Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI] turbina w 1z

mlody1331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 22 sie 2007, 18:27
Lokalizacja: xxx

[80 B4 1.9TDI] turbina w 1z

Post autor: mlody1331 » 03 lis 2007, 15:44

witam!!! mam pytanie czy turbina w silniku 1z powinna gwiżdżeć??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 lis 2007, 15:57

nie ale morze jakaś nieszczelność układu , gwizd nie zawsze oznacza koniec turbiny

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 03 lis 2007, 16:17

Przy przegazowce powinno byc ja delikatnie slychac. Jesli jest to wyrazne gwizdanie to masz nieszczelnosc lub sie sprezarka powoli konczy

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 03 lis 2007, 20:08

Jak nie ubywa oliwy i kopa ma jak miala to jezdzic i jedzic :)

FritZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:44
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: FritZ » 04 lis 2007, 09:49

to zależy jak gwizdać?? lekkie gwizdanie powinieneś mieć... jeśli masz zdiętego kata to tym bardziej bedzię ją słychać... bynajmniej u mnie tak było...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lis 2007, 10:22

u mnie gwizda głośno ale tylko na zimnym silniku gdy sie silnik rozgrzeje wtedy lekko ją słysze.nie wiem czy tak powinno byc czy nie ale samochód nie kopci nie bierze oleju i ma kopa więc chyba wszytko jest ok...

mlody1331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 22 sie 2007, 18:27
Lokalizacja: xxx

Post autor: mlody1331 » 04 lis 2007, 13:22

mam jeszcze jedno pytanko...jak na biegu jałowym przygazowałem do 5000 obrotów :mrgreen: samochód zostawił na chodniku czarną plame sadzy... czy to normalne??

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 04 lis 2007, 13:49

co do turbiny to jak masz starszy model b4 to nie powinno gwiżdzeć ale np u mnie jak spuszczam z gazu z górki to słychać takie coś

co do plamy to u mnie też tak zostawała ale po wymianie filtrów i zalania dobrego paliwa nie ma takiego czegoś

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lis 2007, 14:23

co to znaczy starszy model b4 i czemu w tych starszych nie powinno gwizdac a w nowszych może?? nie wiem ale u kumpla który ma b4 z 92 roku turbina gwizda chyba głośniej niż u mnie a samochodzik jeździ jak złoto.po podpieciu pod vag nic złego tam nie widać wiec ta teoria że w starszych nie powinno być słychać turbiny jest chyba trefna...

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 05 lis 2007, 21:06

niechce wprowadzać w błąd a jesli źle mówie to mnie poprawcie ale o tym czytałem tu na forum starsze modele niemają w turbinie kierownic które odchylają łopatki turba i dlatego nie powinno być słychać tego gwizdu u mnie przynajmniej na przygazówce nie słychać nic tylko jak już napisałem gdy z górki puszcze z gazu to wtedy słychać troche

Robert_Gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2007, 08:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Robert_Gda » 06 lis 2007, 09:44

mlody1331 pisze:mam jeszcze jedno pytanko...jak na biegu jałowym przygazowałem do 5000 obrotów :mrgreen: samochód zostawił na chodniku czarną plame sadzy... czy to normalne??
przy tych obrotach wydmuchałeś resztki sadzy z wydechu także objaw raczej normalny, przy tym powinieneś mieć dodatkowo efekt w postaci sporej ciemnej chmurki ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 15:30

aha co do gwizdania turbiny to na tym forum ktoś już pytał o coś takiego i jeden z użytkowników napisał że pod turbina jest taki chyba metalowy pręt zakończony śrubą.ktos włśnie już nie pamietam dokładnie ale albo to popuścł albo dokrecił troche i gwizdanie ustało lub sie zmniejszyło.widziałem tą regulacje jednak nie mam pojecia od czego to jest...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 lis 2007, 15:39

To jest do regulacji cisnienia doładowania i nie powinno sie tego ruszac z fabrycznych nastawów.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 15:47

aha no to juz wiem od czego to jest.koleś to popuścił i już mu nie gwizda :mrgreen: w sumie to ja nie wiem po co te pytania o gwizdanie turbiny.przecież jeśli będzie coś nie tak to za jakiś czas sie ktos o tym dowie.po co zaprzątać sobie głowe takimi rzeczami.no chyba że ktoś cche już powoli zbierać kase na regeneracje ;-)

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 06 lis 2007, 16:28

Ja pytałem o gwiżdżenie i otrzymałem odpowiedz że jeżeli gwiżdże to znaczy, że są jakieś nieszczelności. W naszych silnikach nie ma jakiejś kierownicy która powoduje to gwiżdżenie. Z tych wypowiedzi wywnioskowałem, że gwiżdżenia nie powinno być :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl