Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Glosna praca na zimnym silniku.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kavosd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2011, 17:24
Lokalizacja: Częstochowa

[80 B4 2.0 ABT] Glosna praca na zimnym silniku.

Post autor: kavosd » 10 sty 2013, 19:55

Witam od dluzszego czasu wiaze sie z takim problemem iz samochod bierze dosc duzo oleju.Co jakis miesiac musze dolac 1,5l oleju do silnika(jezdze jakies 500km miesiecznie)Objawy sa takie ze silnik chodzi na zimnym bardzo glosno slychac taki charakterystyczny stukot jak w dieslu ( cyk,cyk,cyk) na cieplym slychac to tylko kiedy dynamicznie sie przyspiesza albo przeciaga go na biegu.Problem ustaje gdy jest dosc cieplo lub silnik jest cieply , nie slychac rowniez tego przy temperaturach ponizej 0 stopni na dworze, lub gdy uzupelni sie poziom oleju na odpowiedni. Probowalem lac motodoktora 1 puszke ale pomoglo na pare dni i znow to samo.Nie wiem czy remontowac silnik bo nie powiem odglosy sa dosc irytujace:/ Z gory dziekuje za udzielone odpowiedzi i Pozdrawiam:)

alluś

Post autor: alluś » 10 sty 2013, 23:31

Szklanki popychaczy stukają pewnie - tylko na zimnym, a co do ubytków oleju to wymień pierwsze uszczelniacze zaworów.

pzdr

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 11 sty 2013, 00:01

Nie ma się czym przejmować ABT tak chodzą jak są zimne tłucze się niemiłosiernie :mrgreen:

Pacio97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 paź 2012, 13:25
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Pacio97 » 11 sty 2013, 09:46

Stukają Ci szklanki w głowicy z powodu zbyt niskiego poziomu oleju! wymien uszczelniacze zaworowe, to powinno załatwić sprawe ubytku oleju.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 sty 2013, 23:47

Sprawny ABT nic nie tłucze, jak tłucze to znaczy, że pewne elementy już powiedziały papa.

Jeśli ABT nie ma widocznych wycieków, a mimo to bierze takie potężne ilości oleju to uszczelniacze zaworowe są do wymiany.

Podczas zakupu uszczelniaczy polecam te od victora reinza. Trzeba uważać podczas zakupu, gdyż istnieją dwie ich odmiany, węższe i szersze. Najlepiej wziąć suwmiarkę i dokonać pomiaru starych, wtedy nie ma możliwości pomyłki.

Po wymianie uszczelniaczy zaworowych człowiek zapomina jak wygląda olej :)

kavosd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2011, 17:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kavosd » 19 sty 2013, 11:28

Dziekuje za odpowiedzi.Mam znajomego mechanika i tutaj zastanawiam sie nad tym czy rozbierac glowice wymienic uszczelniacze,szlif glowicy,uszczelke przy okazji pompe wody.Czy moze robic to bez jej ruszania.Wymieniac bede tez skrzynie wiec nie wiem czy robic juz wszystko czy zrobic bez sciagania i zobaczyc czy beda jakies poprawy.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 19 sty 2013, 17:18

Jeśli uszczelka głowicy jest sucha to zostawiłbym ją w spokoju. Ale jeśli widać, że w niektórych miejscach przepuszcza olej, lub w najgorszym przypadku płyn chłodniczy miesza się z olejem to obowiązkowo wymienić. Pompę wody robić razem z rozrządem, chyba, że wiesz że niedawno był robiony, to wymieniasz tylko pompę. Szlif głowicy dopiero po sprawdzeniu czy jest wymagany. Nie wolno planować prostej głowicy. Według mnie można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, ale trzeba dysponować urządzeniem służącym do powstania ciśnienia w cylindrze, aby zawory nie wypadły, lub ustawiać tak tłoki, aby tłok podtrzymał zawór. Jeśli zdejmiesz głowicę będziesz mógł wymienić to na spokojnie i dodatkowo zobaczyć w jakim stanie są pozostałe elementy silnika.

Aby wymienić skrzynię nie musisz zdejmować głowicy, nie przeszkadza w wymianie.

Do wyjęcia zamków zaworów trzeba dysponować odpowiednim przyrządem, nie należy podchodzić do tego z młotkiem (tak mi radził mechanik, masakra).

Powodzenie w naprawach.
Szczególną uwagę poświęć prawidłowemu ustawieniu rozrządu, bo to może spowodować większe szkody, jeśli dotknie tego osoba ucząca się.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 19 sty 2013, 22:02

Samymi uszczelniaczami nie ucieknie 1,5L na 500km. Na pewno po ich wymianie spadnie zużycie oleju ale do roboty będą prowadnice czyli w zasadzie po prostu czapka do regeneracji.

maciek2fl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2012, 23:46
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: maciek2fl » 21 sty 2013, 11:55

Szlif głowicy dopiero po sprawdzeniu czy jest wymagany. Nie wolno planować prostej głowicy.
a jak sprawdzić czy głowica jest prosta?

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 21 sty 2013, 17:28

A kiedy była ostatnio zdejmowana?
paw1131 pisze:Szlif głowicy dopiero po sprawdzeniu czy jest wymagany. Nie wolno planować prostej głowicy
W gwoli wyjaśnienia:
głowicę się frezuje a nie szlifuje
głowice można planować w każdej postaci (krzywa, prosta,różowa a nawet jak by z drewna była) do ogranicznika. Mam prostą głowice na półce i będę ja obniżał o 1mm, coś się jej stanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl