[ALL]Przekładka silnika B4 tdi 1Z
[ALL]Przekładka silnika B4 tdi 1Z
Na wstępie witam wszystkich. Mam mianowicie problem ze swoim samochodem taki że pompuje mi ciśnienie z któregoś cylindra do układu chłodzenia i cały czas się układ zapowietrza postanowiłem więc wymienić silnik ponieważ znalazłem w swojej okolicy silnik golfa razem z pompą wtryskową więc stwierdziłem iż nie opłaca mi się naprawiać swojego ponieważ nie wiem czy jest to uszczelka czy głowica czy jeszcze coś innego a cena za naprawie wyjdzie prawie taka sama. Więc moje pytanie brzmi czy silnik z golfa będzie pasował do mojego samochodu po wymianie mocowań silnika czy jeszcze coś trzeba zmienić czy też wo gule nie mam się za niego brać ponieważ wo gule go nie dopasuje do mojego audi pytam tych którzy już przerabiali ten temat proszę o konkrety ponieważ jutro muszę dać odpowiedz czy biorę ten silnik. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2013, 13:36 przez marek2222, łącznie zmieniany 1 raz.
marek2222 pierwsze pytanie to na jakim osprzęcie masz swojego TDI jeśli na Boschu to do przekładki silnika musisz zrobić przekładkę wiązki ECU i zmienić ECU golfy mają 16bitowe ECU a u nas na Boschu jest tylko 8 bitowy chyba że masz na Pietburgu to wtedy wiązko Ci odpada.
Jak pisałeś musisz łapy przerobić nie wiem jak jest ze skrzynią biegów, poza tym w golfach jest inaczej zamocowana pompa wtryskowa i jest inna kostka do podłączenia, więc ewentualne graty na remont tylko z golfów wtedy chyba że będziesz wszystko przerabiał pod audice.
Jak pisałeś musisz łapy przerobić nie wiem jak jest ze skrzynią biegów, poza tym w golfach jest inaczej zamocowana pompa wtryskowa i jest inna kostka do podłączenia, więc ewentualne graty na remont tylko z golfów wtedy chyba że będziesz wszystko przerabiał pod audice.
Chyba taniej nie wyjdzie ponieważ za ten silnik daje 800zł pompe przedam i cena nie jest taka zła no i do tego silnik jest cały czas w aucie gdzie dzisiaj go sprawdzałem i na tym mrozie bez problemu odpalił więc chyba nie będę szukał innego niepewnego silnika a jakby co to mogę go przecież też rozbroić i będzie to goły silnik tdi
Więc tak jak mówiłem chce być pewny że ten silnik podejdzie dlatego pytałem tych którzy już takich cudów dokonali muszę mieć 100% pewności żeby kasy w błoto nie wyrzucić ja też myślę że będzie pasował ale myślę a mieć pewność to jest różnica więc zobaczymy może ktoś coś napisze co już to robił oczywiście dziękuję za pomoc Morttis.
Blok z golfa ma inaczej rozmieszczone otwory na łapy
silnik z golfa http://allegro.pl/silnik-vw-golf-iii-1- ... 49125.html
silnik z audi http://allegro.pl/silnik-do-audi-80-b4- ... 73262.html
Chodzi głównie o strone gdzie jest turbina tam jest inny
silnik z golfa http://allegro.pl/silnik-vw-golf-iii-1- ... 49125.html
silnik z audi http://allegro.pl/silnik-do-audi-80-b4- ... 73262.html
Chodzi głównie o strone gdzie jest turbina tam jest inny
Witam!!! Więc ja napisze tak przekładałem dół silnika ale w drugą stronę, czyli z audi do golfa III. Wszystko podejdzie, bloki są produkowane niezależnie do którego auta ma to iść czy to VW czy Audi czy Seat. W bloku są otwory na łapy aby postawić silnik wzdłużnie jak i w poprzek karoserii. Również jeżeli osprzęt jest na boschu w jednym i drugim to komp podejdzie.
Mortiis coś zakręcił ponieważ pompa wtryskowa nie może być mocowana inaczej, co innego wspomaganie i altek tu musisz swoje mocowania przekładać i osprzęt. W tym silniku przychodzi jeden i ten sam pasek rozrządu. Skrzynia podejdzie z audi bez problemów kryza pasuje. Myślę, że tak ogólnie to wszystko. Łap spawać nie trzeba tylko odkręcasz od swojego i zakładasz do golfowskiego silnika. Ewentualnie znajomemu mechesowi trafił się raz blok który miał miejsce na łapy lecz brakowało gwintu, trzeba było zrobić samemu.
Mortiis coś zakręcił ponieważ pompa wtryskowa nie może być mocowana inaczej, co innego wspomaganie i altek tu musisz swoje mocowania przekładać i osprzęt. W tym silniku przychodzi jeden i ten sam pasek rozrządu. Skrzynia podejdzie z audi bez problemów kryza pasuje. Myślę, że tak ogólnie to wszystko. Łap spawać nie trzeba tylko odkręcasz od swojego i zakładasz do golfowskiego silnika. Ewentualnie znajomemu mechesowi trafił się raz blok który miał miejsce na łapy lecz brakowało gwintu, trzeba było zrobić samemu.