Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Brak sprężania na 2 cylindrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

[B4 2.0 ABK] Brak sprężania na 2 cylindrze

Post autor: jarsos » 22 sty 2013, 16:23

Witam
Dzisiaj w końcu miałem czas zajrzeć do mojej unieruchomionej Audi. Zacząłem od VAG-a. Znalazł dwa błędy oba dotyczą spalania stukowego 00535 oraz 00524
Potem wykonałem pomiar kompresji za pomocą manometru oto wyniki:
1 cylinder 9 bar
2 cylinder 0 bar
3 cylinder 11 bar
4 cylinder 11 bar.
Tak więc szukam przyczyny co jest za to odpowiedzialne. Samochód od dłuższego czasu tracił moc aż w końcu "prychnął", wystrzelił bagnetem w górę, puścił olej korkiem i stanął. Wie ktoś co mogło się stać i czy remont tego silnika jest opłacalny, zmiana samochodu nie wchodzi w grę :-> bo Audi jest dość dobrze ostatnio doinwestowane. Głowicę zdejmę mam nadzieję że w sobotę. Czy winne mogą być popychacze zaworów?
Pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sty 2013, 16:27

Nie, na 2cylku poleciały ci pierscienie. Mozesz to robic, ale lepiej poszukaj samego słupka i wrzuc.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 22 sty 2013, 16:34

Zastanawia mnie tylko ten metaliczny dźwięk który towarzyszył temu. W sobotę zdejmę głowicę i oblukam to.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sty 2013, 16:49

Ewentualnie wypalony zawor

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sty 2013, 19:26

karolas123 pisze:
Ale wypalony zawór nie spowoduje "Samochód od dłuższego czasu tracił moc aż w końcu "prychnął", wystrzelił bagnetem w górę, puścił olej korkiem i stanął."

Więc twoja pierwsza diagnoza będzie bliżej prawdy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sty 2013, 19:47

Jarewa, Masz racje, jednak to tez nie wykluczone bo cisnienie mogło tez uciekac do bloku głowica.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 24 sty 2013, 17:01

Tak więc głowica zdjęta i znaleziona przyczyna, zostaje pytanie dlaczego. Pękł tłok tzn wykruszył się.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sty 2013, 17:12

Przyczyn jest alfabet. Pewnie pierscienie pusicły. Moze spalanie stukowe, moze ciało obce.

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 24 sty 2013, 17:23

W sobotę zobaczę jak to z dołu wygląda i jak tam jest ok to zamawiam tłok i składam.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sty 2013, 18:50

1 tłok? :oops:

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 24 sty 2013, 19:11

ja bym wymienił wszystkie od razu pierścienie i panewki tez jak już masz rozebrane to potem będzie silni jak nowy

Awatar użytkownika
jarsos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2008, 12:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jarsos » 24 sty 2013, 22:40

1 tłok, komplet popychaczy zaworów (klekoczą), pierścienie 1 tłoka, uszczelki: misa, kolektor ssący i wydechowy, głowicy, osłony klawiatury. Zastanawiam się nad panewkami. Co robić jeszcze mając rozebrany silnik?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 sty 2013, 00:24

Reszte... :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl