Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK SEKWENCJA] szarpie na gazie

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 gru 2012, 20:27

masteretsam pisze: tyle ze wtryski od benzy sa tak fajnie pod kątem ze benzyna prosto na cylindry leci a wkretki sa wkrecone prostopadle do kolektorea ssącego wiec pewnie dlatego taka lipa jest.
Jeśli wszytko zostanie sprawdzone to można spróbować poprawić te wkrętki choć teraz jak wynika z twojego opisu są zamontowane w miarę poprawnie.

Masz racje, przy zmianie przewodów gazowych i zasilania wtryskiwaczy nie złapiesz czy to niedopalanie zmieni miejsce. Dobrze by było zobaczyć jak jest ustawiony gaz bo np. zbyt duże dysze przy tak słabych wtryskiwaczach też będą generować problemy.
A wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek masz jakiej długości? I czy wszystkie są mniej więcej równej długości?



Druga sprawa to z tymi zaworami, jeśli by się domykał to szybko by się wypalił bo tak się dzieje gdy ktoś nie reguluje luzów (w audi grupy VW są hydrauliczne regulatory luzów więc się zaworów nie reguluje).

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 16 sty 2013, 17:53

sory za miesieczne spoznienie w temacie ale czasem kazdego swieta moga poniesc % :) Wkoncu zajrzalem do tych wezyków no i wszystkie sa mniej wiecej jednakowej długosci, bylem juz na wstepnej wizycie u innego gazownika i usłyszalem "bedzie sporo grzebania" a wiec jak sie uporam to napisze co było nie tak moze komus kiedys sie przyda. a tak na marginesie to teraz na gazie auto chodzi juz tylko na 3 cylindrach wiec jest tragedia...



No wizyty u gazowników zaliczone i:
- U jednego gazownika usłyszałem, że mam za słaba listwe wtryskową od gazu i ze kazdy wtrysk gazowy powinien byc podpiety odppowiednio pod wtrysk benzynowy.
- U gazownika gdzie zakładałem gaz usłyszałem, że tamten gazownik tylko mnie naciaga na koszta co do listwy wtryskowej bo w tych silnikach jest fullgroup i ze wtryski benzynowe nie otwieraja sie sekwencyjnie tylko wszystkie razem i że nie ma potrzeby sie podpinac pod kazdy wtrysk z osobna i że winny jest silnik a dokładnie drugi cylinder nie dopala, sprawdził cisnienie na tlokach i wszedzie było w normie i jego diagnoza jest taka, że jeden wtrysk benzynowy na tym wadliwym własnie garze sie nie domyka i dlatego tak przerywa, kazał mi sprawdzic ten wtrysk ewentualnie wymienic.
A jesli nie tedy droga to bede zmuszony zmienic te listwe wtryskowa a to koszt 300zł ale wtedy wezme fakture i obciaze mojego gazownika bo gaz na gwarancji i jezeli on nie potrafi tego zrobic to bedzie musiał zapłacic jesli ktos inny to naprawi.

Co myslicie o tej wersji z wadliwym wtryskiem Pb?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sty 2013, 18:32

Pierwszy ma rację co do tego właściwego połączenia, jak wcześniej pisałem byłoby dobrze gdyby sterownik gazu nie wyłączał pojedynczych wtryskiwaczy gazowych gdy temperatura gazu będzie za niska.

Co do tego wtryskiwacza benzynowego to zrób tak:
1. Odpal auto i niech przełączy się na gaz
2. Wyjmij bezpiecznik pompy paliwa
3. Przejedź się na gazie, dla pewności że nie będzie ciśnienia w układzie benzynowym podczas jazdy przełącz na benzynę (silnik będzie gasł wiec rób to na biegu) i przełącz spowrotem na gaz. Po takim upuszczeniu ciśnienia benzyny testuj dalej, tylko uważaj bo jak przełączy się na benzynę to samochód zacznie zwalniać więc ostrożnie z wyprzedzaniem.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 16 sty 2013, 20:16

dobry pomysł.
A co do podłaczenia tych wtrysków to mam rozumiec ze w abk one otwieraja sie sekwencyjnie a nie wszystkie na raz?
I teraz jeszcze ten moj gazownik powiedział ze listwe z wtryskami mam 2ohm i ze ta jest wystarczajaco szybka do tego silnika

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sty 2013, 21:05

masteretsam pisze:dobry pomysł, a moge Cie jeszcze zapytac który to bedzie bezpiecznik od popby paliwa?
Sprawdziłem jak pisałem wcześniejszą wiadomość ale zapomniałem napisać. Numer 13.
masteretsam pisze:A co do podłaczenia tych wtrysków to mam rozumiec ze w abk one otwieraja sie sekwencyjnie a nie wszystkie na raz?
Otwierają się wszystkie na raz ale rzecz w tym że jak sterownik chce odłączyć jeden, dwa lub trzy wtryskiwacze gazowe i w to miejsce włączyć benzynowy to zamiast włączyć dany wtryskiwacz benzynowy to włącza wszystkie.
Ta grafika powinna ci wyjaśnić (czerwony kreski na "przewodach" to impulsy otwierające wtryskiwacze).
Obrazek

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 16 sty 2013, 21:26

Łopatologicznie ale zrozumiałem, czyli generalnie trzeba jechac do gazownika znowu :) ale zrobie to u innego i postaram sie o zwrot kosztów naprawy u tego łosia co zakładałem

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sty 2013, 21:27

A opanowałeś czujnik temperatury gazu? Bo właśnie przez niego takie podłączenie jak u ciebie nie zdaje egzaminu.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 16 sty 2013, 21:53

Nie, a da sie we własnym garazu cos z tym zrobic?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sty 2013, 14:41

Sorry, twój przypadek pomylił mi się z innym ABK na stagu gdzie też człowiek miał podłączone wtryskiwacze benzynowe tak jak u ciebie. W dodatku czujnik temperatury gazu mu zaniżał i zanim się silnik rozgrzał szarpał bo sterownik odłączał kilka wtryskiwaczy gazu i załączał wszystkie benzynowe.
masteretsam pisze:I teraz jeszcze ten moj gazownik powiedział ze listwe z wtryskami mam 2ohm i ze ta jest wystarczajaco szybka do tego silnika
Te niskoomowe odmiany valteków są deczko szybsze ale chyba nie dorównują szybkością mogic jetom czy reg fastom które są szybkie za niewiele większą cenę.

Nie pomogę co do wymiany wtrysków bo zwykle daje się opanować full-grupę na słabych wtryskiwaczach choć wymaga to stabilnego reduktora i wiedzy/szczęścia osoby montującej.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 17 sty 2013, 15:47

Dzisiaj sprawdziłem twoj pomysł z odlączeniem pompy paliwowej i nic nie pomogło silnik pracuje tak samo zle, czyli tym samym obalona została teoria gazownika mojego który powiedzial ze wtrysk Pb moze sie nie domykac i zalewac silnik benzyna. tylko w takim razie co jeszcze moze byc nie tak

Kiedys miałem problem z praca silnika na gazie przy niskiej temp silnika ale gdy on sie nagrzewał do 90 stopni to chodził juz normalnie ale nie pamietam czy nie przerywał tak jak teraz, teraz mam zdymany termostat i silnik mi sie nie dogrzewa, moze cos od tej strony nie gra, ale na zimno tez powninien dobrze pracowac a ne tylko przy 90 stopniach wiec to w sumie termostat nie powinien byc nieczemu winien

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 sty 2013, 23:13

Miałeś może kalibrowane wtryskiwacze gazowe? Jeśli każdy podaje inną ilość gazu to mogą być problemy.

Skąd jesteś? Może bym mógł polecić ci gazownika z twoich okolic bo często siedzę na lpg-forum.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 21 sty 2013, 07:20

ogolnie kalibracje najpierw robił z komputera a pozniej mechaniczna ale tylko na jednym wtrysku cos tam pokrecił.
A jestem z okolic człuchowa, powiat człuchowski woj pomorskie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sty 2013, 15:06

Chyba najbliżej ciebie jest http://www.scantel.com.pl/ tylko raczej nie jest tani i nie wiem czy zechce grzebać przy valtekach.

Twoje wtryskiwacze najlepiej byłoby wyjąć i skalibrować z użyciem odpowiedniego sprzętu (czymś takim) każdą sekcję oraz sprawdzić czy na każdym są takie same dysze.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 21 sty 2013, 23:11

Zapomniałem Ci napisac ze nie mam valtekow tylko ALEXa wtryski, a wczesniejsze czerwone tez nie były valteki tylko lpg tech rail

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sty 2013, 23:31

Te wtryski to zapewne klon valteka a one wszystkie reprezentują podobny poziom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl