[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dokładnie.
Pierwotnie chciałem chłodniczkę 16 rzędową, ale stwierdziłem że to przesada i nigdy oleju nie zagrzeje podczas jazdy, wreszcie padło na 13 rzędów i taką Słonik mi przytachał.
Następna mniejsza to 9 rzędów, więc jakies 3.5 cm węższa od mojej, więc i tak nic to nam nie dawało, bo po lewej stronie by nie weszła. Tam jest miejsca co najwyżej na seryjną 4 rzędową choć i to pewnie było by ciężko upchnąć. Skoro długie węże nie przeszkadzają to montuje ją po prawo, najwyżej więcej oleju wejdzie.
Może ktoś chce się podzielić wiedzą jak dobrze ustawić aparat zapłonowy, bo znaki na rozrządzie i aparacie nie bardzo pozwalały uruchomić silnik :->
Pierwotnie chciałem chłodniczkę 16 rzędową, ale stwierdziłem że to przesada i nigdy oleju nie zagrzeje podczas jazdy, wreszcie padło na 13 rzędów i taką Słonik mi przytachał.
Następna mniejsza to 9 rzędów, więc jakies 3.5 cm węższa od mojej, więc i tak nic to nam nie dawało, bo po lewej stronie by nie weszła. Tam jest miejsca co najwyżej na seryjną 4 rzędową choć i to pewnie było by ciężko upchnąć. Skoro długie węże nie przeszkadzają to montuje ją po prawo, najwyżej więcej oleju wejdzie.
Może ktoś chce się podzielić wiedzą jak dobrze ustawić aparat zapłonowy, bo znaki na rozrządzie i aparacie nie bardzo pozwalały uruchomić silnik :->
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ok, dzięki.
Tak, są ustawione dobrze. Górne koło rozrządu na znakach, 1 gar w górze. Iskra jest, paliwo też się leje. Już chciał odpalić, ale zapłon był całkiem przestawiony, przy przekręcaniu aparatem wyrwały się kabelki z kostki i już odpuściłem, jutro powalczę dalej, bo zlutowałem te kable.manfred19 pisze:Wałki rozrządu dobrze są ustawione względem siebie?? Jeżeli wszystko jest na znaki to musi zagadać. Iskra jest??
- DeS
- Audi 80 Klub
- Posty: 780
- Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
- Imię: Paweł
- Model: Audi A8
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To nie jest aparat zapłonowy tylko czujnik halla, ale nawet gdyby nim był i to i tak nie musiałbyś nic ustawiać, poza jego prawidłowym montażem. Zapłon koryguje się tam - elektronicznie na podstawie odczytów z czujnika halla i obrotów koła zamachowego. Nawet jak to przestawisz w dowolną stronę to i tak sterownik to sam skoryguje. 8-)sagem pisze:EE Panie, ja mam aparat zapłonowy więc zapłon trzeba ustawić.DeS pisze:Jakie ustawianie zapłonu?? To jest MOTRONIC!
- DeS
- Audi 80 Klub
- Posty: 780
- Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
- Imię: Paweł
- Model: Audi A8
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To Twoje urządzenie rozdziela iskrę na kable prowadzące do świec? No raczej chyba nie...sagem pisze:YYY to już nie wiem. To jest na pewno aparat zapłonowy, z wbudowanym czujnikiem halla, pierwsze wypusty AAN'ów tak miały, myślałem że to trzeba ustawić.
TO JEST CZUJNIK HALLA, w nowszych modelach znajduje się z przodu głowicy i pobiera sygnał z koła wałka wydechowego rozrządu.
Zakładasz go tak jak pisałem na poprzedniej stronie. Znak na stopce do znaku na głowicy, a znak na wałku do znaku wewnątrz aparatu. 8-)