jak widać ciągnie wilka do lasu i po rocznej przerwie znów Coupe Quattro. Tym razem w wydaniu 2,8 V6.
Kupione poniekąd z przypadku. Plan był na S6 C4 4,2 w manualu ale, że znalazł się kupiec szybszy ode mnie to zakup eSki się nie udał. Po kilku telefonach i drażeniu tematu okazało się, że we Włocławku stoi sobie ACQ. Właściciel wystawił co prawda na dwa dni auto ale zrezygnował ze sprzedaży. Po 5 telefonach i paru minutach namawiania udało się przekonać na to abyśmy 300km podjechali do niego wraz z EDDem. Miała być piękna ładna i powabna... Jest trochę inaczej niż powabna ale i tak według mnie godna zakupu i trudu namawiania.
Model: Audi Coupe Quattro
Silnik: 2,8 12V 174KM AAH
Kolor: Z5U indigo perleffect
Rocznik: 23 lub 27 Listopada 1991 (modelowo 1992) - są małe rozbieżności w dokumentacji co do daty wyjechania z taśmy
Wyposażenie fabryczne:
- el. szyby
- el. lusterka
- podgrzewane lusterka
- miniboard (niestety :-| )
- ABS
- skórzana czarna tapicerka łącznie z sufitówką (ale to raczej nie skóra a coś podobnego - choć niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)
- podgrzewane fotele przednie
- centralny zamek
A wlepka mówi tak:
X0A = National sales program germany
B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.
C4Z = Felgi stalowe 6 jx15h2 et37 4/108
G0G = Ręczna skrzynia 5-biegowa
H0P = Tires 205/60 r 15 v
M7H = 6-cyl. gasoline eng. 2.8 L/128 kW V6 2V closed-loop catalytic converter base engine is T7E
Q1D = Przednie fotele sportowe
1AC = System przeciwblokujĄcy -abs-
1G2 = Koło zapasowe dojazdówka
1N3 = Wspomaganie ukladu kier. z systemem 'servotronic'
3AS = Zewnętrzne prawe lusterko: sferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
3BS = Zewnętrzne lewe lusterko: asferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane
T7E = 6-cylinder gasoline engine 2.8 L unit 078.1
4UA = Bez Airbag
0G1 = Gearshift lever (ktoś może mi to przetłumaczyć? - bo w prostym tłuamczeniu wychodzi na "lewarek zmiany biegów)
8AD = Radio Gamma
8GL = Alternator 120A
DRK = Nie znaleziono kodu (może ktoś się z takim lub podobnym kodem spotkał?)
1KD = Hamulce tarczowe tył
Wyposażenie poza fabryczne:
- manualna klima
- przednie reflektory soczewkowe z S2
- przedni zderzak z S2
- podtlenek LPG STAG 300-6 ISA 2
- ameliniowe felgi RH AO Phoenix 7,5/17
- amorki o skróconym skoku na seryjnej (niestety!) sprężynie - odkryte dziś na przeglądzie
Auto świeżo po przeglądzie i na tą chwilę do zrobienia:
- łączniki tylne zawieszenia
- prawy tylny zacisk - brak ręcznego
- temrostat
- mata przedniego fotela kierowcy
- listwy zewnętrzne dolne
- wygrzanie auta bo od stania na mrozie wykładzina zachowała nowy kształt
- wymienić tylną lewą lampę (jest prawdopoodbie od B3)
- wymienić zamek maski
- skleić a z czasem wymienić blendę tylną
- na sezon letni jak się uda założyć niższe sprężyny
Auto bez większych planów na mody. Ma na tą chwilę powodować zaciesz

A tak oto wygląda. Z czasem wrzucę lepsze zdjęcia bo te robione zegarkiem na ręku marki Casio

Stay tuned.
30.01.2013
Kolejna garść informacji a przy okazji może ktoś podpowie co i jak.




Jakieś rady?
02.02.2013



Poszukiwania wahań mocy silnika

08.02.2013
Kolejna partia info:





A teraz morał całej historii poszukiwania mocy wgórnej partii obrotów.
Winowajców było dwóch lub trzech (w zalezności ilu montowąło LPG



Panom podczas instalacji przeszkadzały pewne kabelki i upie.... wtyczkę stukowca. A przy zakłądaniu kolektora ssącego jakimś cudem (do teraz mnie to zastanawia jak to zrobili) zagięła im się uszczelka kolektora ssącego - na samym narożniku.
Dodatkowo odnalezione usterki:

Z estetycznych spraw oczekuję na paczuszkę od Duo a w niej:






Jak tylka paczka dotrze zaczynam wszelkie zmiany.
22.03.2013
Mija miesiąc i aby nie było,że nic się nie dzieje:
















10.04.2013
Zrezałem wczoraj lampiszony według mojego od dawna spaczonego gustu :mrgreen:
Oraz nareperowałem śrubokrętem bo niczym innym się nie dało lampkę pod maską

14.04.2013
ABS został naprawiony po wymianie lewego przedniego czujnika ABSu (nowy Valeo). Poza tym auto wyglinkowane, wypolerowane Sonaxem + woskowanie Sonaxem a efekt poniżej.
Ponadto wpadła kierownica z Cabrio (dzięki Duo) - mam słabość do nich bardziej niż do "sportów".
Wiosenna sesja na wsi:
25.04.2013







Zdjęcia z nowego setupu zawieszenia...sooooonnnn -może z Grabiny

20.05.2013
Mały spy photo

Przed:
Strona pasażera pod starą wykładziną:
Strona kierowcy pod starą wykładziną:
Nowa stara wykładzina:
Wyłożone jest nowymi matami filcowymi odpornymina wilgoć i ogień (koszt 62pln/m2). Teraz trzeba odkurzyć i dać się ponownie materiałowi ułożyć z racji iż fabryczne wygłuszenie było profilowane.
20.06.2013
Nowy wydech już na aucie. Poniżej spyfoto z budowy:
Przy okazji mogłem dobrze obejrzeć spód i jestemmile zaskoczony. Pomijając fakt, iż wózek ma powierzchwoną rdzę to podłoga jestw rewelacyjnym stanie. Jedynie za niedługi czas trzeba będzie się zająć przewodami paliwowymi. Dwiedekady zrobiły swoje. Przy okazji dam do wypiaskowania wózek i smarnę go proszkowo na czarno.
Fotele już też namiejscu. Jest jeden mały fuck up. Otóż, przy budowaniu stelaży okazało się, że nie będzie możliwości regulowania wysokości fotela. Stąd też decyzja iż fotel kierowcy idzie maks w dół. Co spowodowało to co widać na fotkach czyli różnicę wysokości w obu fotelach. Ale nic straconego - oba są na podkładkach więc tylko kwestia dopasowania sobie według własnych potrzeb.
Sorki za jakość ale mój kalkulator nie ogarnia słonecznej pogody

Oraz kilka świeżych fotek auta:
20-31.07.2013
Przed urlopem auto wstawione do tapicera - MAFF w Rumii. Chłopaki po napotkaniuróżnychdziwnych patentów w montażu sufitki, boczków czy choćby słupków A...zabrali się za reanimację.








Dzień przed rozpoczęciem urlopu chłopaki z MAFFu oraz ja zabraliśmy się za składanie. Wyszło wszystko całkiem ciekawie. Mnie osobiście robota Bushidfo (flok) oraz MAFFu (reszta) podoba się bardzo i jestem zadowolony - godzej portfel

Po wyruszeniu na urlop...na kolejny dzień pierwszy fuck up unieruchamiający Audi - uszczelniacz napodstawie filtra oleju podziękował za współpracę. A, że zbliżała mi się wymiana oleju...to nawet było mi to na rękę. Zalany Motulem 10W40 odżył dnia następnego.
W ostatni czwartek nudziło nam się nad jeziorem (temperatura 32 w cieniu zabibijała) więc trzeba było coś porobić. A że z miejsca urlopowego do kuzynamam 5km to pojechałem wypolerować auto. Większość rys zeszła. Zostały niestety te głębsze (3-4) oraz dwa pęknięcia klaru. Z efektujestem zadowolony ale jednak będę się szykował na odnowienie powłoki (za dużo jest mankamentów mi przeszkadzających)
25.08.2013
10.09.2013
Prace nadal trwają choć teraz bardziej ekspuatacyjne i przygotowawcze do zimy.
Dziś dzięki uprzejmości Waldka (waldekaudi z PKAudi) i Gruszki udało się wymienić chłodnicę. Ori 22-letnia podziękowała w końcu za współracę choć nie jakimś nagłym atakiem ale delikatnie syganlizując kropelkami płynu.
3h i udało się wyjąć starą chłodnicę i włożyć nową. O tyle to trudne w tym aucie, że przy V6 jest bardzo mało miejsca i trzeba rozpiąć przedni pas, wyjąć lampy oraz słupek środkowy pasa przedniego.
A chłodnica wyglądała tak:
W zaznaczonym miejscu puściła. Czujnik był OK więc zostawiłem i przekreciliśmy go do nowej chłodnicy. Największy problem był z wyjęciem i włożeniem ponownym chłodnicy klimatyzacji - co ciekawe poprzedni właściciel jak dokładał klime robił to wszystko na fabrycznych mocowaniach za co mu szacun się należy.
Jutro wpadnie nowy korek od zbiorniczka z zaworkiem - obecny działa ale warto co jakiś czas wymienić. Układ zalany G12+ także zima mi nie straszna

Na dniach dostanę też kolumny przednie oraz tylny wózek - przygotowania do zimy w trakcie. Wracam do seryjnej wysokości + zakup alu pod zimówki: