[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
Witam, wiem że podobny temat juz był ale chyba umarł śmiercia naturalną. U mnie natomiast pacjent jest juz po przeszczepie i moge śmiało to opisać.
Historia zaczeła sie tak że kupiłem tanie B4 na dojazdy do pracy miał być w miere elastyczny oszczedny silnk czyli bardziej nastawiony byłem na ABK, trafił sie jednak zagazowany ABT wiec jest mój i dzielnie smiga.
Wiadomo 90 KM do tego duża masa wiec szału nawet na dojechanie do pracy nie robi - ale jest na to lekarstwo - podnieść troche moc. Na szczescie można zaadoptowac graty od mocniejszego AAE.
Najpierw zdobyłem graty
Kolektor ssący - na pierwszy rzut oka jest szerszy, ma szersze kanały które praktycznie pasują wielkością na otwory uszczelki kol ssącego - więc i porting zbędny
Potem wyciołem jeża - troche sie bałem o zimne starty ale jeż bez szpilek sam w sobie również grzeje wiec ok. Sprawdziłem przy - 15 st. i nie było problemów. Czyli wycinajac poprawiamy przepływ w kol ssącym
Przepustnica - ma również większa średnice a to w tym silniku najsłabszy punkt, wiec zamieniamy z ori 38 na 40mm.
Guma pod wtrysk ori również jest 38mm - najlepiej wiec dać z AAE. Gdyby był jednak problem ze zdobyciem, sprawdziłem i w IC zamienniki tez mają 40MM średnicy (chociażby te najtańsze) u mnie siedzi Hans Preis
Wtrysk - wsumie etka podaje że do AAE jest inny - moga sie roznić wtryskiwaczem ale i nie koniecznie bo rożnice sa kosmetyczne w głowcy wtrysku a niekoniecznie w samym wtryskiwaczu
Komp - mi udało sie kupic z nowszego AAE czyli tak jak nowsze ABT krokowiec na 6 pinów wiec lepsza diagnostyka (do jazdy na gazie chyba można to pominąć)
Czapka i rura dolotowa - można zapożyczyc z jednopunktowców VW lub AAE
ja dodatkowo zainstalowałem blosa i w ten sposób pozbyłem sie najwiekszego gardła w dolocie czyli miksera. Te miksery co zakładają gazownicy maja średnice jak 5 ZŁ
Tak to mniej wiecej wygląda z ori gumą i czapką od AAE
Odczucia piorunujące - elastycznosć, moc - teraz czuć ze ten silnik jedzie. Narazie jeżdże na stożku ale docelowo chce zapodać jakąś orginalną obudowe filtra bo to zawsze lepsze rozwiązanie
Rozwiązanie do testów blos+storzek
Przygotowuje jednak rozwiązanie z orginalną obudową narazie najbardziej podchodzi mi z 1.9TD ze względu na wyprowadzenia, dostępność, cene i pare innych pierdół.
Tu brakuje jeszcze kawałka rury oraz kolanek, można też założyć w tym miejscu termostat z ABT aby sie silnik szybciej nagrzewał w zimie
Obudowa z TD jest fajna z paru względów np. na blache osłaniającą od ciepła z kolektora
Mozna wyjąć orginalny chwyt powietrza i zastąpić go takim z Poloneza(!)
Można tez wyjąc orginalny dyfuzor i doprowadzić zimniutkie powietrze z zewnątrz wielką dziórą
Dlaczego wole obudowe a nie storzek? Przede wszystkim przy obudowie mamy pewnosć ze trafi do silnika jedynie zimne powietrze a w wypadku stożka bywa różnie, trzeba kombinowac osłony ETC
Jakość filtorwania stożka pozostawia wiele do życzenia wiec również wiecej syfu trafia do silnika
Łatwiej wymienia sie wkłąd niż kupuje nowy stożek
Warto również wywalić kata (o ile jeszcze jest) i zastąpić go orginalnym (lub zamiennikiem) początkowym tłumikiem z B3 2.0 8V piekna mała puszka przelotowa która nie bedzie nam brzęczeć podczas przyspieszania
Zastanawiam sie jeszcze nad włożeniem wałka rozrządu do ABK - jest to najmocniejszy wałek seryjnie montowany z 8 zaworowcach ( dla ciekawostki w 1.6 ADA 101KM również siedzi wałek jak w ABK) ciekawi mnie jedynie czy nie pogorszy on dolnej parti obrotów
Jak narazie same plusy więc polecam taką modyfikacje
Sukcesywnie bede dorzucał zdjęcia
Historia zaczeła sie tak że kupiłem tanie B4 na dojazdy do pracy miał być w miere elastyczny oszczedny silnk czyli bardziej nastawiony byłem na ABK, trafił sie jednak zagazowany ABT wiec jest mój i dzielnie smiga.
Wiadomo 90 KM do tego duża masa wiec szału nawet na dojechanie do pracy nie robi - ale jest na to lekarstwo - podnieść troche moc. Na szczescie można zaadoptowac graty od mocniejszego AAE.
Najpierw zdobyłem graty
Kolektor ssący - na pierwszy rzut oka jest szerszy, ma szersze kanały które praktycznie pasują wielkością na otwory uszczelki kol ssącego - więc i porting zbędny
Potem wyciołem jeża - troche sie bałem o zimne starty ale jeż bez szpilek sam w sobie również grzeje wiec ok. Sprawdziłem przy - 15 st. i nie było problemów. Czyli wycinajac poprawiamy przepływ w kol ssącym
Przepustnica - ma również większa średnice a to w tym silniku najsłabszy punkt, wiec zamieniamy z ori 38 na 40mm.
Guma pod wtrysk ori również jest 38mm - najlepiej wiec dać z AAE. Gdyby był jednak problem ze zdobyciem, sprawdziłem i w IC zamienniki tez mają 40MM średnicy (chociażby te najtańsze) u mnie siedzi Hans Preis
Wtrysk - wsumie etka podaje że do AAE jest inny - moga sie roznić wtryskiwaczem ale i nie koniecznie bo rożnice sa kosmetyczne w głowcy wtrysku a niekoniecznie w samym wtryskiwaczu
Komp - mi udało sie kupic z nowszego AAE czyli tak jak nowsze ABT krokowiec na 6 pinów wiec lepsza diagnostyka (do jazdy na gazie chyba można to pominąć)
Czapka i rura dolotowa - można zapożyczyc z jednopunktowców VW lub AAE
ja dodatkowo zainstalowałem blosa i w ten sposób pozbyłem sie najwiekszego gardła w dolocie czyli miksera. Te miksery co zakładają gazownicy maja średnice jak 5 ZŁ
Tak to mniej wiecej wygląda z ori gumą i czapką od AAE
Odczucia piorunujące - elastycznosć, moc - teraz czuć ze ten silnik jedzie. Narazie jeżdże na stożku ale docelowo chce zapodać jakąś orginalną obudowe filtra bo to zawsze lepsze rozwiązanie
Rozwiązanie do testów blos+storzek
Przygotowuje jednak rozwiązanie z orginalną obudową narazie najbardziej podchodzi mi z 1.9TD ze względu na wyprowadzenia, dostępność, cene i pare innych pierdół.
Tu brakuje jeszcze kawałka rury oraz kolanek, można też założyć w tym miejscu termostat z ABT aby sie silnik szybciej nagrzewał w zimie
Obudowa z TD jest fajna z paru względów np. na blache osłaniającą od ciepła z kolektora
Mozna wyjąć orginalny chwyt powietrza i zastąpić go takim z Poloneza(!)
Można tez wyjąc orginalny dyfuzor i doprowadzić zimniutkie powietrze z zewnątrz wielką dziórą
Dlaczego wole obudowe a nie storzek? Przede wszystkim przy obudowie mamy pewnosć ze trafi do silnika jedynie zimne powietrze a w wypadku stożka bywa różnie, trzeba kombinowac osłony ETC
Jakość filtorwania stożka pozostawia wiele do życzenia wiec również wiecej syfu trafia do silnika
Łatwiej wymienia sie wkłąd niż kupuje nowy stożek
Warto również wywalić kata (o ile jeszcze jest) i zastąpić go orginalnym (lub zamiennikiem) początkowym tłumikiem z B3 2.0 8V piekna mała puszka przelotowa która nie bedzie nam brzęczeć podczas przyspieszania
Zastanawiam sie jeszcze nad włożeniem wałka rozrządu do ABK - jest to najmocniejszy wałek seryjnie montowany z 8 zaworowcach ( dla ciekawostki w 1.6 ADA 101KM również siedzi wałek jak w ABK) ciekawi mnie jedynie czy nie pogorszy on dolnej parti obrotów
Jak narazie same plusy więc polecam taką modyfikacje
Sukcesywnie bede dorzucał zdjęcia
Ja myśle że i wiecej troche by było z wałkiem ABK. Oba 101 konne 1.6 mają ten wałek wiec coś on zanczy i ADA i ABB na tym wałku wiec mysle że ze 105km na nim pierdnie
Ty testowałeś wałek ABK u siebie?
wrzuć film jak u Ciebie to jedzie a ja jak nagram wrzuce swój
[ Dodano: 2013-01-04, 22:57 ]
dziś porobiłem dolot na obudowie z TD, narazie mało jeździłem ale różnicy na minus nie czuje wiec może być tylko lepiej.
A co do jazdy na osprzeci z AAE to już nie czuje że jeżdze 90 konnym ABT tylko jak trzeba to i da sie wyprzedzić i pocisnąć. Spalanie narazie wyszło mi takie jak na mikserze tylko jest jedno ale - wiecej mocy wiecej buta!
NIe mówie ze jest to jakiś zaje.sty zapierdzielacz bo jak siąde czasem w swojego golfa II 160KM to jest przepaść ale do swobodnego przemieszczania sie starczy - pozatym jest napewno lepiej niż było;P
Nie moge sie doczekać na wałek od ABK bo czuje że w górnych partiach obrotów jakby go dusi a paliwo i powietrze przecież ma więc brakuje napełniania:D
Ty testowałeś wałek ABK u siebie?
wrzuć film jak u Ciebie to jedzie a ja jak nagram wrzuce swój
[ Dodano: 2013-01-04, 22:57 ]
dziś porobiłem dolot na obudowie z TD, narazie mało jeździłem ale różnicy na minus nie czuje wiec może być tylko lepiej.
A co do jazdy na osprzeci z AAE to już nie czuje że jeżdze 90 konnym ABT tylko jak trzeba to i da sie wyprzedzić i pocisnąć. Spalanie narazie wyszło mi takie jak na mikserze tylko jest jedno ale - wiecej mocy wiecej buta!
NIe mówie ze jest to jakiś zaje.sty zapierdzielacz bo jak siąde czasem w swojego golfa II 160KM to jest przepaść ale do swobodnego przemieszczania sie starczy - pozatym jest napewno lepiej niż było;P
Nie moge sie doczekać na wałek od ABK bo czuje że w górnych partiach obrotów jakby go dusi a paliwo i powietrze przecież ma więc brakuje napełniania:D
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak, wybaczcie chodziło mi o sterownik nie wymienne tzn.? Passat b4 2.0 8v 115 i audi abt mają prawie identyczne moduły i te same kości, w książce o tych dwóch silnikach czytałem (nie pamiętam nazwy) ze fabrycznie stosowano 35 pinowe sterowniki i 45 (w b4) za jakieś może nie cale 2tyg. będę u kumpla który ma taki sterownik pozostały po Passacie i sprawdzimy to i dam znać. Tylko ciekawi mnie dlaczego nie wymienny :?: