[2.8 AAH] Czujnik prędkości
[2.8 AAH] Czujnik prędkości
Witam, kupiłem licznik vdo, po założeniu wyszło że nie działa prędkościomierz, więc założyłem stary licznik i co się okazało?? że na nim też przestało wskazywać prędkość, nie ma mowy o uszkodzonej kostce licznika czy zimnych lutach na 100%. Ale co się okazało jak rozebrałem płytkę licznika zauważyłem, że była kombinowana i są też połączone, a raczej zalane lutem te dwa piny:
A chyba raczej nie powinny. Wziąłem i to rozdzieliłem i oczyściłem ale prędkościomierz dalej jest martwy. Mogło mi to zrobić jakieś zwarcie?? a przede wszystkim czy mógł od tego paść czujnik prędkości? bo nie wiem co poza nim może spowodować brak wskazań prędkości, bo tj. mówię na pewno nie ma zimnych lutów ani nie uszkodziłem kostki przy montażu.
[ Dodano: 2013-01-12, 18:39 ]
I jeszcze czy powie mi ktoś w którym miejscu jest ten czujnik dokładnie gdzie go szukać i czy może być jakikolwiek z audi 80 czy konkretnie pod v6 2.8?
A chyba raczej nie powinny. Wziąłem i to rozdzieliłem i oczyściłem ale prędkościomierz dalej jest martwy. Mogło mi to zrobić jakieś zwarcie?? a przede wszystkim czy mógł od tego paść czujnik prędkości? bo nie wiem co poza nim może spowodować brak wskazań prędkości, bo tj. mówię na pewno nie ma zimnych lutów ani nie uszkodziłem kostki przy montażu.
[ Dodano: 2013-01-12, 18:39 ]
I jeszcze czy powie mi ktoś w którym miejscu jest ten czujnik dokładnie gdzie go szukać i czy może być jakikolwiek z audi 80 czy konkretnie pod v6 2.8?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Miedzy tymi punktami jest ścieżka do oświetlenia licznika ciekawe czy te połączenie nie kolidowało z tym oświetleniem szkoda że przed nie sprawdziłeś:( bo gdyby kolidowało to mogło uszkodzić czujnik prędkości.
Czujnik jest w skrzyni przy wyjściu lewej półosi, sprawdź na nim napięcie ma być 12v, podnieść lewe koło przednie podłącz miernik masa do budy a plusowy na pin 20 niebieska wtyczka ustaw miernik na napięcie 20V i kręć kołem zobacz czy skacze napięcie (według potrzeb zmniejsz granice mierzenia)
Oczywiście bezpiecznik 12 sprawny?
Czujnik jest w skrzyni przy wyjściu lewej półosi, sprawdź na nim napięcie ma być 12v, podnieść lewe koło przednie podłącz miernik masa do budy a plusowy na pin 20 niebieska wtyczka ustaw miernik na napięcie 20V i kręć kołem zobacz czy skacze napięcie (według potrzeb zmniejsz granice mierzenia)
Oczywiście bezpiecznik 12 sprawny?
Jarewa, bo wiesz nie ma opcji drugi licznik pokazywał prędkość teraz nawet i on nie pokazuje wiązka jest sprawna na 100 zimnych lutów też nie ma więc zostaje czujnik. Przed wpięciem licznika vdo było ok. jak go wpiąłem padło wskazywanie prędkości na obu licznikach, bezpieczniki też sprawdzałem jest ok
[ Dodano: 2013-01-12, 20:25 ]
Lewa strona to mówimy o stronie kierowcy tak?
[ Dodano: 2013-01-12, 20:40 ]
A mogę sprawdzić ten pin 20 w czasie jazdy?? tzn podepnę miernik w pin 20 i na masę i przejadę się wolno to tez powinienem widzieć czy skacze czy nie tak?? a dziś nawet na niego patrzyłem tyle że na postoju na włączonym silniku i napięcie było 0v. A gdyby coś to czujnik jakiś specjalnie pod mój silnik czy są uniwersalne, tzn pasują od innych modeli audi 80??
[ Dodano: 2013-01-12, 20:25 ]
Lewa strona to mówimy o stronie kierowcy tak?
jak nie będzie napięcia to padł czujnik?Jarewa pisze: podłącz miernik masa do budy a plusowy na pin 20 niebieska wtyczka ustaw miernik na napięcie 20V i kręć kołem zobacz czy skacze napięcie
[ Dodano: 2013-01-12, 20:40 ]
A mogę sprawdzić ten pin 20 w czasie jazdy?? tzn podepnę miernik w pin 20 i na masę i przejadę się wolno to tez powinienem widzieć czy skacze czy nie tak?? a dziś nawet na niego patrzyłem tyle że na postoju na włączonym silniku i napięcie było 0v. A gdyby coś to czujnik jakiś specjalnie pod mój silnik czy są uniwersalne, tzn pasują od innych modeli audi 80??
Tzn. tak pierwsze do tego czujnika mam dostęp dopiero jak wejdę pod auto tak? dwa muszę sprawdzić i zasilanie czujnika czyli wpinam się miernikiem w jeden i drugi kabel czujnika i patrze czy jest 12v, a oprócz tego sprawdzam czy skacze napięcie na pinie 20 tak? a jeśli nie będzie 12v na czujniku? Wybacz, że tak wypytuje, ale wole wiedzieć na przód :mrgreen:
[ Dodano: 2013-01-12, 21:33 ]
Ale co mnie najbardziej ciekawi, to po co ktoś łączył ze sobą te piny??
[ Dodano: 2013-01-12, 21:33 ]
Ale co mnie najbardziej ciekawi, to po co ktoś łączył ze sobą te piny??
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przy V6 chyba nie dostaniesz się z komory silnika ale morze jak masz zgrabną rączkę idzie dojść bynajmniej w innych silnikach rzędowych nie ma problemów.
Wtyczka ma trzy kabelki brązowy- masa, brązowy/czerwony sygnał na licznik, czarno/niebieski - 12V sprawdzić czy jest prąd brązowy-czarno/niebieski
Napięcie raczej powinno być bo masz sprawny bezpiecznik 12 i raczej wątpliwe żeby kabel się uszkodził akurat przy wymianie licznika.
Wtyczka ma trzy kabelki brązowy- masa, brązowy/czerwony sygnał na licznik, czarno/niebieski - 12V sprawdzić czy jest prąd brązowy-czarno/niebieski
Napięcie raczej powinno być bo masz sprawny bezpiecznik 12 i raczej wątpliwe żeby kabel się uszkodził akurat przy wymianie licznika.
Teoretycznie powinno się to mierzyć częstotliwościomierzem lub oscyloskopem a że nie posiadasz od biedy można woltomierzem ponieważ tam jest impuls 9v przebieg prostokątny o wypełnieniu 60% około 1km/h to 1hz że woltomierz coś tam zobaczy będzie skakać.pimpam pisze:oprócz tego sprawdzam czy skacze napięcie na pinie 20 tak?
Jarewa, no nie mam takiego sprzętu niestety. Napięcie raczej jest bo tj. mówię do podmianki licznika było ok, wpiąłem vdo i w momencie szlag trafił prędkościomierz, w jednej chwili i teraz ani on ani un4 nie pokazuje prędkości. Jutro rano sprawdzę zasilanie i czy skacze napięcie i napiszę co mi wyszło po pomiarach tych moich od biedy :mrgreen: dzięki śliczne kolego za pomoc kolejny raz oczywiście plusik leci do ciebie, i jak mówię rano sprawdzę i napisze co i jak
I sprawdziłem, zasilanie jest, bezpiecznik 12 sprawny, pin 20 w niebieskiej wtyczce brązowo-czerwony tak?? w czasie wolnej jak i szybszej troszkę jazdy 0.00v, żadnych nawet najmniejszych skoków napięcia. Więc czujnik padł - teraz pytanko, czy ,mogę go wymontować jechać z nim na szrot, żeby sobie dobrać taki jak mój??tzn. czy nic się nie stanie jak będę jechał jak go wymontuje?
I sprawdziłem, zasilanie jest, bezpiecznik 12 sprawny, pin 20 w niebieskiej wtyczce brązowo-czerwony tak?? w czasie wolnej jak i szybszej troszkę jazdy 0.00v, żadnych nawet najmniejszych skoków napięcia. Więc czujnik padł - teraz pytanko, czy ,mogę go wymontować jechać z nim na szrot, żeby sobie dobrać taki jak mój??tzn. czy nic się nie stanie jak będę jechał jak go wymontuje?
Witam, chciałbym odświeżyć temat,
Mam podobny problem z prędkościomierzem...
tylko ze u mnie jest tak że czasem działa a czasem nie...
nawet podczas jazdy wskazowka prędkościomierza potrafi opaść do 0km a potem wrócić na prędkość jazdy z powrotem...
troszkę mnie to zaczyna irytować
z góryn dziekuje za pomoc
Mam podobny problem z prędkościomierzem...
tylko ze u mnie jest tak że czasem działa a czasem nie...
nawet podczas jazdy wskazowka prędkościomierza potrafi opaść do 0km a potem wrócić na prędkość jazdy z powrotem...
troszkę mnie to zaczyna irytować
z góryn dziekuje za pomoc