[AAH] Spadki mocy podczas jazdy
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
[AAH] Spadki mocy podczas jazdy
Przewertowałem 2x internat tfuuu internet i nic nei znalazłem.
Objawy:
- czy to PB czy LPG podczas jazdy auto ma spadki mocy. Przy pełnym obciążeniu czuć jakby silnik coś "trzymało". Wkręca się łądnie jednak przeniesienie na kołą jest przytłumione.
- przy normalnej jeździe i przepustnica otwarta np. do połowy odczuwa się wahania mocy - są to przerwy sekundowe jak nie krótsze ale odczuwalne.
Świece nowe, kable nowe, rozrząd wymieniony (ustawiony dorbze), brak znikania oleju.
Zastanawiam się nad: (czy jest sens sprawdzać czy to coś zupełnie innego?)
- dolotem (nieszczęsne klapki lub podciśnienia)
- cewki - mogłaby któraś powodować takei wahnięcia?
Może jakieś inne sugestie? Dodam, że brakuje mi elementu prowadzącego powietrze do obudowy filtra.
Objawy:
- czy to PB czy LPG podczas jazdy auto ma spadki mocy. Przy pełnym obciążeniu czuć jakby silnik coś "trzymało". Wkręca się łądnie jednak przeniesienie na kołą jest przytłumione.
- przy normalnej jeździe i przepustnica otwarta np. do połowy odczuwa się wahania mocy - są to przerwy sekundowe jak nie krótsze ale odczuwalne.
Świece nowe, kable nowe, rozrząd wymieniony (ustawiony dorbze), brak znikania oleju.
Zastanawiam się nad: (czy jest sens sprawdzać czy to coś zupełnie innego?)
- dolotem (nieszczęsne klapki lub podciśnienia)
- cewki - mogłaby któraś powodować takei wahnięcia?
Może jakieś inne sugestie? Dodam, że brakuje mi elementu prowadzącego powietrze do obudowy filtra.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
a właśnie, że nie, nie wiem skąd takie wnioski snujesz? miałem okazje sprawdzać pare przepływek na jednym motorze AAH i powiem ci, że największą różnice w działaniu odczuwa się po przekroczeniu ok 3 tyś, czyli przy wysokich obrotachbloku pisze:Obroty są spokojne bez wachnięć. Powyżyje 4tys coś tam się dzieje ale d*py nie urywa. Mógłbym rzec, ze nic się nie dzieje. Jedzie bo jedzie.
Przpeływki nie podmieniałem z racji iż błąd nie wystąpił ponownie, po drugie dałoby się odczuć jej usterkę całkowitym spadkiem mocy.
masz sekwencje?
stukowce mogą tu też odgrywać dużą role jeśli chodzi o spadek mocy... lepiej zacząć od przepływki i czujnika temperatury
do wymiany stukowców musisz ściągać cały kolektor ssący, więc i przy okazji pasowało by uszczelnić cały dolot, zakupić nowe uszczelki... nie licząc że praca dość czasochłonna
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Powoli dochodzi to do mnie, że czas kolektor zwalić. Ale raz, że warunki pogodowe niepozwalają a garaż nieogrzewany a dwa, że czasu brak.
Mimo wszystko, chyba zajmę się przepływką - mam UFO pod ręką to się podmienimy jakby co Druga sprawa, że kolektor tak czy siak chce zwalić aby sprawdzić klapki.
Instalacja jest sekwencyjna 3 miesieczna, która przejechałą nieco ponad 1500km(!)
Stukowce miały by wpływ na pracę przy PB a LPG a różnicy brak. Także je raczej wykluczam.
Mimo wszystko, chyba zajmę się przepływką - mam UFO pod ręką to się podmienimy jakby co Druga sprawa, że kolektor tak czy siak chce zwalić aby sprawdzić klapki.
Instalacja jest sekwencyjna 3 miesieczna, która przejechałą nieco ponad 1500km(!)
Stukowce miały by wpływ na pracę przy PB a LPG a różnicy brak. Także je raczej wykluczam.
nie slyszalen zeby termostat powodowal bledy <haha> . blad przeplywki pewnie ktos ja odlaczyl na chodzacym silniku , stuk i czujnik temp. pierwsze co do wymiany raczejbloku pisze:Były...odpiętej przepływki, stukowca i czujnika temperatury (ale to raczej efekt uszkodzonego termostatu, który został wymieniony).