[B4 2.0 ACE] Problem z ABS
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
abs w audi 80 b4 avant z 1995 roku
Sprawdziłem kable pod kanapą i są podłączone. na kanale patrzyłem i są czujki przy kołach. wiązka wkoło silnika jest spięta i nie zabrudona wtyczka. Co prawda chyba nie ma żarówki. jak rozmątować zegary by ją wpiąć i jaka tam wchodzi? może jakieś fotki posiadacie to prosze o przesłanie będę bardzo wdzięczny.
[ Dodano: 2013-01-31, 11:24 ]
A jeszcze jedna sprawa. Czy jak są zabrudzone te ząbki od abs-u to może to tez psuć pracę absu??? Wczoraj zerknąłem tak pobierznie nie zdejmując koła i widziałem że jest tam zasyfiałe jakims błotem itp. Może jak wyczyszcze to wkoncu zadziała. Pasuje mi to sprawdzić narazie domowymi sposobami bo słyszałem że czasem zabrudzenia itp moga nawet popsuć odczyty z podpiętego kompa do autka. Nie wiem ile w tym prawdy no ale moze cos jest. Nie miałem do czynienia z autkiem które posiada abs więc jest to dla mnie czarna magia jak narazie więc proszę o wyrozumiałość i nie krytykowanie mnie bardzo jeżeli palne jakąś głupotę.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-01-31, 11:24 ]
A jeszcze jedna sprawa. Czy jak są zabrudzone te ząbki od abs-u to może to tez psuć pracę absu??? Wczoraj zerknąłem tak pobierznie nie zdejmując koła i widziałem że jest tam zasyfiałe jakims błotem itp. Może jak wyczyszcze to wkoncu zadziała. Pasuje mi to sprawdzić narazie domowymi sposobami bo słyszałem że czasem zabrudzenia itp moga nawet popsuć odczyty z podpiętego kompa do autka. Nie wiem ile w tym prawdy no ale moze cos jest. Nie miałem do czynienia z autkiem które posiada abs więc jest to dla mnie czarna magia jak narazie więc proszę o wyrozumiałość i nie krytykowanie mnie bardzo jeżeli palne jakąś głupotę.
Pozdrawiam.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Koronka, która jest założona na każdym kole działa w połączeniu z czujnikiem ABS. Jeśli nawet będzie trochę zabrudzona błotem, to nie przeszkodzi to czujnikowi w działaniu. Dlatego tak się dzieje, gdyż jest to czujnik indukcyjny, podobny do tego czujnika położenia wału korbowego.
Żarówkę musisz włożyć do zegarów, jest to pewnie 1,2 lub 2 waty. Dzięki żarówce będziesz wiedział, kiedy układ ABS odzyska sprawność. Po przekręceniu zapłonu żarówka od ABS(znajduję się dokładnie na środku mini checka, powinna zapalić się na chwilę i zgasnąć. Jeśli nie zgaśnie to oznacza nie przejście układu przez test, który jest wykonywany przez strownik ABS.
Za pomocą omomierza musisz sprawdzić wszystkie czujniki ABSa przy kołach. Rezystancja powinna oscylować ponad tysiąca omów(w zależności od czujnika). Jeśli rezystancja jest zerowa oznacza to uszkodzenie czujnika. Po wymianie nie trzeba resetować układu(odzyskuje sprawność bez naszej ingerencji). Jeśli czujniki okażą się sprawne, to winę będzie ponosić sterownik (do sprawdzenia).
Żarówkę musisz włożyć do zegarów, jest to pewnie 1,2 lub 2 waty. Dzięki żarówce będziesz wiedział, kiedy układ ABS odzyska sprawność. Po przekręceniu zapłonu żarówka od ABS(znajduję się dokładnie na środku mini checka, powinna zapalić się na chwilę i zgasnąć. Jeśli nie zgaśnie to oznacza nie przejście układu przez test, który jest wykonywany przez strownik ABS.
Za pomocą omomierza musisz sprawdzić wszystkie czujniki ABSa przy kołach. Rezystancja powinna oscylować ponad tysiąca omów(w zależności od czujnika). Jeśli rezystancja jest zerowa oznacza to uszkodzenie czujnika. Po wymianie nie trzeba resetować układu(odzyskuje sprawność bez naszej ingerencji). Jeśli czujniki okażą się sprawne, to winę będzie ponosić sterownik (do sprawdzenia).
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Pisząc wcześniejszy post po przeczytani tego odpowiedziałem TAK. Ale to nie dotyczy się tylko błota ale i też powstającej na części zębatej rdzy która dość często tworzy grubą warstwę.mariusz1979 pisze:Wczoraj zerknąłem tak pobierznie nie zdejmując koła i widziałem że jest tam zasyfiałe jakims błotem itp.
Oczywiście rdza może spowodować, że odległość czujnika ABS od koronki jest nieprawidłowa, co może przyczynić się do nieprawidłowego działania układu.sylwester28ET pisze:Pisząc wcześniejszy post po przeczytani tego odpowiedziałem TAK. Ale to nie dotyczy się tylko błota ale i też powstającej na części zębatej rdzy która dość często tworzy grubą warstwę.mariusz1979 pisze:Wczoraj zerknąłem tak pobierznie nie zdejmując koła i widziałem że jest tam zasyfiałe jakims błotem itp.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
abs nie dziala - audi z 1995 roku
Witam ponownie. Rozłożyłem jedną stronę przegubu no i było tam faktycznie dórzo rdzy. Kolega pisał tam o rozmiarze kół, no ale chyba największy wariat nie skusiłby sie na zakładanie na jedną stronę 15 a na drógą np 16. No ale polacy mają różne pomysły hehe. Ja mam wszystkie koła 15 więc taka opcja z kołami odpada. Co do opon to chyba nawet jakby były nie za dobre to jednak ten abs by w pewnych chwilach działał a u mnie wogóle nic sie nie dzieje. Jurto zabieram się za czyszczenie reszty tych zębów i zobacze czy coś się zmieni.
Mam jeszcze prośbę. Opiszcie skrótem jak zabrać się do rozmątowania zegarów by włożyć żarówkę do tego absu. Nie chciałbym niczego uszkodzić więc jakieś wskazówki od Was były by napewno pomocne.
Z góry wszystkim dziękuję za rady i podpowiedzi.
POZDRAWIAM.
Mam jeszcze prośbę. Opiszcie skrótem jak zabrać się do rozmątowania zegarów by włożyć żarówkę do tego absu. Nie chciałbym niczego uszkodzić więc jakieś wskazówki od Was były by napewno pomocne.
Z góry wszystkim dziękuję za rady i podpowiedzi.
POZDRAWIAM.
Tutaj masz instrukcję jak wyjąć zegary, a potem je rozkręcić:
https://audi80.pl/b3-b4-naprawa-pods ... t33644.htm
https://audi80.pl/b3-b4-sciaganie-li ... t47647.htm
Aby wyjąć zegary nie musisz zdejmować kierownicy.
Żarówka odpowiedzialna za ABS to ta na środku mini checka. Znajduje się dokładnie nad kontrolką hamulca ręcznego.
A wracając do tych rozmiarów opon, to kontrolka powinna gasnąć po przekręceniu zapłonu(układ przeszedł pomyślnie auto diagnostykę), lecz po ruszeniu samochodem prędkość obrotowa odczytywana przez czujniki będzie inna i zapali się ABS, powodując wyłączenie układu z powodu błędu.
Powodzenia w czyszczeniu i wymianie żarówek.
Sprawdziłeś oporność czujników ABS? Jakie mają wartości?
https://audi80.pl/b3-b4-naprawa-pods ... t33644.htm
https://audi80.pl/b3-b4-sciaganie-li ... t47647.htm
Aby wyjąć zegary nie musisz zdejmować kierownicy.
Żarówka odpowiedzialna za ABS to ta na środku mini checka. Znajduje się dokładnie nad kontrolką hamulca ręcznego.
A wracając do tych rozmiarów opon, to kontrolka powinna gasnąć po przekręceniu zapłonu(układ przeszedł pomyślnie auto diagnostykę), lecz po ruszeniu samochodem prędkość obrotowa odczytywana przez czujniki będzie inna i zapali się ABS, powodując wyłączenie układu z powodu błędu.
Powodzenia w czyszczeniu i wymianie żarówek.
Sprawdziłeś oporność czujników ABS? Jakie mają wartości?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
abs nie dziala - audi z 1995 roku
Wiem że zanudzam ale jak zmierzyć tą oporność ?? skąd mam wiedzieć że czujniki są dobre?
Aby zmierzyć rezystancję czujnika ABS, musisz posiadać multimetr. Ustawiasz zakres do 2000 omów zaczynasz mierzyć. Rozłączasz wtyczkę łączącą ABS ze sterownikiem, zazwyczaj znajduje się przy kole. Połącz według schematu:
Jeśli czujnik będzie działał to uzyskasz pomiary około 1000 omów, w zależności od czujników. Pomiary wszystkich czujników powinny być zbliżone. Jeśli przyrząd pokaże nieskończoność, to znaczy, że czujnik ABS jest uszkodzony. Wtedy pozostanie wymiana tego czujnika na sprawny.
PS. Jeśli czujniki mają rezystancję większą niż 2000 omów, wybierz wyższy zakres.
Jeśli czujnik będzie działał to uzyskasz pomiary około 1000 omów, w zależności od czujników. Pomiary wszystkich czujników powinny być zbliżone. Jeśli przyrząd pokaże nieskończoność, to znaczy, że czujnik ABS jest uszkodzony. Wtedy pozostanie wymiana tego czujnika na sprawny.
PS. Jeśli czujniki mają rezystancję większą niż 2000 omów, wybierz wyższy zakres.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
abs nie dziala - audi z 1995 roku
Wczoraj wyczyściłem wszystkie koronki od tego niszczęsnego absu. Zdemontowałem zegary, włożyłem żarówkę od abs i od poduchy i obie cały czas świecą nie ważne czy silnik działa czy nie. Ale dopatrzyłem się jednej rzeczy. Mianowicie z tyłu. Wyciągnąłem czujnik z prawego tylnego koła no i po ponownym włożeniu go zobaczyłem że jak wepchne go do końca to obciera on o tą koronkę od absu. Czy tą szczeline pomiędzy czujnikiem a koronką ustawia się na odpowiednią odległość czy ktoś założył jakieś inne czujniki od innego samochodu? Kurcze już zaczynam sie powoli wkurzać na to auto. Nie mierzyłem jeszcze czy one działają bo mnie zaskoczyło to ogromnie wczoraj. Może ktoś wie coś na ten temat i będzie chętny pomóc????? <osohozi>
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-02-05, 13:16 ]
Acha jeszcze jedna sprawa Ten pomiar robimy wpinając się w tą wtyczkę co jest pod tylną kanapą ?? a gdzie schodzą się kable od przednich czujników? czy to są takie dwie wtyczki 2 pinowe zaraz obok takiej okrągłej dórzej wtyczki???? :?:
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-02-05, 13:16 ]
Acha jeszcze jedna sprawa Ten pomiar robimy wpinając się w tą wtyczkę co jest pod tylną kanapą ?? a gdzie schodzą się kable od przednich czujników? czy to są takie dwie wtyczki 2 pinowe zaraz obok takiej okrągłej dórzej wtyczki???? :?:
Dokładnie tak, po kablu od czujnika ABS idziesz aż dotrzesz do wtyczki, rozpinasz wtyczkę i mierzysz rezystancję czujnika ABS. Z przodu są takie same wtyczki jak z tyłu, łatwo je znaleźć, prowadzą do sterownika ABS w komorze silnika.mariusz1979 pisze:Acha jeszcze jedna sprawa Ten pomiar robimy wpinając się w tą wtyczkę co jest pod tylną kanapą ?? a gdzie schodzą się kable od przednich czujników? czy to są takie dwie wtyczki 2 pinowe zaraz obok takiej okrągłej dórzej wtyczki???? :?:
Odległość czujnika od wieńca nie może być różna, czujnik nie powinien być luźny. Możliwe, że ktoś założył czujnik, który jest od innego auta. Ale jeśli czujnik będzie nawet od innego samochodu, wtyczki są takie same, ma rezystancję to po odpowiednim zamontowaniu czujnika od koronki powinien działać.
Nie wiem czy jest to Twój pierwszy samochód z ABS, bo jeśli miałeś to wiesz jak to powinno działać.
Po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon kontrolka ABS powinna zniknąć po chwili. Jeśli się ciągle świeci to układ jest niesprawny. Pomierz rezystancję i będziesz wiedział co nawaliło.
Czujnik po włożeniu powinien sam się ustawić, chyba że ktoś coś wykrzywiał, kombinował.
Odległość ustaw na jak najbliższą koronki, tak, aby czujnik nie ocierał o wieniec podczas obrotu koła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
dokladnie tak. jest to moj pierwszy samochod z abs_em. znalazlem wtyczki i zrobilem pomiar. wyszlo tak:
tył prawy 1135
tył lewy brak pomiaru
przód lewy 1162
przód prawy 1148
Tylko czy ta rozbierzność w pomiarach to jest normalna rzecz? No ale z pewnością ten tył jest chyba winien że ten abs nie dziala. ile może kosztować taki czujnik? czy lepiej kupic w sklepie nowy czy może wystarczy działający ze sztotu?
tył prawy 1135
tył lewy brak pomiaru
przód lewy 1162
przód prawy 1148
Tylko czy ta rozbierzność w pomiarach to jest normalna rzecz? No ale z pewnością ten tył jest chyba winien że ten abs nie dziala. ile może kosztować taki czujnik? czy lepiej kupic w sklepie nowy czy może wystarczy działający ze sztotu?