Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Spadki mocy podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

[AAH] Spadki mocy podczas jazdy

Post autor: bloku » 02 lut 2013, 17:23

Przewertowałem 2x internat tfuuu internet i nic nei znalazłem.

Objawy:
- czy to PB czy LPG podczas jazdy auto ma spadki mocy. Przy pełnym obciążeniu czuć jakby silnik coś "trzymało". Wkręca się łądnie jednak przeniesienie na kołą jest przytłumione.
- przy normalnej jeździe i przepustnica otwarta np. do połowy odczuwa się wahania mocy - są to przerwy sekundowe jak nie krótsze ale odczuwalne.

Świece nowe, kable nowe, rozrząd wymieniony (ustawiony dorbze), brak znikania oleju.

Zastanawiam się nad: (czy jest sens sprawdzać czy to coś zupełnie innego?)
- dolotem (nieszczęsne klapki lub podciśnienia)
- cewki - mogłaby któraś powodować takei wahnięcia?

Może jakieś inne sugestie? Dodam, że brakuje mi elementu prowadzącego powietrze do obudowy filtra.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 02 lut 2013, 20:15

a błędy jakieś są ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 lut 2013, 20:18

Były...odpiętej przepływki, stukowca i czujnika temperatury (ale to raczej efekt uszkodzonego termostatu, który został wymieniony).

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 02 lut 2013, 20:20

a na biegu jałowym jak chodzi silnik? falują obroty? piszesz, że był błąd przepływki, podmieniałeś ją na sprawną?

problem z klapkami objawiał by się brakiem mocy przy wysokich obrotach, od 4 tyś...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 lut 2013, 20:24

Obroty są spokojne bez wachnięć. Powyżyje 4tys coś tam się dzieje ale d*py nie urywa. Mógłbym rzec, ze nic się nie dzieje. Jedzie bo jedzie.

Przpeływki nie podmieniałem z racji iż błąd nie wystąpił ponownie, po drugie dałoby się odczuć jej usterkę całkowitym spadkiem mocy.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 02 lut 2013, 20:26

bloku pisze:Były...odpiętej przepływki, stukowca i czujnika temperatury (ale to raczej efekt uszkodzonego termostatu, który został wymieniony).
hm ale te błędy chyba nie mają nic wspólnego z termostatem

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 02 lut 2013, 20:37

bloku pisze:Obroty są spokojne bez wachnięć. Powyżyje 4tys coś tam się dzieje ale d*py nie urywa. Mógłbym rzec, ze nic się nie dzieje. Jedzie bo jedzie.

Przpeływki nie podmieniałem z racji iż błąd nie wystąpił ponownie, po drugie dałoby się odczuć jej usterkę całkowitym spadkiem mocy.
a właśnie, że nie, nie wiem skąd takie wnioski snujesz? miałem okazje sprawdzać pare przepływek na jednym motorze AAH i powiem ci, że największą różnice w działaniu odczuwa się po przekroczeniu ok 3 tyś, czyli przy wysokich obrotach ;-)

masz sekwencje?
stukowce mogą tu też odgrywać dużą role jeśli chodzi o spadek mocy... lepiej zacząć od przepływki i czujnika temperatury
do wymiany stukowców musisz ściągać cały kolektor ssący, więc i przy okazji pasowało by uszczelnić cały dolot, zakupić nowe uszczelki... nie licząc że praca dość czasochłonna :-P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 lut 2013, 20:52

Powoli dochodzi to do mnie, że czas kolektor zwalić. Ale raz, że warunki pogodowe niepozwalają a garaż nieogrzewany a dwa, że czasu brak.

Mimo wszystko, chyba zajmę się przepływką - mam UFO pod ręką to się podmienimy jakby co :P Druga sprawa, że kolektor tak czy siak chce zwalić aby sprawdzić klapki.


Instalacja jest sekwencyjna 3 miesieczna, która przejechałą nieco ponad 1500km(!)

Stukowce miały by wpływ na pracę przy PB a LPG a różnicy brak. Także je raczej wykluczam.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 03 lut 2013, 06:29

bloku pisze:Były...odpiętej przepływki, stukowca i czujnika temperatury (ale to raczej efekt uszkodzonego termostatu, który został wymieniony).
nie slyszalen zeby termostat powodowal bledy <haha> . blad przeplywki pewnie ktos ja odlaczyl na chodzacym silniku , stuk i czujnik temp. pierwsze co do wymiany raczej :-P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 03 lut 2013, 10:13

Żle to ująłem - nie tyle wina termostatu co czujnika temperatury ale on mógł ulec uszkodzeniu poprzez uszkodzony termostat - rezystancja czujnika mogła się "wytenteges".

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 03 lut 2013, 10:32

bloku pisze:Żle to ująłem - nie tyle wina termostatu co czujnika temperatury ale on mógł ulec uszkodzeniu poprzez uszkodzony termostat - rezystancja czujnika mogła się "wytenteges".
nie cuduj hehe poprostu sie skonczyl i tyle ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 03 lut 2013, 10:34

Nikt nie cuduje tyle tylko, że szukam powodów uszkodzeń. Nie sztuką jest leczyć a znaleźć też przyczynę - a raczej to jest podstawa.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 03 lut 2013, 10:49

przyczyna uszkodzenia jest uzywanie go prze 20 lat haha . A stuki lubia pekac i wtedy masz ponownie powod stary przegrzany plastik ktory ma 20 lat , ale jak chcesz szukac innych powodow uszkodzen to zycze powodzenia ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl