[B4 ABK] kosmiczne spalanie 100 pytan (blos)
[B4 ABK] kosmiczne spalanie 100 pytan (blos)
panowie pomocy borykam sie juz jakis czas z duzym spalaniem pb i lpg na poziomie lpg 18 na 100 km wiec sporo niewazne czy gnote czy nie !! mam do was pytanie zeby zestroic ja tylko na gazie zainwestowalem w blosa i rezultatów zero. pisze bo potrzebuje pomocy bo troche juz z tym walcze a moje pytania sa nastepujace mam blos i instalke 2 lpg w sumie to juz jeden bo lecho mini dziala juz tylko jako odlaczanie wtrysków bo do czego innego sie nie nadaje wiec zadne z czujników typu przeplywka niebieski czy inne sterujace mieszanka na pb nie maja wplywu na spalanie natomiast zaplon a co za tym idzie stukowy tps hall jak najbardziej do czego zmierzam ostatnio czytalem rozne posty i w wielu jak ktos opisywal jakis problem z abk padalo pytanie czy spadaja ci obroty ponizej 1000 i wracaja na miejsce u mnie tak jest odpowiedzi co to moze powoowac nie znlazlem jak cofam potrafi bujac obrotami jak jade na eden lub lekkie dwa sama dodaje i ujmuje gazu nie zawsze . awet mam nowe sprzeglo sonde przeplywka zregenerowana sposobem z forum zaopatrzylem sie w waga i bledow jako takich nie ma co jakis czas sprawdzam audi odpala od strzala na zimnej nawe dymka nie pusci jak sie zagrzeje to zaczyna kopcic ale na bialo plynu nie ubywa olej dolewam ale silnik leci z pod uszczelek i odmy z bloku takze moze gubic dym nie jest blekitny tylko bialy czasem mniej czasem wiecej po zapachu to jak by nie przepalala gazu ostatnio po trasie przycisnolem 170 i jeszcze pod butem bylo z 1.5 cm ale czemu tyle spala 18 to vr6 znajomego nie lyknie nawet jak mu sie podepcze panowie poratujcie wiedza bo zapalu zaczyna brakowac ju z sobie odpuscilem poprawna prace na paliwie a kazdy wie ze napierw na paliwie powinna smigac git puzniej gaz dostarjac ale ile mozna klasc kasy aha silnik kompresje ma 13 13 12.8 13 pomocy
w sumie jak ostatnio podlaczylem vag udalo mi sie skasowac bledy przeplywki ale to dlatego sie pojawily ze odlaczalem. ale jak chcialem sprawdzic czy sonda pracuje to pokazalo mi temp silnika a w pozostalych opcjach n/a a wczesniej nie bylo z tym problemow bo naciag sprezyny regulowalem pod vag tzn patrzylem jak sonda pracuje nie sprawdzalem tego bo robilem format i myslalem ze cos z programem jest nie tak
Jak masz takie spalanie na BLOSie to tylko i wyłącznie kwestia regulacji. To przecież działa jak gaźnik w maluchu czy polonezie-jak wyregulujesz tak pali. Innej filozofii w tym nie ma.
Te obroty spadają Ci na LPG? Jeśli tak to kup zestaw naprawczy do reduktora (mi pomogło). Jeszcze jedna uwaga- Czy pozbyłeś się miksera i wszystkich zwężek na dolocie które gazownicy montowali w 1 i 2 generacji? BLOS ma chodzić na reduktorze ustawionym na max wydajność i na pełnym dolocie.
Te obroty spadają Ci na LPG? Jeśli tak to kup zestaw naprawczy do reduktora (mi pomogło). Jeszcze jedna uwaga- Czy pozbyłeś się miksera i wszystkich zwężek na dolocie które gazownicy montowali w 1 i 2 generacji? BLOS ma chodzić na reduktorze ustawionym na max wydajność i na pełnym dolocie.
jesli chodzi o parownik to mam nowy najechane ma moze 5000 to bylo pierwsze od czego zaczolem walke ze spalaniem jesli chodzi o dolot to wywalilem wszystko mikser i antywybuch jest tylko przeplywka i blos a co do regulacji to blos mam skrecony na maxa bo czy go rozkrece czy nie nic sie nie zmienia nie reaguje mam atrape krokowca ze sruba na wezu od gazu oczywiscie sruba wykrecona na max jak ja wkrece to przy regulowaniu blosa czuc zmiany w obrotach ale doplyw gazu do blosa wedlug wszystkich instrukcji nie ma byc blokowany. zaplon byl sprawdzany na lampie po zblokowaniu sterownika i jest ok a mnie nurtuje czy uszkodzony tps moze mi mieszac w zaplonie podczas jazdy bo ostatnio po zatankowaniu do pelna przejeczalem 50 km na tych samych ustawieniach i tak 3000 3500 caly czas tzn dynamiczne w miare rozpedzanie i trzymanie po redukcjach obrotow na tym poziome to zalalem 6.5 litra lpg czyli 13 na 100 a to jest wynik ktory na 2.0 motor satysfakcjonowal by mnie nawet w trasie niestety jakos nie moge tego powturzyc
uszkodzony tps daje znaki w postaci zatrzymujacych sie obrotów kiedy powinny spadać oraz tym ze obroty nie spadna ci na 850 odrazu tylko utrzymaja sie na 1100-1200, u siebie tak mam tyle ze nie blokuja mi sie na wyzszych obrotach spalanie na LPG miasto to ok 13- 14 a PB nie wiem bo na miescie nie jezdze , ale wydaje mi sie ze duzo bo na pb tylko go zagrzewam i ciagnie dosc mocno benzyny .
a jaka sonde zalozyłeś ori bosha czy uniwersalna jak uniwersalke to masz przyczyne moze byc tak ze sonda nie pracuje w pelnym zakresie i dlatego tyle pali ja za ori dedykowana dalem 260 i lux .
Przeczysc styki w kostkach sondy wazne bo jak nie lacza sonada to nie reaguje tak jak trzeba przerabialem u siebie to .
wartro bylo by sciagnac klemy na 15- 20 min i odpal bez dodawania gazu az sie wiatraki załącza zrobisz tzw adaptacje . W ABK podobno sie nie da tego zrobic i to prawda ale dzieki temu komp powinien sobie zapisac ustawienia poczatkowe
Jeszcze jedno mi wpadlo do glowy gdzie masz podpiety kabel masowy silnika jak do alternatora to DUZY błąd ma być zakręcony w glowice tak jak zaznaczylem na foto
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5a ... 00a36.html
skoro problem jest na pb i LPG to regulatora paliwa wykluczam ale moozna ogladnąc jak to zrobic znajdziesz na forum duzo bylo tego .
a jaka sonde zalozyłeś ori bosha czy uniwersalna jak uniwersalke to masz przyczyne moze byc tak ze sonda nie pracuje w pelnym zakresie i dlatego tyle pali ja za ori dedykowana dalem 260 i lux .
Przeczysc styki w kostkach sondy wazne bo jak nie lacza sonada to nie reaguje tak jak trzeba przerabialem u siebie to .
wartro bylo by sciagnac klemy na 15- 20 min i odpal bez dodawania gazu az sie wiatraki załącza zrobisz tzw adaptacje . W ABK podobno sie nie da tego zrobic i to prawda ale dzieki temu komp powinien sobie zapisac ustawienia poczatkowe
Jeszcze jedno mi wpadlo do glowy gdzie masz podpiety kabel masowy silnika jak do alternatora to DUZY błąd ma być zakręcony w glowice tak jak zaznaczylem na foto
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5a ... 00a36.html
skoro problem jest na pb i LPG to regulatora paliwa wykluczam ale moozna ogladnąc jak to zrobic znajdziesz na forum duzo bylo tego .
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, 10:51 przez jabko_nb, łącznie zmieniany 1 raz.
szczerze to sonde nie pamietam 180 placilem mam sterownik mini lecho i wiem ze to badziew ale po przelaczeniu na gaz odlacza sonde i emuluje sygnal takze w sekwencji czy lpg 2 gen sonda moze miec wplyw ale na blosie raczej nie tak jak w pierwszej gen chyba ze wskazania sondy mialy by wplyw na sterowanie zaplonem ?? ja juz zglupialem chyba zainwestuje w lampe bo w moim miescie jak mowie komus o blokowaniu sterownika to oczy robi :shock: mase mam do glowicy przykrecona a ma ktos z ws blosa w swojej audi chodzi mi o to jak to wyregulowal bo moj blos nie reaguje na krecenir srubami kompletnie moge go skrecic lub rozkrecic i nie ma zadnych zmian
to sonda raczej uniwersalna jest , a no i powinna byc podpieta jak przełaczasz na gaz bo dziala w ten sposob jak na PB reguluje dawke , obadaj ta sonde i nie kreć blosem bo przekombinujesz a akurat ABK nalezy do czulych silników na wszelkie zmiany powietrzne przedmuch itd .Co do blosa sie nie wypowiem bo nie mam .
http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-au ... 84454.html
Ja kupiłem taką i pomogło.
Ja kupiłem taką i pomogło.