Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC]-czyszczenie krokowca i przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
gadzior92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:52

[ABC]-czyszczenie krokowca i przepustnicy

Post autor: gadzior92 » 14 sty 2013, 18:08

Witam.Postanowiłem zabrać sie za czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy w mojej audicy.Nigdy nie robiłem tego w v6 dlatego chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych kolegów w tych motorach czy jest to trudna operacja i jak wygląda demontaż powyższych elementów?Może moje pytanie wydać się niektórym banalne ale nie chcę po prostu niczego spie....ć.Z góry dziękuje za cenne wskazówki.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 14 sty 2013, 21:47

jak juz sie zabierasz za takie cos to zdejmij odrazu caly kolektor dolotowy , zbadaj srodek kolektora i wyczysc , sprawdz czy nie popekal plastik , uszczelnij . przy okazji wyczyscisz wszystko co sobie zaplanowales ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 16 sty 2013, 20:35

przepustnicę odkręcasz po uprzednim zdjęciu dolotu.
Dolot jest na 2 śrubach a przepustnica na 4 imbusy
czyszczenie wiadomo nitro lub rozcieńczalnik
Ja klapek nie odkręcałem bo ciężko było i strach trochę :-P

gadzior92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:52

Post autor: gadzior92 » 16 sty 2013, 21:11

shellah pisze:przepustnicę odkręcasz po uprzednim zdjęciu dolotu.
Dolot jest na 2 śrubach a przepustnica na 4 imbusy
czyszczenie wiadomo nitro lub rozcieńczalnik
Ja klapek nie odkręcałem bo ciężko było i strach trochę :-P
Dzięki wielkie za pomoc w weekend się za to zabiorę.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 17 sty 2013, 10:11

A dlaczego chcesz to wyczyścić jakie masz przyczyny, falują obroty?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 sty 2013, 17:40

PiotrLublin, zajrzyj do siebie to przekonasz się czemu :-P raczej chodzi tu o profilaktykę bo przecież olej z odmy wędruje spowrotem przez przepustnicę do kolektora

gadzior92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:52

Post autor: gadzior92 » 17 sty 2013, 17:43

na wskazniku obroty po odpaleniu wynoszą 1 tys a po rozgrzaniu spadają nawet do 450 -500 obr/min.wsłuchują się w pracę silnika można usłyszeć że silnik nie ma idealnie równych obrotów.Doszedł również taki problem że podczas przyspieszania miedzy 2-3 tys mając gaz w podłodzę nie przyspiesza dopiero po przekroczeniu 3 tys samochód zaczyna jechać choć nie dzieje się tak zawszę.Sam już nie wiem co mu jest.A najgorsze jest to że nie daje rady podłączyć go pod komputer,mechanik próbował i nie dawało rady.dlatego muszę szukać przyczyny na własną ręke.Może ktoś coś poradzi?

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 23 sty 2013, 17:20

shellah pisze:PiotrLublin, zajrzyj do siebie to przekonasz się czemu :-P raczej chodzi tu o profilaktykę bo przecież olej z odmy wędruje spowrotem przez przepustnicę do kolektora
Oj to chyba zajrzę :)

LU CASH

Post autor: LU CASH » 23 sty 2013, 17:22

Warto ,oj warto :-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 24 sty 2013, 09:34

Sobota, garaż nalezą do mnie <ok>

Po wyczyszczeniu tego, zakładają ze będzie to zasyfiałe, jakieś różnice powinienem odczuć? <ok>

W czym? :oops:

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 24 sty 2013, 11:49

efekt czyszczenia powinien być taki ze silnik będzie chodził równiej i stabilniej jeżeli to jest tego przyczyna :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 sty 2013, 10:28

W tym temacie: https://audi80.pl/abc-problemy-z-kol ... htm#507746 są fotki mojego kolektora przed i po czyszczeniu, a tutaj przepustnica przed i po http://imageshack.us/a/img149/2277/prze ... zedipo.jpg

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 25 sty 2013, 17:56

Duzo roboty jest z tym, żeby te dwie rzeczy wyjąc?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 sty 2013, 19:08

Wyjęcie kolektora jest proste bo dostęp do śrub jest bardzo dobry i dużo to niego nie jest poprzykręcane. Najwięcej roboty jest z rozkręceniem kolektora na części bo jest skręcony masą śrubek.

klejon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2011, 12:39
Lokalizacja: Białystok / Sokółka

Post autor: klejon » 15 lut 2013, 22:59

duzo rozkręcania. u mnie byly rozwalone te plastikowe kierownice powietrza w kolektorze wiec zrobilem je z cienkiej blachy i jest git.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl