się podmianka silnika na taki jak masz wtedy kupujesz tylko blok i głowicę sama podmianka nie jest trudna i prawie każdy mechanik sobie z nią poradzi. Koszty silnika są w tym przypadku o wiele mniejsze przy kupnie nie wspominając już o robociźnie. Jednak zawsze jest ryzyko że kupisz silnik w nie najlepszej kondycji.

3. I trzecie rozwiązanie to remont jednostki którą już posiadasz moim zdaniem najlepsze o ile masz w okolicy jakiś zaufany warsztat który zna się na rzeczy. Wtedy gdy rozkręcisz silnik i powymieniasz wszystkie co jest zużyte będziesz miał silnik niemal z fabryki stawiam że koszt będzie podobny do opcji nr 2. A będziesz wtedy wiedział co masz pod maską.

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 06 sty 2013, 13:39

Remont silnika chyba wyniesie 2 razy więcej jak wymiana jednostki a i tak muszę wymienić skrzynie bo "Jęczy" i bardzo mnie to denerwuje.Co do zmiany silnika na diesla to kierowałem się głównie spalaniem ale i stanem jednostki napędowej, mam jakieś uczulenie na silniki benzynowe że są mało trwałe i znowu będę musiał dolewać kosmiczne ilości oleju.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 06 sty 2013, 15:35

To zależy jak bardzo zarżnięta jest twoja jednostka. Nie licz też na to że za 500 zł ktoś sprzeda ci idealny silnik. Przede wszystkim mam pytanie czy chcesz przekładkę robić sam czy gdzieś u mechanika jeśli u mechanika to zapytaj go ile sobie liczy za przekładkę a ile za robociznę przy remoncie silnika. A jeśli chodzi o diesla to jeśli kupisz wszystko do SWAP-a za 1200 zł to będzie to niebywała okazja.

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 06 sty 2013, 17:07

Silnik wymieniał/remontował będę sam osobiście, posiadam warsztat i tego typu operacje nie stanowią żadnego problemu.Chyba jednak zostanę przy benzyniaku i spróbuje go wyremontować o ile nie będzie z nim jeszcze tak źle, jutro jadę na pomiar ciśnienia sprężania.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 06 sty 2013, 21:03

elektryk182 pisze:Silnik wymieniał/remontował będę sam osobiście,
To tym bardziej zrobił bym remont bo za to co byś wydał na diesla i wszystkie szpargały potrzebne do SWAP-a to masz części potrzebne do remontu .

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 06 sty 2013, 21:47

Mam nadzieje, że powierzchnie cylindrów nie będą za bardzo zużyte bo nie mam zamiaru ich honować, taniej mi wyjdzie znaleźć drugie auto w dieslu...

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 06 sty 2013, 22:52

Jeśli sam będziesz robił remont to dopiero po rozkręceniu silnika możesz podjąć decyzję o kupnie innego przecież nic nie tracisz próbując reanimować ten silnik jeśli okaże się że dół silnika jest do wyrzucenia to wtedy kupisz inny.

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 08 sty 2013, 16:39

Decyzja zapadła, Mianowicie kupno drugiego silnika, ten to totalny złom ma straszne progi na tulei i jeden ma rysę.Możecie mi koledzy polecić sprawdzonego sprzedawce który ma do zaoferowania 1.8 JN?
[ Dodano: 2013-01-08, 19:12 ]
Myślałem nad wyborem między tymi dwoma : http://allegro.pl/audi-80-b3-silnik-1-8 ... 46197.html http://allegro.pl/show_item.php?item=29 ... d00be2ff62
Co o nich myślicie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 sty 2013, 20:17

Ten pierwszy jeśli to jest 1.8E to jest silnik o oznaczeniu DZ wiec ma/miał 112KM (lub 113 już nie pamiętam).

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 10 sty 2013, 12:04

To zwykły JN.Sprzedawca tak tylko napisał 1.8 E

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 sty 2013, 16:28

aldi pisze:Ten pierwszy jeśli to jest 1.8E to jest silnik o oznaczeniu DZ wiec ma/miał 112KM (lub 113 już nie pamiętam).
raczej nie bo DZ miał wyłącznik przepustnicy a na fotkach nie widać także to raczej 2 JN'y

elektryk182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2012, 18:30
Lokalizacja: LHR

Post autor: elektryk182 » 10 sty 2013, 19:14

A który bardziej do was przemawia?Oba są niby 100% sprawne ale mam dylemat który wybrać.Znalazłem jeszcze ofertę silnika rzekomo z Niemca z małym przebiegiem http://allegro.pl/silnik-audi-80-b3-1-8 ... 41352.html

kamil5N47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 01 kwie 2011, 19:00
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: kamil5N47 » 12 sty 2013, 09:12

Witam. Tutaj sprzedawca ma wszystko do naszych aut i daje gwarancje kupowałem już kilka rzeczy u niego i wszystko 100% sprawne tylko trzeba tam dzwonić bo nie wszystko jest wystawione na allegro.
http://allegro.pl/audi-80-b4-100-c4-a6- ... 96953.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl