Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT+LPG] Na benzynie przy zimnym silniku szarpie itp

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
stempel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lis 2008, 14:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: stempel87 » 29 sty 2013, 22:30

majekk pisze:Zależnie od tego jaki masz emulator można emulację zmienić samemu. U mnie wystarczyło przełączyć dwa mikroprzełączniki symulując zwarcie sondy do masy.
Majekk a mógłbyś mi krok po kroku opisać co mam dokładnie zrobić bo niewiem czy to gdzieś przy sondzie te mikroprzełączniki czy w urządzonku które zwie się "KONTROLER SONDY LAMBDA" :?:
schack pisze:Miałem kolego to co ty, sonde jak rozebrałem to aż czarna była, wymieniłem i po kłopocie było :P
Shack, też mam taki zamiar w weekend lub w piątek odkręcić sondę i zobaczyć jak tam ona wygląda, bo podobno już po wyglądzie można ją ocenić

Pzdr <ok>

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 29 sty 2013, 23:40

Kolego sprawdz jaki masz emulator, jak taki jak mój to Ci pomogę. Jak inny to albo trzeba instrukcję od niego albo kogoś kto ma podobny.

schack pisze:mówią wszyscy, ze przy I gen. nie ma nic do spalania gazu sonda a ja mam pierwszą generację, wymieniłem sonde i robię za 50 zł 25 kilometrów więcej o.O
Bo nie ma :-P

Awatar użytkownika
stempel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lis 2008, 14:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: stempel87 » 31 sty 2013, 21:38

To jest emulator czy się mylę :?: Obrazek

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 31 sty 2013, 22:53

stempel87 pisze:
majekk pisze:Zależnie od tego jaki masz emulator można emulację zmienić samemu. U mnie wystarczyło przełączyć dwa mikroprzełączniki symulując zwarcie sondy do masy.
Majekk a mógłbyś mi krok po kroku opisać co mam dokładnie zrobić bo niewiem czy to gdzieś przy sondzie te mikroprzełączniki czy w urządzonku które zwie się "KONTROLER SONDY LAMBDA" :?:
schack pisze:Miałem kolego to co ty, sonde jak rozebrałem to aż czarna była, wymieniłem i po kłopocie było :P
Shack, też mam taki zamiar w weekend lub w piątek odkręcić sondę i zobaczyć jak tam ona wygląda, bo podobno już po wyglądzie można ją ocenić

Pzdr <ok>
z odkręceniem tego możesz mieć grube akcje, u mnie połowa gwintu się ukręciła, 20 lat to to ma :P

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 01 lut 2013, 00:13

Według mnie nie jest to problem z sondą lambda.
Sonda lambda nie daje efektów szarpania całym silnikiem, nie ma takiej opcji.
Sonda lambda ma za zadanie ustawić optymalną mieszankę paliwowo powietrzną, zbliżoną do stechiometrycznej, na jeden kilogram spalonego paliwo przypada około 14,6 kilogramów powietrza. Lambda ma również za zadanie doprowadzić do całkowitego spalania się tej mieszanki.

Jeśli na LPG chodzi wzorowo, to nie będzie to żaden problem w układzie zapłonowym. Możliwe, że gazownicy zrobili fuszerkę, lub jest problem w innym miejscu (np. układ wtryskowy, w całości do sprawdzenia).

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 01 lut 2013, 11:54

a ja utrzymuję swoją wersję bo miałem tą samą sytuację, sprawdzaj sondę ziomek

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 01 lut 2013, 13:14

Mam pomysł kolego.

Podmień od kogoś przekaźnik odpowiedzialny za pompę paliwa, oznaczenie 208.

Możliwe, że przy zimnym silniku nie ma dobrego przepływu elektronów, a przy rozgrzanym wszytko wraca do normy.

Warto spróbować. Jeśli na LPG chodzi super, to trzeba szukać w tych miejscach, w których te instalację są niezależne.

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 01 lut 2013, 13:26

schack pisze:a ja utrzymuję swoją wersję bo miałem tą samą sytuację, sprawdzaj sondę ziomek

I jak zresetowałeś kompa przez odłączenia aku to się w cudowny sposób sonda naprawiała ?

Obstaje przy swoim :-P
Na forum sporo już o tym było, rozjechana mapa wtrysków przez złą emulacje sondy. Typowy problem silników ABT.

Kolego stempel87 nie miałem do czynienia z takim emulatorem. Ale tu masz instrukcję: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... stag2l.pdf

Tam masz pokazane na samym dole jak ustawić emulację za pomocą przełączników. Sprawdź czy jest na "masa". Jak jest to szukac trzeba dalej.

A jak chcesz sondę sprawdzić to podłącz VAGa. Nie wykręcaj bo to nic Ci nie powie. Do sprawdzenia jeszcze niebieski czujnik temp.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 01 lut 2013, 18:18

Zauważyłem, że nie ważne co nie działa to zawsze wszyscy zwalają wszystko na sondę lambda.

Do autora postu:
Proszę uruchomić silnik, rozgrzać do temperatury pracy(jeśli ktoś nie wie jaka to temperatura pracy to podpowiadam, że 87 stopni, po otwarciu termostatu wzrasta do 92) i rozpocznie procedurę sprawdzenia sondy lambda.

Do sprawdzenia wystarczy miernik (woltomierz), najlepiej analogowy, na nim lepiej widać jak oscyluje sonda.

Po sprawdzeniu wszystko okaże się jasne.
Jeśli nie wiesz jak sprawdzić sondy to napisz.
Po sprawdzeniu napisz jak wyniki.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 01 lut 2013, 21:09

nie wszystko na lambdę tylko jak zaczęła się zima i mrozy to miałem dokładnie taką samą akcję :P Moja lambda niby działała, gazownik sprawdzał mówił, że dobra a po wymianie dolegliwości ustały. On jej nie rozgrzeje teraz tak łatwo bo to auto będzie się dławiło i obrotów nie będzie trzymało więc to graniczy z cudem :P

Awatar użytkownika
stempel87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 lis 2008, 14:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: stempel87 » 01 lut 2013, 23:02

koledzy jutro biorę się za grzebanie w autku.
Jak dotąd to wszystko wskazuje na złą emulację sondy bo po odłączeniu aku narazie wszystko jest w normie, ale jak kolega majekk napisał do czasu aż komp z powrotem nałapie błędów :-/
Jeżeli ustawienie emulacji nie pomoże, ew. wymiana sondy to wtedy trzeba się wziąć za rady kolegi paw1131 z tym przekaźnikiem.

Pzdr, dzięki za porady ;-)

Uzytkownik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 28 lip 2009, 18:40

Post autor: Uzytkownik » 12 mar 2013, 15:00

I jak kolego ?Znalazłeś przyczynę ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl